2020-03-29, 12:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Adjektivet
Fel. Det är för att den bakteriella inte skall uppstå alls eller mildras direkt. Det är i regel den som dödar folk. Att det blir dubbelt upp.

"I regel den som dödar folk". Jo säkert, fortsätt du din desinformationskampanj.

Det är i regel viral-lunginflammation och överreaktion från immunförsvaret som dödar folk. I vissa undantagsfall kan dock bakteriella infektioner spela roll.
Citera
2020-03-29, 12:01
Medlem
Duerfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Woods
Ja. Han har arbetat som sjuksköterska men framför allt med att utbilda sjuksköterskor.

Han har också doktorerat och är därmed en doktor. Han är inte läkare.
Citera
2020-03-29, 12:02
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jag skulle också vilja veta hur många av dessa "italienare" som dog i Italien var kinesiska gästarbetare.. de som syr åt modeindustrin i Milano..

Säkert väldigt många. Sen det faktum att Italien inte hade nån koll i början och lät folk komma in på sjukhus med Corona och sitta i väntrum i flera dagar påverkade förstås.

Där har vi haft mycket bättre koll i sverige
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
BS.

Din gissning är just, en gissning, inget annat.

Det är ju alldeles tydligt att du när en önskan om att det går illa i Sverige, varför vill du det?
Du läser min text dåligt. Varför tror du att jag vill att det ska gå illa för Sverige? Det måste vara dina egna fantasier igen...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draken55
??

jag tror du inte fattar riktigt.

Corona är ett virus som "hoppat" från djur till människa, sen har det fått fäste i vår art,
troligen skedde det på en av deras supersnuskiga djurmarknader.

Hur förklarar du "hoppa" på ett mer vetenskapligt korrekt sätt du som är insatt?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Fast jag kan inte tänka mig att en influensa skördar 30-40 personer per dag i Sverige, eller 900 per dag i Italien?

Vi har en pågående influensa också. Ganska mild i år. Vintern 2017/18 dog många i Sverige, tror det var över 1000 i influensan. Min moster var en av dem. Hon hade KOL, mångårig rökare, fick lunginflammation och sepsis och det var det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RobertoSaviano
Tja, statistiken ser ju rätt lovande ut iallafall.

https://portal.icuregswe.org/siri/report/vtfstart-corona
https://www.friatider.se/otacka-kurvan-visar-dodssiffran-okar-snabbare-i-sverige-i-italien. Sveavägen 68 är. Här igen.
Citera
2020-03-29, 12:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Det smittar också via kontakt. Dvs du tar på en yta (eller människa) där virus finns, tex ett tangentbord, ett dörrhandag, en ledstång och överför det sedan när du tar i ansiktet, ögon, mun, näsa. Därför bör du vara noga att tvätta händerna.

Viruset kan överleva i ca 24 tim. Så måste man släppa hem eller ta emot saker, så lägg det i ett dygn utan att hantera det. Inte direkt svar på ditt inlägg om andra saker man kan komma i kontakt med, men lite nyttig info om viruset på föremål....
Citera
Medlem
AttCzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tänkte bara kolla, visst är det så att vi fortfarande står på totalt 99 döda i Corona i Sverige?

Jag menar, landsfader Tegnell sa ju i torsdags att det var alldeles omöjligt att vi går upp till 100. Han sa ju att det var alldeles konstigt att ens räkna på en så tokig siffra. Visst ligger vi, och har stannat på, 99? Och Norge, Danmark, Finland har mycket fler döda och mycket värre situation än oss på grund av deras åtgärder?

Finland, Norge och Danmark kan få en sämre ekonomisk utveckling än Sverige på grund av viruset. Ekonomin måste gå runt. Vi behöver människor som arbetar och betalar skatt. Orsak: vi behöver pengar till sjukvården så att vi kan få vård utan att vänta flera år. Dessutom kan Sverige profitera på andra länders karantäner om Sverige överlever corona paranoia med en relativt stark ekonomi och industri. Då kan Sverige exportera sina produkter till andra länder och tjäna mycket pengar på det. Sverige har gjort det innan efter andra världskriget. Vi får hoppas på att Sverige kan göra samma sak igen.
Citera
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Menade inte så riktigt men ibland kan det nog ha betydelse vem man är. Det har ju t ex visat sig att folk med privata sjukvårdsförsäkringar har fått gå före i andra sammanhang. Kungahuset, överklassen och högre politiker har säkert tillgång till nån slags privata vårdinrättningar. Sen tror jag inte kändisar i allmänhet och dussinkändisar som valsar runt i hjärndöda underhållningsprogram har någon fördel.
Kanske nån med insyn i sjukvården kan ge dig bättre svar.

Håller med dig om att det skulle vara intressant att höra från någon som så att säga står på barrikaderna.
PS. Cool avatar förresten.
Citera
Medlem
Biggedys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvantskallen
Jag är inte så säker på den analysen. Vi har bara sett början på den här tragiska utvecklingen i Sverige. Att "experterna" på FHM skulle vara de enda i världen som hanterar pandemin rätt och att övriga länders samlade expertis, som reagerar mer aggressivt, skulle ha totalt fel verkar inte sannolikt.

Vi får se i slutändan. Jag är helt säker på att Sverige kommer gå vinnande ur det här, jämfört med länder som satt hårda restriktioner på sin befolkning.

Jag är också övertygad att det är över till sommaren när värmen kommer. Det tror jag dom flesta är överens om.
Citera
Medlem
Jon.Holmss avatar
Nytt dygnsrekord i antal döda i Spanien idag

Hela 838 spanjorer har lagt flamencokastanjetterna på hyllan det senaste dygnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in