Citat:
Ursprungligen postat av
Underlaget
När jag läser ett inlägg med orden "i vanlig influensa" eller "bara 80+ åringar" blir jag instinktivt irriterad och skrollar vidare snabbt som fan. Trodde inte att jag brydde mig men tydligen inser jag undermedvetet allvaret i det här.
Eller bara stör jag mig i allmänhet på att folk kommer med samma argument och inte fattar att det sagts flera tusen gånger tidigare.
Jag börjar bli rädd.
Det börjar ju komma ut från vårdpersonal att på vissa sjukhus är hälften av de i respiratorer yngre och definitionen på det är väl under 45-50?
Jag är 45.
Sen har det visat sig att med underliggande sjukdomar menas, högt blodtryck, fetma, allergi, diabetes och lite annat som typ var och varannan svensk över 45 har

Jag har inget sixpack längre...
Det börjar lite så smått bli dags att säga - ni är alla i en riskgrupp var försiktiga.
Det enda trumfkortet som finns kvar verkar vara att få en
liten dos corona och sedan hyfsat tidigt behandlas med en mix av mediciner, hydroklorokin, zinc och azitromycin som bekämpar sjukdomen. Därefter bör man ha immunitet.
-här bör ju FHM snarast gå ut med rekommendationer om ovan stämmer så man samkör all behandling i Sverige och norden.