2020-03-29, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Det roliga är ju att man bevisligen kan botas och komma till insikt.

Kritiken mot Tegnell vad gäller åtgärder är substanslös och kommer till övervägande del från mindre vetande.

Nu är det ju så att han gissat väldigt väldigt fel när toppen skulle nås flera gånger förut..... Så att kalla de som kritiserar honom för mindre vetande känns bara dumt.
Citera
Medlem
jhww82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Det går båda vägarna. Det är populärt att åka till storstan också. Vad är det som säger att det inte är landsortsborna som åker till Stockholm och hämtar hem smitta till hembygden?

Man besöker inte en stad som Stockholm i dagsläget.

En analogi:

En som bor i ett hus med mögel vill gärna inte bo där, utan lämna.
En som bor i ett hus utan mögel vill gärna inte besöka eller flytta till ett hus som har mögel
Citera
Medlem
Lagerthas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av americanbamse
Sant, tack vare honom kommer vi inte bara ha minst döda i världen, vi kommer dessutom komma ur det här med ekonomin fullt intakt! Det kommer likna tiden efter andra världskriget, då Sverige blev rikt på att hjälpa till att bygga upp Europa. Men den här gången inte bara Europa utan hela världen! Och allt tack vare Tegnell!

Lite väl tidigt att ropa hej va?

Vi har en mycket snabbare spridning än Italien och när de var i vårat stadie så hade de stängt ner för en dag sedan.

Italien hade igår 1000 döda på ett dygn och har inte sett sin kulmen. Med snabbare spridning och utan nedstägnning kommer Sverige att ha en betydligt högre andel döda per capita.

Våra grannländer och EU ser oss redan som osolidariska och vi riskerar inte vara massor av unga friska medborgares liv utan även exportmöjligheter framöver.

Tengil och regeringen verkar tro att vi ska fika oss igenom denna krisen.

Åter igen blir Sverige det varnande exemplet och vår naivitet kommer att studeras i skolor under lång tid framöver.
Citera
Medlem
Detta virus är inget skämt

https://youtu.be/tbAYN9zKIJQ
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Det är inte mitt fel du inte lyssnar på svenska nyheter utan referar till massa jävla skit siter. På SVENSKA radion sa dom nyss intensivvårdande minskar. Rensa öronen pojk.

Läs länken själv och det direkt från de som jobbar på sjukhuset. Ägd.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/50gJ26/smittskyddslakaren-laget-i-varden-ar-anstrangt
Citera
Medlem
Citat:
Jag läste fel ja, erkänner.

Här är rätt siffror, dagsaktuella 255 st i sverige just nu. Men det är ingenting mot vad det kunde varit utan Tegnell!

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Nej, det är inte 255 just nu i Sverige.

Det har varit 255 totalt, nu eller tidigare. De rapporterar inte ut folk, bara in.
Citera
Medlem
Citat:
Jag läste fel ja, erkänner.

Här är rätt siffror, dagsaktuella 255 st i sverige just nu. Men det är ingenting mot vad det kunde varit utan Tegnell!

https://experience.arcgis.com/experience/09f821667ce64bf7be6f9f87457ed9aa

Du vet att Tegnell endast har en rådgivande funktion? Så hans påverkan i denna kris är minimal som tur är.............
Citera
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Enligt SVT och 1177 så får 92 personer i Stockholm intensivvård just nu:

Så 50 i hela landet kan väl inte stämma?
Kollar du två poster ovanför erkänner jag jag läste fel, bugar o backar där. Ursäkta.
Citera
2020-03-29, 18:17
Medlem
[quote=trazke|70953613]
Citat:
Ursprungligen postat av Tjelovek
Från vänner i Italien som följer de italienska nyheterna har jag fått veta att i Lombardiet är det 1592 nya smittade och 416 nya döda.

Siffrorna för hela landet är 3815 nya och 756 döda. Friska 13030 i hela landet.[/QUOTE

Det känns som att dödstalen planat ut på allvar i Italien nu? Siffran var faktiskt högre för 7 dagar sedan. Hoppas vi kan börja se en tydlig sjunkande siffra närmaste veckorna.

Enligt mina vänner så finns det en försiktig optimism från de som rapporterar, men ingen vågar ta ut något i förskott.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
NEJ!!!! Han sa att topoen av importerade fall är nådd.

Gjorde han inte alls!
Citera
Medlem
Sharm0tas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MollyCule
Känns som man ligger jävligt pyrt till som 40+, rökare och lite halv fet
Ta itu med skiten, det kommer nog aldrig ett bättre tillfälle än nu. Rökningen dränerar din hälsa + ekonomin inför den kommande depressionen. Enligt uppgift ligger rökare 14 gånger värre till om Covid knackar på dörren, kasta nikotinet åt helvete och börja promenera, helst en timme om dagen. Du vet att du vill, vad väntar du på? This is it, slutar du inte nu slutar du aldrig. Dumpa giftet och fläsket.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DetBlirBraSnart
Du skriker dig hes om att man inte kan bli immun men ändå påtalar du att vaccin är det enda som kan rädda mänskligheten från undergång.

HUR vaccinerar man mot ett virus som man inte kan bli immun emot? Jävla idiot. Lämna tråden. Du är fullständigt okunnig och gör bort dig.

Råder ALLA att rapportera denna användare under paragraf "Felaktig ryktesspridning"

Den här användaren har redan tidigare i tråden outat sig själv som ryss. Oavsett om han är forskare eller inte så är det uppenbart att han skriver för den ryska statens räkning, det finns fler användare som man kan misstänka för detta.

Men varför så övertydligt nu? Jag tror att det i nuläget inte främst handlar om att undergräva EU, ekonomin eller allmänt destabilisera Sverige. Jag tror att det är rädsla. Ryssland behöver att resten av världen hanterar smittan i så hög utsträckning som möjligt.

Anledningen är den usla ryska folkhälsan. Se exempelvis:
https://www.smokefreeworld.org/health-science-technology/health-science-technology-agenda/data-analytics/global-state-of-smoking-landscape/state-smoking-russia/

Det är alltså cirka 30% av den vuxna befolkningen som röker i Ryssland. Rökning är en känd riskfaktor när det gäller Corona. Lägg till en hög alkoholkonsumtion på det.

Att man blåser sina trollkonton nu är rätt förståeligt. Man struntar i om det blir uppenbart och allt blir belyst i nån statlig rapport om några månader. Nu gäller det att göra allt för att för att få övriga världen att dämpa smällen så mycket som möjligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in