2020-03-30, 22:37
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Nej, man förhindrade läkare som inte hade den specialiteten att sprida icke-vetenskapliga belägg för smittan helt enl. WHO:s krav på kvalitet.
Icke-veteskapliga belägg, värre kommunistsmörja får man leta efter. Klart är att du är försvarar kommunistregimens mörkande av vad som pågick i landet. Ditt kära WHO spelade därtill med i den kinesiska charaden genom att tona ned riskerna. Kommunister håller varandra om ryggen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Det går ju för Danmark som Sverige.
Undvik lögner även om du saknar argument.

Det betyder att åtgärderna i Danmark fungerar bättre i praktiken än åtgärderna i Sverige.
Citera
Medlem
Kan man statistiskt konstatera att Sveriges kurva verkar planare än Italiens och Spaniens, eller är det för tidigt att säga ännu?
Citera
Medlem
Dbloodss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av antisocial666
Nån som har koll på hur många dygn en random IVA patient stannar.?

Nu har sett mittiallt att det ökar med +50 på IVA under 14 timmar.

Ser ju inte alls nå bra ut.

Ca 14 dagar är medel på IVA för Covid-19, den statistik som finns att tillgå från Kina och Italien. Men en del krävde IVA i upp till 7-8 veckor.
Citera
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antligenhemma2019
Totalt eller per dag?

Kurvan håller på att flackas ur. Vi ser troligtvis 50 fall per dag nästa vecka.
Citera
2020-03-30, 22:38
Medlem
l00zekks avatar
Måste man även stänga ner damidrotten nu när man har påbud om max 50personer?

Senast redigerad av l00zekk 2020-03-30 kl. 22:41.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Imorrn ska vår älskade son gå till skolan. I en stad där allmän smittspridning råder. I ett land där FHM litar på att barn stannar hemma om de har symptom. I ett land där vuxna ges rådet att jobba hemifrån. Där folksamlingar på mer än 50 personer ger böter/fängelse. Ett land där FHM säger sig veta att viruset inte sprids hos asymptomatiska bärare, att barn inte blir svårt sjuka. I ett land vars grannländer för länge sedan stängt skolorna pga smittspridning. I ett Sverige, som kritiseras internationellt för det "slappa" smittskyddet av denna svåra sjukdom. Vår älskade son ska imorgon gå till skolan. Hur tror FHM att det känns? Vem bär ansvaret om han smittas? Blir svårt sjuk? Är det FHM som jag ska kontakta då?

FHM Måste Tänka efter vad det är för högt spel de spelar. De riskerar att spela bort våra barns liv. FHMär inte ens konsekventa i sina beslut. Jag tror att det ligger en hund begraven i ledningsgruppen på FHM (ekonomi vs hälsa), varför annars så epidemiologiskt dåligt underbyggd bedömning om att skolorna ska vara öppna. FHM exkluderar Barnen från smittskyddet, vem tänker på barnen? Barnens smittskydd?
De socialt utsatta barnen kan få skolundervisning i skola iallafall liksom barn till föräldrar med samhällsviktiga arbeten.

Är jag bara en överdrivet orolig förälder, döm mig inte nu, döm mig efter att allt har lagt sig så kan vi se om jag bara är ännu en i raden oroliga förälder som ska avfärdas som just "överdrivet orolig".

Hur tänker ni andra med barn i skolan?
Jag tror din son är säker.
Men om han blir smittad och smittar någon släkting med riskfaktor?
Det som ur ett snävt perspektiv kan vara rätt för landet behöver inte tvunget vara rätt för er familj.
Det är ert val, ingen annans.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Andra experters? Menar du andra flashbackares konspirationsteorier?
Du fick en länk. Där beskrivs vad man gjort i länder som framgångsrikt stått emot epidemin, på sätt som verkar anses vara omöjliga i Sverige, av någon obegriplig anledning.
Citera
2020-03-30, 22:39
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är väl bättre att vänta tiden ut än att behöva göra om samma elände en gång till inom kort?
Vad menar du med tiden ut? Det finns väl ingen given tid.
Citera
2020-03-30, 22:39
Medlem
Man såg hur kineserna svetsade igen dörrarna men jag tror inte att de svetsade igen alla utan en var öppningsbar så myndigheten/polisen kunde ha koll på alla när de skulle gå ut
Citera
2020-03-30, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av solstrålar
Jämför du seriöst Asien med Sverige? Ett ställe där man svetsar igen dörrar och spärrar in sin egen befolkning?
Är Asien "ett ställe"?
Citera
2020-03-30, 22:40
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nitlip
Man såg hur kineserna svetsade igen dörrarna men jag tror inte att de svetsade igen alla utan en var öppningsbar så myndigheten/polisen kunde ha koll på alla när de skulle gå ut

Tror det var värre i Sydkorea, där limmade man även igen dörrar inne i lägenheter. Svetsning har skett på jäkla massa ställen tydligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in