2020-03-30, 23:14
Medlem
Har vi nån konkret siffra på % hur många som dör av smittan? Det föds ca 145 miljoner bebisar per år.

57 miljoner dör av ålderdom och övriga sjukdomar.
Citera
Medlem
D.C. mayor issues order telling Washingtonians to stay home
Today, 05:10 PM
Bowser issues order telling Washingtonians to stay home, following directives in Md. and Va.

D.C. Mayor Muriel E. Bowser (D) issued a formal stay-at-home order Monday afternoon, following similar directives from the governors of Maryland and Virginia. Her office said the new order “reinforces the Mayor’s direction to residents to stay at home except to perform essential activities.”

As in Maryland and Virginia, the D.C. order allows people to leave their homes for essential errands such as grocery shopping, essential travel, some outdoor recreation and to perform business and government functions deemed essential. Individuals who “willfully” violate the order face criminal penalties, including up to 90 days in jail and fines up to $5,000.
Citera
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej en procent av 1384800 är 13848. Alltså skall 7000 av Stockholms befolkning dö om din uträkning stämmer.

Fel av mig. Är fixat.
Citera
2020-03-30, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Tag din Mats ur skolan med gott samvete. Gör sedan dig själv och honom denna välgärning, låt senaste skoldagen bli hans sista dag någonsin inom ramen för detta skolsystem. I detta land är skolan ingenting annat än kulturmarxistiska indoktrineringscentraler.

Så tragiskt och urspårat skolvärlden har blivit. Det är NPM och byråkratierna som tagit över skolvärlden. Skolan ska vara till för barnen, deras framtida vägval.
Citera
Medlem
RonnyKålmans avatar
Ta bort
Senast redigerad av RonnyKålman 2020-03-30 kl. 23:18.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tegnellen
Jag håller inte med, ett par månader gör stor skillnad. Det kanske ändå kan vara motiverat om man åstadkommer något vettigt med nedstängningen men det gör man inte i detta fallet.

"Platta ut kurvan" är helt poänglöst Sverige har inga IVAplatser ändå.

Har något barn som vore borta från grundskolan i Sverige i 2 månader någonsin haft problem att återhämta sig? Enda orsaken att grundskolan är öppet är att ha en plats att placera barnen. Enda orsaken att tvinga alla att vara i skolan är jämställdhet.
Citera
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snuttis
Regeringen har satt folket i den sitsen.

Vart inne på d sen dag 1.

Upprätta beställbar matkasse/apoteksvaror/distribuerad hem till folk. Häng på dörren.

Folk borde vara hemma.

Finland visar att det går.

Ja veet inte går kurvan neråt?

Verkar inte så blir väl ente bättre av att folk packar sig på buss tunnelbana osv.

Jag tror inte det går att hålla svenskar hemma så många veckor till. Nu är jag inne på tredje veckan med hemmajobb och börjar freaka ur i min lägenhet. Suget efter att träffa folk kommer så småningom övervinna rädslan om inte dödstalen börjar öka dramatiskt.
Citera
Bannlyst
Citat:
Barn ska vara i skolan det är viktigt för barns sociala och intellektuella utveckling.
Om man inte har mycket starka skäl för att plocka bort barn från skolan ska man inte göra det, det har man alltså inte här.

Smittan är ofarlig om inte pedagogerna tillhör riskgrupper, om så är fallet ska man skicka hem pedagogne, inte alla ungarna.

Det är två månader kvar till sommarlovet.

Sen tillhör många föräldrar olika riskgrupper.

De blir inte alkoholiserade analfabeter samhället går inte under för att barn och vuxna är hemma i två månader håller rutiner med dagliga studier, går promenader.

Allt för att se till att kurvan håller sig lugn samt vården inte brakar.

Gör den det kan de återgå.

Varför larma så mycket kring hemmavistelse.
Citera
2020-03-30, 23:16
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnergizerBunny
Vad är det du pratar om människa? Är du inte läskunnig? Läs igen istället!

Ditt svar till mig skulle lätt kunna indikera att du har en lätt till måttlig utvecklingsstörning.

Jag behöver inte läsa en gång till att du tänker dig att om man har symptom så kan man testas, och har man inte Covid-19 kan man gå till jobbet och riskera att smitta någon med en förkylning, för att förstå att du inte har förstått poängen med att stanna hemma om man har symptom på en luftvägsinfektion.

Riskera inte att smitta någon med Covid-19, smitta inte någon med något öht, stanna därför hemma om du har symptom på luftvägsinfektion oavsett om de är kraftiga eller lätta, stanna hemma.

Ju färre sjuka i populationen, i synnerhet luftvägsåkommor, desto mindre belastning på sjukvården --> större chans att alla som behöver resurskrävande vård, till exempel intensivvård får det.

Be bibliotekarien ge dig annat än pekböcker nästa gång.
Citera
Medlem
Citat:
Skitsnack, ge din källa om du har någon.
Det var kinesisk media som bekräftade att personer var inne på sin andra omgång av coronaviruset i Kina. Jag ska hitta länken och lägga upp den. Inget som svensk media skrivit om av förklarliga skäl.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Handen på hjärtat tror jag Irak mörklägger sina siffror otroligt mycket. Irak är ju ett u land jämfört med iran tro det eller ej

Japp, Iran är ett bra land jämförelse med Irak
Citera
2020-03-30, 23:17
Medlem
RobertoSavianos avatar
Över 1 miljon testade i USA nu. De testar 100.000k per dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in