Det där är en minskning av patienter som idag överflyttats till intensivvård.
Jämför:
Det framgår INTE hur många patienter med Covid-19 som för tillfället ligger inlagda på svenska intensivvårdsavdelningar.
Vi har inte aktuella/fullständiga uppgifter om eventuella utskrivningar eller eventuella avlidna då det är fördröjning av dessa uppgifter från vårdgivarna
Jo klart inser detta. Säg om du är 25 och drabbad av cancer och därmed under cellgiftsbehandling har du ett extremt dåligt immunförsvar. Större risk för att drabbas av den här skiten. Sedan tillkommer ju fall som med denna 16-åring helt frisk som dog. Summa summarum detta är ett jävla lömskt virus. Som för att överleva sprids väldigt lätt. Men där det blir mer som ett lotteri om man blir allvarligt sjuk eller ej.
Cancer är vida spritt, behandling eller ej.
Vilken sextonåring tänker du på , den från California som nekades sjukvård eller?
Hoppas jag med. Finns inte något alternativ till detta nu, i det stora hela tror jag viruset sorterar som det vill, åtgärder eller ej.
Men man kan pausa utvecklingen, kan man göra detta ända tills det finns vaccin så kanske man kan finna viruset men nog i princip omöjligt uppnå i verkligheten.
När Anders säger att fallen på intensivvården minskar så betänker han inte att detta kan komma i skov. Det är för tidigt att yttra sig hur vida vi har en nedåtgående trend eller inte. Det kommer stötvis i skov då det har att göra med inkubationstid etc.
Alla som bara klagar på andras uppfattningar, prognoser, gissningar, antaganden, men INTE SJÄLV har något av detta.
Skall BARA HÅLLA KÄFT även om dessa visar sig vara fel!
Era ord är inte värda ett piss i ett sådant läge, eftersom ni bara klagar och klagar utan egna uppfattningar överhuvudtaget och skulle i så fall i efterhand bara kunna säga "VAD VAR DET JAG SA", utan att själva ha kommit med någon som helst uppfattning.
De enda jag kommer ta kritik från, ifall min prognos eller min uppfattning om läget kommer att visa sig vara fel, är DE som SJÄLVA har kommit med sina motsvarigheter, som dessutom har stämt bättre än informationen från mig.
KOM IHÅG DETTA! - Jag tror också de flesta här inne som har en normalintelligens eller högre, håller med mig i denna fråga!
Regeringen har lagt en beställning på 10 000 respiratorer från industrijättar som Ford, Airbus och Rolls-Royce, uppger industrikällor för nyhetsbyrån Reuters.
Forskare och analytiker gör på precis samma sätt, och det fungerar mycket bra.
Vad är då din anledning att göra en prognos om det redan finns tillgängliga prognoser? whats your point?
Nej jag tillhör inte dom som gissar och att göra det i antalet döda känns osmakligt, men min generella gissning om Sverige och Covid19 är att det är kört!
5000 urnor med kremerad aska levererades till ETT begravningshem i Wuhan under 2 dagar. Finns många sådana begravningshem och fler leveranser väntas. NYT uppskattar det till minst 45000 urnor och en kines i videon säger att man nog kan lägga på en nolla på antalet döda, kanske 2. Så antingen
1, Antalet döda i Wuhan är betydligt högre.
2. De som dödades i "förebyggande syfte" räknas inte in i statistiken.
3. Rensning av dissidenter
4. Man delar upp askan så alla barnbarn får en urna med lite aska från morfar...
5. Man kremerade alla djur på marknaden också.
6. Produktionen av urnor höll igång ekonomin
7. Fake news.
8. Det är en vanlig influensa
Vad tror ni?
Jag tänker att folk inte slutat dö av andra orsaker än Corona. Dessa har såklart inte kunnat begravas på två månader pga karantänen.
Sen så har ju det troligtvis mörkats också
Jag erkänner också att jag suttit och tänkt, om 7-14 dagar, så ballar det ur helt. Nu är det 3-4 veckor sedan, och saker ser ju faktiskt bättre ut än jag trodde. Dock kommer det ju såklart bli mycket mycket värre, men mina värsta farhågor har inte besannats än.
5000 urnor med kremerad aska levererades till ETT begravningshem i Wuhan under 2 dagar. Finns många sådana begravningshem och fler leveranser väntas. NYT uppskattar det till minst 45000 urnor och en kines i videon säger att man nog kan lägga på en nolla på antalet döda, kanske 2. Så antingen
1, Antalet döda i Wuhan är betydligt högre.
2. De som dödades i "förebyggande syfte" räknas inte in i statistiken.
3. Rensning av dissidenter
4. Man delar upp askan så alla barnbarn får en urna med lite aska från morfar...
5. Man kremerade alla djur på marknaden också.
6. Produktionen av urnor höll igång ekonomin
7. Fake news.
8. Det är en vanlig influensa
Vad tror ni?
Tror vi gör som vi brukar, tar uppgifter från Beijing med en container salt.
En portugisisk 14-årig pojke uppges ha dött av coronaviruset, skriver Daily Mail. Pojken blir den yngsta personen, utan underliggande sjukdomar, som har dött av covid-19 i Europa.