2020-03-29, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JeffreyEpstein
Du verkar inte kunna läsa, så länkar en video från fältet så får du lyssna på en fotsoldat (doktor) som förklarar för dig vad detta viruset är, kolla klart ända till slutet.

https://youtu.be/J7s6n_ySkmQ

Du gjorde bort dig helt enkelt.
Du efterfrågas hänvisning till ditt påstående, gör så, när jag sedan slår ner på det duger det inte för att det handlar om barn. Det du själv citerade. Bra där 👍🏻

Fortfarande har du inte, ens med din länkade video, något ända som styrker att det är en myt att det är få unga som dör.

Ska jag skriva det igen, att JA, det finns unga vuxna som dör. Ingen har påstått att det inte existerar. Men i förhållandet till de äldre är det försvinnande få.
Citera
2020-03-29, 14:08
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Återigen, en som inte förstår exponentiell tillväxt. Det är bara en fråga om tid. Smittan har bara drabbat max 1% av den svenska befolkningen i dagens läge och de som dör nu smittades för tre veckor sedan när smittan drabbat 0.001-0.01% av befolkningen.

En person som ligger i respirator med corona måste ligga där i snitt 20 dagar så över de närmaste veckorna kommer svenska läkare få koppla ur först åldriga och senare allt yngre patienter i takt med att fler och fler unga trillar in. Nu är maxgränsen 70 år men snart är den 60 och sen 50 och sen 40 tills bara tonåringar ligger inne på IVA med respirator.
https://mobile.twitter.com/KarimJebari/status/1243623773967912963

Här har du en liten förenklad förklaring.
Han (Karin) verkar inte uppdaterad på att WHO ändrat sin åsikt gällande antalet asymtomatiska till cirka 90% vilket inte är långt ifrån Tegnells 95% men annars en bra enkel text.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 235711
Hej igen. Vet du om det finns någon plats i Norge där de sammanställer i vilken region de som dött av COVID19 bodde i?

Det börjar bli lite svårt att göra det manuellt för mig och kolla varje enskilt fall. Det kommer ta för lång tid om antal dödsfall per dygn börjar bli fler.

Enligt det jag läst får jag det nu till

9 Viken
8 Oslo
2 Innlandet
2 Troms og Finnmark
2 Vestland
1 Agder
1 Vestfold og Telemark

Her: https://www.dagbladet.no/nyheter/sjekk-din-kommune/72245992
"Fylkesoversikten
FYLKE SMITTEDE DØDE
Viken 1158 9
Oslo 989 8
Vestland 427 2
Rogaland 313 0
Trøndelag 287 0
Innlandet 286 2
Agder 153 1
Troms og Finnmark 134 2
Vestfold og Telemark 126 1
Møre og Romsdal 92 0
Nordland 40 0
TOTALT 4015 25

Edit: Hvor de som døde bodde, vet jeg ikke om det finnes noen oversikt over.
Senast redigerad av POlROT 2020-03-29 kl. 14:20.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Ja då ber jag om ursäkt. Det går så fort här, svårt att hänga med. Peace!
Inga problem! Det går fort här.
Citera
2020-03-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
FHM rapporterar nu 8 nya dödsfall det senaste dygnet. Man ska komma ihåg att helgsiffrorna alltid är betydligt lägre än vardagssiffrorna av någon anledning.

Förra söndagen så rapporterades 3 dödsfall, så det är upp 2.66 gånger på en vecka och jämförbar veckodag.

Släpar väl efter när det är helg.
Kan komma en hög klump siffra på måndag/tisdag.
Citera
Medlem
Coronamans avatar
121 bekräftade döda i Sverige nu

Folkhälsomyndighetens siffra på 110 är som sagt inte helt uppdaterad.

De fyra dödsfallen mellan 116 och 120 är knutna till Region Stockholm.

Edit: 121 (tidigare 120).
Senast redigerad av Coronaman 2020-03-29 kl. 14:17.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mackan1992
Spytt blod idag. Kanske är något annat men ändå obehagligt

Kommer från magen om du spyr blod, inte så bra men liknar inte corona
Citera
Medlem
EnergizerBunnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klonky
Det är naturliga orsaker att dö av Corona.

Men att dö av corona enbart på grund av vårdbrist blir ju i så fall mindre naturligt. Fast definiera naturligt liksom. Även det är i så fall naturligt eftersom ju människan har skapat en situation som tillåter det hända och människan i sig samt människans natur är naturlig i sig. Så det kan vi diskutera ihjäl.

Citat:
Ursprungligen postat av klonky
I övrigt tycker jag att Sverige hanterar krisen på ett föredömligt sätt och vi kommer att ha en ekonomisk fördel när allt drar igång mot de länder som stängt ner.

Ja det återstår ju att se.

Jag kan dock inte riktigt förstå bara vad ni ser som kan ha varit den räddande faktorn sedan kanske 2 veckor tillbaka som skulle rädda Sverige från att få samma utveckling som Italien, Spanien, osv.
Hittills har ju inte en enda person kunnat komma med något vettigt svar på det.

Att Sverige har "hanterat situationen väl" är ju inget svar på det, eftersom denna hantering som FHM håller på med inte är särskilt smittbegränsande. Den dämpar något, men inte mer än så.

Och det kommer vi att bittert få erfara inom kommande två-tre veckor, cirka.
Citera
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petnomi
Dom enda som tog sin oro för en pandemi var SD! Den 30e jan 2020 ställde SD genom Clara Aranda frågan till socialministern.

Ja och? Det här ju bara gnäll om ett vaccin som inte finns. Hade SD föreslagit inköp av skyddsmasker till alla svenskar, desinfektionsteknik, tester med mera så hade jag kunnat ta ditt SD-vurm på allvar, men detta har ju ingenting med det här viruset att göra för det finns inget vaccin än och kommer inte att finnas på 12-18 månader. SD är precis lika dysfunktionellt och odugligt som SDs sju systerpartier.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
FHM rapporterar nu 8 nya dödsfall det senaste dygnet. Man ska komma ihåg att helgsiffrorna alltid är betydligt lägre än vardagssiffrorna av någon anledning.

Förra söndagen så rapporterades 3 dödsfall, så det är upp 2.66 gånger på en vecka och jämförbar veckodag.

Ja precis siffrorna stämmer inte. Min noga sammanräkning från alla regioners hemsidor och pressmeddelanden var 110 i fredags.

Gör en ny lista ikväll.
Citera
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
109 på intensivvård nu i Stockholm, upp från ca 60 igår.

Stockholm har totalt ca 60 intensivvårdsplatser under normala omständigheter men har lyckats bygga ut det till dryga 100. Kan tänka mig att situationen i Stockholm börjar bli rätt katastrofal, eftersom de vanliga intensivvårdsplatienterna inte försvinner.

Men det ska bli ca 20 gånger värre när det peakar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ann-Chis
Tydligen inte första gången coronavirus startat i Kina. Inte av samma magnitud, men troligtvis från exotiska djur.

"Scientific studies concluded that the 2002 SARS epidemic likely started from coronaviruses in bats that made their way to humans in Guangdong province. Chinese tastes favor raw bats, snakes and other animals that are bought live and slaughtered."
https://www.washingtontimes.com/news/2020/mar/18/china-knew-years-bats-caused-disease-yet-left-wild/

2002–2004 SARS outbreak
https://en.wikipedia.org/wiki/2002%E2%80%932004_SARS_outbreak

Redigering: ytterligare länk till WHO
"SARS coronavirus (SARS-CoV) – virus identified in 2003. SARS-CoV is thought to be an animal virus from an as-yet-uncertain animal reservoir, perhaps bats, that spread to other animals (civet cats) and first infected humans in the Guangdong province of southern China in 2002."
https://www.who.int/ith/diseases/sars/en/
Hur kan SARS ha undgått dig till nu? Jag trodde verkligen att ALLA kände till det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in