2020-03-30, 22:35
Medlem
9 döda i Ryssland .... hur många tror på det
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han har förstått vad som håller på att hända, tågkraschen är ett faktum.., dessvärre börjar han att bromsa tåget sent, alldeles för sent.

Han försöker att rädda sitt egna skinn.

Blir ju lite svårt när allt finns dokumenterat. Men han gör ett tappert försök
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Fast den visar ju effekt även om man lättar på den, eftersom effekten av karantänen kommer fördröjt.

Varför skulle man måsta behålla den tills effekten börjar synas? Den kommer ju ändå.

Danskarna har sagt att de kanske öppnar lite, om siffrorna håller i sig över påsken, inget annat
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Beror på vilka grupper som drabbas hårdast.
Med tvåtusen döda om dagen skulle jag tro det inte spelar så stor roll.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nickname99
Jodå, jag ser solidaritet och gemenskap varje dag. Du umgås nog bara i fel kretsar.

Vad du ser eller vad jag ser är väl ändå fullkomligt irrelevant.
Sverige är söndersplittrat- det är naivt och att leva i det förflutna att tro annat.
Vår "frivillighets-strategi" och eget ansvar hade funkat på 70-talet.
Idag är byråkratiska, korrumperade länder som Italien MINST lika sammanhållna som vi.
Citera
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Fallen var inte få, de SYNLIGA fallen var få, sannolikt bara mellan 1/10 och 1/100, vilket inte förvånade mig då, som absolut lekman i medicin, men i övrigt naturvetenskapskunnig. För mig var spårnings försöken mycket taffliga, ungefär som att man insåg misstaget att inte direkt sätta alla i karantän från Italien och Iran i början/mitten av februari, och därmed försöka täcka upp för det uppenbara misstaget, för de flesta inser nu vilket förbättrat läge som hade funnits, eller?
Fast man trodde väl att bara synliga fall smittade. På senare tid har man börjat prata mer om att även asymptomatiska sprider.

Jag håller med dig om att det nog fanns många osynliga fall och att smittan börjat spridas långt innan det blev märkbart.
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Han har förstått vad som håller på att hända, tågkraschen är ett faktum.., dessvärre börjar han att bromsa tåget sent, alldeles för sent.

Han försöker att rädda sitt egna skinn.

Sucks to say sweden but i told you so...
Citera
2020-03-30, 22:36
Medlem
solstrålars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Aha, så Sydkorea svetsade alltså in sin befolkning också? Minsann, källa på det?

Alltså, du är så dum så jag tror jag exploderar, det gör ont att se någon så trögfattad försöka traggla sig fram, trots att alla säger till dig att du har fel. Jag ger fan upp. Du är totalt jävla retarderad.

Frågar du om käller på att jorden är rund? På att solen kommer gå upp i morgon? Nä det gör du inte för så pantad är inte ens du. Sydkorea använder sig av en liknande taktik, det här har både diskuterats i DN och SVD. Bara för att du fokuserar på Kina betyder det inte att det inte sker i andra länder. Lägg ner det här svaga argumentet nu. Vad har du ens för bevis?
Citera
2020-03-30, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Tror fortfarande vi kommer se 150-200 i slutet på denna veckan.

Totalt eller per dag?
Citera
2020-03-30, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Undrar varför Belgien ligger så högt, men det är väl rätt så tättbefolkat, precis som Nederländerna
Frankrike ligger nog minst lika högt, men där räknas endast de som dött på sjukhus som covidoffer...
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
Trodde jag aldrig skulle säga det här men DN har faktiskt varit den bästa tidningen under Corona. Annars brukar det ju va skräp men de har levererat mycket bra kring pandemin.

Tack för texten! Jag instämmer till fullo med skribenten.

Tyvärr verkar det inte spela någon roll vad tyckare eller utländsk media tycker, Anders Tegnell är som en teflonmänniska och regeringen likaså. De enda som kan påverka är oppositionen, M närmast. SD skulle de inte heller lyssna på. Men oppositionen verkar också handlingsförlamad.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Man kan verkligen se hur pandemin rusar fram lite olika fort över olika regioner. Just nu i USA så verkar Brooklyn vara värst drabbat och Brookdale Hospital är rena krigszonen. Sjukhuset har ett upptagningsområde på 1 miljon personer, och folk dör som flugor där. Patienter ligger i alla korridorer och utrymmen, resporatorer och annan utrustning är slut.
Kylrummet för lik är fyllt, så man har fått dit en stor kylkontainer som också håller på att fyllas.

Scener vi lär se i Stockholm också inom någon vecka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in