Har en teori om det här viruset, om det visar sig vara sann så kan vi ligga riktigt illa till lagom till påsken.
Teorin är att i början av viruset märker du ingenting, en lättare förkylning, det här är fas 1. När fas 2 slår till så har viruset brutit ut och bryter ner dina organ, lungorna blir inflammerade och du får svårt att andas. Vid det här laget kan det mycket väl vara kört, en långvarig plågsam död är vad Corona blir i slutändan. Fas 3 har du ingen möjlighet att ta dig ur, då väntar bara döden eftersom orgnanen är nedbrutna och hjärtat inte orkar mer = du dör.
Viruset tycks ta ca 3-4 veckor på att döda en människa, första 10 dagarna verkar ganska lugnt för att sedan bli värre och värre. Det verkar också som att det finns en fas 4 och det är viruset ligger latent i kroppen även om du inte har några symtom, se tex fallet med killen som var symtomfri i 12 dagar men viruset fanns kvar. Vad säger att inte viruset då muterar och blir ännu farligare.
Räddningen är om kroppen till slut faktiskt kan bryta ned viruset helt, jag ställer mig dock ytterst tveksam till att så är fallet, därför väntar många länder nu på vaccin eftersom viruset aldrig riktigt dör ut men blir lindrigare med tiden. Det kan också mycket väl bli så att den som drabbats av Covid19 blir mycket mer infektionskänslig och ett annat virus dödar dig istället.
Har man tex dubbel lunginflammation som det här viruset ger så kan en ytterligare infektion helt klart döda dig.
Låter lite som pesten som du presenterar det hela. Dödsprocenten för pesten låg ju på mellan 30 till 60 procent. Det skulle vi ju kunna nå upp till om detta fortsätter...
Vi följer en kurva som är aningen brantare än katastrofkurvan. Ungefär mitt emellan Italien (katastrof) och Spanien (samhällskollaps). Sverige är hittills som en sorts genomsnitt av dessa två.
FHM rapporterar nu 8 nya dödsfall det senaste dygnet. Man ska komma ihåg att helgsiffrorna alltid är betydligt lägre än vardagssiffrorna av någon anledning.
Förra söndagen så rapporterades 3 dödsfall, så det är upp 2.66 gånger på en vecka och jämförbar veckodag.
Vi följer en kurva som är aningen brantare än katastrofkurvan. Ungefär mitt emellan Italien (katastrof) och Spanien (samhällskollaps). Sverige är hittills som en sorts genomsnitt av dessa två.
Sverige är på väg att gå i samma fälla som Italien och Spanien som drabbats väldigt illa.
Givetvis en uppåtgående trend, ingen i världen som tvivlade på detta, och givetvis inte jämförbart med Italien.
Intelligens eller inte, det viktigaste för Cecilia Nauclér verkar vara att synas i sociala media med sin revolutionerande kunskap.
Som sagt, vi får se om några veckor som sagt.
Har Cecilia Nauclér haft fel får vi hoppas hon är lika noggrann med att posta detta på Twitter, gärna med en bild på när hon äter upp sin professorshatt.
I twittertråden finns ett antal som är skeptiska till att det är hon.
Jag litar inte på FHMs siffror länge, dom har skött detta så otroligt dåligt att mitt förtroende är på 0. Hade inte förvånat mig om man mörkar eller "räknar på annat sätt".