Citat:
Ursprungligen postat av
Luddewolsson
Imorrn ska vår älskade son gå till skolan. I en stad där allmän smittspridning råder. I ett land där FHM litar på att barn stannar hemma om de har symptom. I ett land där vuxna ges rådet att jobba hemifrån. Där folksamlingar på mer än 50 personer ger böter/fängelse. Ett land där FHM säger sig veta att viruset inte sprids hos asymptomatiska bärare, att barn inte blir svårt sjuka. I ett land vars grannländer för länge sedan stängt skolorna pga smittspridning. I ett Sverige, som kritiseras internationellt för det "slappa" smittskyddet av denna svåra sjukdom. Vår älskade son ska imorgon gå till skolan. Hur tror FHM att det känns? Vem bär ansvaret om han smittas? Blir svårt sjuk? Är det FHM som jag ska kontakta då?
FHM Måste Tänka efter vad det är för högt spel de spelar. De riskerar att spela bort våra barns liv. FHMär inte ens konsekventa i sina beslut. Jag tror att det ligger en hund begraven i ledningsgruppen på FHM (ekonomi vs hälsa), varför annars så epidemiologiskt dåligt underbyggd bedömning om att skolorna ska vara öppna. FHM exkluderar Barnen från smittskyddet, vem tänker på barnen? Barnens smittskydd?
De socialt utsatta barnen kan få skolundervisning i skola iallafall liksom barn till föräldrar med samhällsviktiga arbeten.
Är jag bara en överdrivet orolig förälder, döm mig inte nu, döm mig efter att allt har lagt sig så kan vi se om jag bara är ännu en i raden oroliga förälder som ska avfärdas som just "överdrivet orolig".
Hur tänker ni andra med barn i skolan?
Jag tror din son är säker.
Men om han blir smittad och smittar någon släkting med riskfaktor?
Det som ur ett snävt perspektiv kan vara rätt för landet behöver inte tvunget vara rätt för er familj.
Det är ert val, ingen annans.