2020-02-03, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrjobi
Jag orkade inte lyssna igenom hela faktiskt. Men han professorn tycker man ska gå testa sig även om man inte varit i närheten av kina osv. Just den kanalen du riktar dig till är en politiskt nyhetskanal. Med deras påpekning kommer folk springa till sjukhuset om de sett en kines på stan hosta och de börja hosta en vecka efter. Vilket kommer leda till panik, panik leder till att folk går till sjukhuset och testa sig. VIlket kommer öka trycket på sjukvården. Ja du ser alla logiska steg...

Han sa att om du visar symptom så bör sjukvårdens tröskel för att testa vara lägre. Inget annat.
Citera
Medlem
Mrjobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag hotar inte. Självklart tycker jag att det är bra att det tas på allvar, min poäng var inte att kritisera utan det är verkligen allvarligt i Huwan, människorna har ett helvete.

Ja det är klart, har man råkat släppa ut ett biovapen i sitt samhälle så är det väl klart folk har ett helvete. Vi kommer ha samma helvete här när folk i panik kommer stick till sjukhuset om de sett en asiat hosta och personen själv börja få feber,hosta och snuva som är rätt vanligt vid den här tiden av året?
Citera
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Snarare att "friskförklarade" beror på att fler skickas ut för att ge plats åt de helt kritiska fallen som ökar exposionsartat.

Nu ska de ju försöka konvertera hela stadions till sjukplatser också.

De kritiska fallen är ju inte särskilt många. Det handlar om cirka 700 i hela Kina.
Citera
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Estramus
Man får intrycket att det är mer "kaos" idag än igår. På vilket sätt? Det är väl jättebra att dom har såna regler? Det borde bidra till att minska smittspridningen effektivt så personligen, om jag levt där, hade jag uppskattat åtgärderna. Det är ju vänta som gäller.

Du missuppfattar mig, se mitt svar till mrjobi
Citera
2020-02-03, 23:55
Medlem
Xehkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Snarare att "friskförklarade" beror på att fler skickas ut för att ge plats åt de helt kritiska fallen som ökar exposionsartat.

Nu ska de ju försöka konvertera hela stadions till sjukplatser också.

Men nu får du ta mig fan ge dig.

Nu ljuger man om utskrivningar också? Att man slänger ut sjuka från sjukhuset för att ge plats åt svårare sjuka? Du är tillsammans med Lulu dom största dårarna jag någonsin stött på.
Citera
Avslutad
426 dödsfall, gissade på 420, verkar öka. Blir nog runt 483 i morgon
Citera
Medlem
RealRoastBeefs avatar
Intressant att det i provinserna är runt 10% av de smittade som är i serious eller critical condition förutom i Hubei där det är dryga 15%. Siffrorna varierar naturligtvis men det är rätt slående hur många som uppvisar denna trend på ca 10% av de med flest fall. I Anhui är det bara 4 critical av över 400 sjuka.
Citera
2020-02-03, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?

Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%

Här är en länk till när han säger det

https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327

Han säger 0.5%
Citera
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikie
Någon annan än jag som reagerade på vad som sades i videon från de två Amerikanska experterna?

Typ något i form av. Vi vet inte ens spridningstakten då Kina fortfarande håller på att testa, men att dödligheten inte är 2 procent utan kanske snarare 25%

Här är en länk till när han säger det

https://youtu.be/Wq33oZdQ-R4?t=327

Njä, han säger att den kanske ligger runt 0,5% inte 25%
Citera
Medlem
Xehkes avatar
Jag ger upp den här tråden nu. Som jag skrev tidigare så kommer domedagsdårarna med nya konspirationsteorier hela tiden. Jävligt synd att dom ska förpesta den här tråden med sina vanföreställningar.
Citera
2020-02-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Absolut inte, det här är ett supervirus som muterar för varje värd (människa)
Effekterna är hemska. Googla vidare.

Virus, infektioner, inflammationer etc blir man inte immun mot.

"muterar för varje värd". Det är i såna fall ett verkligt anmärkningsvärt beteende och måste just därför verifieras extra noggrant. Finns det ett flertal forskarrapporter tillgängliga med studier som visar på detta?

Drabbas alla smittade av de hemska effekterna? Det låter inte så när det rapporteras om smittade i Europa.

"inflammationer" hör väl rimligtvis inte hemma i samma fack som infektioner och virus?

Såvitt jag vet blir man immun mot virus och bakteriella infektioner. Åtminstone under en tid.
Citera
2020-02-03, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hew18
Det är väl ointressant, då andra länder inte kommer med klumprapporter utan rapportera mer löpande. Spridning utanför kina verka helt enkelt häpnadsväckande låg, och visar inga direkt tecken på att öka i takt.
Varför skulle det vara ointressant, om siffrorna inte uppdaterats på 7h så står de stilla och inga nya siffror uppkommer. Du kan inte dra några nya slutsatser om det stått stilla i 7h. (Som det var då) På BNO står det ”uppdaterades senast :...nånting”, då drar jag slutsatsen att allt klumprapporteras.
Senast redigerad av Fettballl. 2020-02-04 kl. 00:02.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in