2020-03-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Han är ansvarig men fattar inte själv besluten. Hur svårt är det att begripa?

Så vem fattar besluten, om inte Tegnell ?

Vet ni inte ens vem som är ansvarig för strategin i Sverige?
Citera
2020-03-27, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kedoslav
Många här vill se faktiskt Tegnell avgå, jag är en av dom och att vårt land har för mesiga åtgärder, jag håller med. MEN och glöm inte de, det är kommunist Kina med deras hunger för fladdermöss , ormar och annat ociviliserat skit som satt inte bara oss här i Sverige i den situationen vi är i, utan hela världen! Sneögonen har blod på sina händer och bör straffas grovt efter denna pandemin är slut, ekonomiskt och med inreseförbud hit. Äckligt jävla folkslag är vad dom är.

Stort problem i världen är ju att vi lagt alla ägg i samma korg, genom att se till att Kina står för typ 100% av produktionen.

Vi måste nog lägga om strategin, fler länder som tillverkar saker, acceptera prishöjningar på vardagsföremål, strunta i att köpa skit från wish?

Straffskatt på företag som har sin tillverkning i Kina? Dock måste resten av världen skriva avtal om detta.
Citera
2020-03-27, 02:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av itsen
Tror du det själv? Men skulle gärna se dig avlida här - det är det många som gör och de intygar inte att den här vården är i världsklass. Själv är jag homosexuell från Moskva (huh!! !hur klarar du dig ?")och skulle aldrig någonsin vilja ha vård i Sverige. Svensk vård är undermålig alla kategorier, nio av tio cancerpatienter dör i ert jävla skitland.

Härligt att du tror på Anders Mr Tengele, du kommer att dö och jag önskar dig en så plågsam död som möjligt.
Läste just om homosexuella som upplever helvetet att vara isolerade i hemmet med föräldrar som ogillar deras sexuella läggning. Uppmaningen att hålla sig inomhus kom utan förvarning, så det fanns just ingen chans att förbereda något annat. Reglerna meddelades måndag kväll och började gälla tisdag morgon.

After the coronavirus outbreak suddenly ended a UK tour he was performing in, Sam, 23, a dancer, from Birmingham, says he had "no choice" but to move back to his "strict" Christian family home.

"I saw the career I love disappear overnight, and now I'm stuck in isolation with homophobes."

Even though Sam chose to return home, he says he is "struggling" because he can't be himself.

"My mum says that homosexuality is an evil disease and that the devil is making me gay. She loudly prays every day that I'll be delivered from sin and find a wife.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-52039832

Borde inte morsan polisanmälas för psykisk misshandel? Går han ut mer än vad som tillåts kan han stoppas av polisen och få böta! Hur försiktig han än är att inte riskera smitta någon eller själv smittas. Hur kan detta tillåtas? Det är ren misshandel att försätta personer i en sådan situation.

Känner du då ingen medkänsla alls med honom???
Citera
2020-03-27, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det kommer att skita sig tillräckligt fort för fullständig panik. Vänta bara lite till så kommer dödstalen att rassla och politikerna kommer att ta till samma åtgärder som i andra länder, stänga skolor, arbetsplatser, utfärda undantagstillstånd osv. Det är ett bedrägligt lugn som råder för tillfället.

Det är detta jag undrar över. Vad grundar du det på?
Citera
2020-03-27, 02:18
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Läste just om homosexuella som upplever helvetet att vara isolerade i hemmet med föräldrar som ogillar deras sexuella läggning. Uppmaningen att hålla sig inomhus kom utan förvarning, så det fanns just ingen chans att förbereda något annat. Reglerna meddelades måndag kväll och började gälla tisdag morgon.

After the coronavirus outbreak suddenly ended a UK tour he was performing in, Sam, 23, a dancer, from Birmingham, says he had "no choice" but to move back to his "strict" Christian family home.

"I saw the career I love disappear overnight, and now I'm stuck in isolation with homophobes."

Even though Sam chose to return home, he says he is "struggling" because he can't be himself.

"My mum says that homosexuality is an evil disease and that the devil is making me gay. She loudly prays every day that I'll be delivered from sin and find a wife.

https://www.bbc.co.uk/news/uk-52039832

Borde inte morsan polisanmälas för psykisk misshandel? Går han ut mer än vad som tillåts kan han stoppas av polisen och få böta! Hur försiktig han än är att inte riskera smitta någon eller själv smittas. Hur kan detta tillåtas? Det är ren misshandel att försätta personer i en sådan situation.

Känner du då ingen medkänsla alls med honom???

Vad dillar du om?
Citera
2020-03-27, 02:20
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FairStuff
Och varje smittad person ökar dödligheten!
Och minskar, för immunitet skyddar. Det måste vara långt större chans att utveckla immunitet än att dö. 100 gånger så stor.
Citera
2020-03-27, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kid-Stardust
Det kommer att skita sig tillräckligt fort för fullständig panik. Vänta bara lite till så kommer dödstalen att rassla och politikerna kommer att ta till samma åtgärder som i andra länder, stänga skolor, arbetsplatser, utfärda undantagstillstånd osv. Det är ett bedrägligt lugn som råder för tillfället.

Citat:
Ursprungligen postat av Maharadjan
Det är detta jag undrar över. Vad grundar du det på?
Jag håller också med om att Sverige gör rätt.

Men visst håller jag också med Kid-Stardust om att folk kommer att få panik när fler dör. Inte för att det är något som helst motargument.
Citera
2020-03-27, 02:22
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Ja det är deras fel. Men om man tittar tillbaka på historien är det inte bra och straffa ett land hårt ekonomiskt som med sin propaganda kan sätta människors hjärnor fel. Skulle kunna leda till krig i värsta fall.
Kina hade blivit jämrat med marken vid en eventuell konflikt med väst och hela NATO, att dom är många är sin sak men teknologiskt har vi fördelen. Dessutom hade dom aldrig vågat ta de till krig. Dom borde sättas i "karantän" ett bra jävla tag av västvärlden och andra länder som drabbats hårdast av Coronaviruset och är som Donald Trump säger ett " KINESISKT VIRUS ". Skadestånd,bojkotta, ekonomisk blockad och inreseförbud för fladdermössätare är vad som bör gälla efter de här.
Citera
2020-03-27, 02:22
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .-fuckYUO-.
Man börjar ju fundera på sina nära och kära i tider som dessa. Hur man skulle säga farväl och så.

Hur går döden till för en person som inte får hjälp?

Hur går den till för dem som får hjälp?

Lär man kunna ha tid att säga farväl när det i princip är garanterat?

Jag förstår att man inte får träffa personen, men hade det liksom funnits tid för telefon? Hade personen varit kontaktbar?
Klarvaken hela vägen fram till den brutala döden.

Citat:
Francesca Cortellaro säger att det mest dramatiska är att se människor som ropar efter sina barnbarn när de dör i ensamhet.

– De är vakna, de går inte in i sovande tillstånd. Det är som att de drunknar, men som att de har tid att förstå det, säger hon enligt Sky News.

Källa:
https://www.expressen.se/nyheter/lakaren-om-de-sjukas-sista-tid-dramatiskt-/

Jag skulle vägra att inte få vara med min döende familjemedlem. Aldrig att jag låter min närmsta ligga och dö ensam i det tillståndet. Jag vet att de skulle ta samma risk för mig.
Senast redigerad av Jiren 2020-03-27 kl. 02:28.
Citera
2020-03-27, 02:23
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svartatjuren
Ja det är deras fel. Men om man tittar tillbaka på historien är det inte bra och straffa ett land hårt ekonomiskt som med sin propaganda kan sätta människors hjärnor fel. Skulle kunna leda till krig i värsta fall.

mycket dumt, vi ska lära oss av historien!

Edit:
Sen tror jag faktiskt att kineserna är oskyldiga, skulden bör i så fall riktas mot Usa. Men som vi sagt tidigare så ska vi inte inrikta oss på att hitta syndabockar, utan på att lösa problemet! Sen kan vi ha en diskussion!

Edit:
Det är dags att sluta bråka, vi är alldeles för många på denna jord som bråkar om kvarvarande resurser-nu ska vi hitta oss själva, inte bråka utan göra det som är rätt! Nej det är inte ett kärnvapenkrig, det handlar om att göra rätt. inte kriga, vara vänner - gör om gör rätt!
Senast redigerad av revodneb 2020-03-27 kl. 02:35.
Citera
2020-03-27, 02:24
Medlem
Merwinnas avatar
https://www.expressen.se/nyheter/coronaviruset/desperata-vadjan-till-stockholmarna-ak-inte/

Desperata vädjan till Stockholmarna: ”Åk inte”
SPRIDNINGEN AV CORONAVIRUSET Publicerad 27 mar 2020 kl 00.21

Stockholmare ska stanna hemma.

Det är uppmaningen både från Båstad och från region Gotland.

– Vi ber er ta ett eget ansvar och stanna i era hemregioner, säger Marie Loob, hälso- och sjukvårdsdirektör på Region Gotland, till Hela Gotland.

Men vad FAN då. KAN inte Löfven göra EN sak rätt, åtminstone nu, klockan fem minuter i Midnatt - och spärra av Stockholm??? Han KAN inte vänta på att Anders "har ingen effekt" Tegnell ska ge "rekommendationen". Det GÅR inte längre. Nu skulle vi annars ha chansen att slippa att mängder av smitta kommer ut i landet om några dagar, när påsklovet börjar!

Man får lust att göra en statskupp!!!
Citera
2020-03-27, 02:24
Medlem
Kedoslavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 50bomb
Stort problem i världen är ju att vi lagt alla ägg i samma korg, genom att se till att Kina står för typ 100% av produktionen.

Vi måste nog lägga om strategin, fler länder som tillverkar saker, acceptera prishöjningar på vardagsföremål, strunta i att köpa skit från wish?

Straffskatt på företag som har sin tillverkning i Kina? Dock måste resten av världen skriva avtal om detta.
Italien och Spanien som drabbats väldigt hårt och även USA med Donald Trump i spetsen kommer eller jag hoppas iallafall på de ge kommunistsvinen en saftiga nota efter de här. Är helt enig med dig, bojkotta allt som har med deras jävla skit land att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in