Åtgärder ger effekter efter ett par veckor. Norge stängde skolorna 12/3 så eventuella effekter bör börja synas typ ... nu ungefär
Åtgärderna borde börja synas redan efter 1 vecka. Om inkubationstiden är 2-14 dagar, sedan ca 1 vecka till allvarlig sjukdom. Då borde man ju kunna börja se ett trendbrott redan efter 8-10 dagar. ALLA kan ju inte ha en inkubationstid på 1 vecka och sedan 1 vecka till allvarliga symptom.
Vet man hur många som har smittats? Nej. Vilka grupper har generellt testats i världen? Folk som blir risiga och söker vård. Och vad innebär problem att andas? Lättare astma symptom? Eller andas genom ett knappnålsöga?
De behöver andningshjälp på sjukhus. En del behöver dock enbart syrgas.
Vi ligger före i sjukdomsutvecklingen så antalet kritiska fall borde gå upp Portugal. Att deras sjukdomsförlopp gått fortare tyder också på att de ligger värre till än oss.
Jag har inte kikat på deras stats day-to-day men jag hade en känsla av att det förhåller sig just så att vi ligger en vecka före.
För att du inte förstår sambandet mellan handling och konsekvens blir inte ett argument dåligt. Det är du som inte förstår sambandet som är den svaga länken.
Som sagt. Tradigt argument. Dessutom ganska obsolet i den här tråden.
Jag tror inte så många blivit utskrivna eftersom det bara är få dagar de började skriva in....
Nej men du har missförstått det lite nu. Det ligger 177 st inne på intensiven. Sen flyttas dessa runt på olika avdelningar eller blir förflyttade till andra sjukhus. Då räknas dom på nytt igen. Dvs 177 på intensiven. 200+ är antalet VÅRDTILLFÄLLEN.