2020-03-30, 14:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
146 döda, men det är igen ökning enligt Anders Tegnell. Det kan se ut som en ökning säger han, men det är det egentligen inte.
Citera
2020-03-30, 14:02
Medlem
Cocaine-Cowboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Bara egoistiskt? 5.500 har anmält sig frivilligt till vården för att ta hand om våra Corona-sjuka trots att de samtidigt vet sig riskera sin egen hälsa. Jag skulle inte kalla det för ego.. :-o

Folk erbjuder sig att handla åt gamlingar - för fri. Pizzabagare bakar åt vårdpersonalen - gratis. Privatpersoner köper upp ett helt lager av plasthandskar och sprit - och donerar dessa till vården..

Menar du att folket i dessa diktaturer är mer givmilda än hos oss?
5500 personer av 10 miljoner, ja det kallar jag egoistisk. Har du sett hur livsmedelsaffärerna ser ut idag? Personalen i affärerna vittnar alla om att folk hostar på dom i kassan.

Att den lokala pizzabakaren bakar pizzor gratis är ett PR trick som heter duga i dessa tider. Vi behöver inte pizzor, det vi behöver är ett system som uppmanar folk att inte gå runt mer än nödvändigt till apotek eller livsmedelsaffär. Vi behöver ledarskap som säger åt folk att stanna hemma istället för att driva runt i samhället och sitta på caféer eller liknande, det borde vara stora böter på den som överträder dessa direktiv, som i alla andra länder som drabbats av corona.
Citera
2020-03-30, 14:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Ja, han var självisolerad och behövde ingen vård. Han mår helt perfekt nu, men håller sig fortfarande isolerad.

Skönt att höra att allt gick bra trots att han hade en del faktorer emot sej.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svensknorrman
Du har ett lätt liv som lågbegåvad och arbetslös antagligen. Alla klagar på myndigheterna och målar upp ett katastrofläge. Nu har vi haft corona i ett antal veckor kanske till och med månader då många nog inte testades i början. Tycker du själv att vi har katastrofläge i Sverige? Svara ärligt, ta först av dig foliehatten innan du svarar.

Ja i Stockholm tror jag det närmar sig katastrof, inom sjukvården.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
146 döda, men det är igen ökning enligt Anders Tegnell. Det kan se ut som en ökning säger han, men det är det egentligen inte.

Kan inte se presskonf. HUR motiverar han att det inte är en ökning?
Citera
2020-03-30, 14:04
Bannlyst
Citat:

Mest av allt tycker jag så jävla synd (förutom folk som går bort i allt detta) om hjärntvättade får som fortsätter tro att Sverige gör ett bra jobb för sitt folk. Suck.
Citera
2020-03-30, 14:05
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Och nu:

23/3 44 st (+1)
24/3 42 st
25/3 37 st (+1)
26/3 39 st (+3)
27/3 27 st (+5)
28/3 26 st (+5)
29/3 31

https://www.icuregswe.org/data--resultat/covid-19-i-svensk-intensivvard/

Den "minskning" Tegnell tyckte sig se är nu på väg att vändas i en ökning. Det är redan 31 fall rapporterade för 29/3 vilket är en ökning jämfört med de två föregående dagarna. Och eftersom det hela tiden är de dagar som ligger senare i tidsserien som plussas på mest i efterhand, så kan vi förmoda att 29/3 efterhand kommer att visa en rejäl ökning jämfört med dagarna innan.

Tegnell är en jävla skojare. Han ljuger som saker som vem som helst med en Interntuppkoppling kan påvisa är fel.

Bara så jag förstår dina siffror rätt. Summan efter respektive datum, är det antalet döda under det dygnet. Vad står summan inom parantes för? Är det tillkomna dödsfall under respektive dygn?

Då tycker inte jag att läget ser särskilt stabilt ut...
Citera
Medlem
Citat:

Det var väl 92 avlidna sist han pratade ... och nu 146 ... och det är alltså inte en ökning???
Citera
Medlem
Amadeusss avatar
Dags att stänga ner huvudstaden nu ? Dunhuvden
Citera
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sun Ruler
Ja, det var en träffsäker sammanfattning.

Som någon skrev på Twitter gällande Carlssons svammel om att svenskar är så bra på att ta eget ansvar och inga begränsningar och lagar gällande corona - men systembolaget då? Varför behövs det om vi är så bra på att ta ansvar.
Det här sättet att se på oss och ”de andra” (utom vissa) hör jag ofta hos oss svenskar (och även i tråden), om än inte alltid lika konkret uttryckt:
- Å ena sidan är vi individualister som är experter på att ta eget ansvar jämfört med folk i andra länder.
- Å andra sidan så är frånvaron av en stark stat i andra länder ett problem för innevånarna då de tvingas att lösa sina problem på egen hand.

Får inte riktigt ihop det resonemanget.
Citera
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyDiggerNick
Baserat på mood och kroppsspråk då de gick in så gissar jag på en bra dag siffermässigt igen.

Den stora skrällen vore om Tegnell säger att han tagit fel. Det har han aldrig gjort hittills. Han har alltid sagt det han alltid har sagt, enligt honom själv.
Citera
Medlem
InOurNatures avatar
159 döda enligt https://c19.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in