Citat:
Ursprungligen postat av
Slashken
Men lilla vännen... Det den personen sa var att det började gå tillbaka till det vanliga igen, syftade på att Wuhan sakteligen börjar vakna upp.
Personen sa inte att allt var som vanligt, men "i stort sett" har jag för mig. Dessutom avgav han bara andrahandsinfo så lite magstarkt att kalla honom för lögnare, tycker du inte?
Jag läste artikeln och såg inte hur spända alla var, däremot på sin vakt. Som sig bör.
Och jag vet att det inte heter Gestapo.... men du förstod inte ens min replik och det är inte första gången.
Vet inte vad det är du menar av det jag skriver som inte stämmer, ville bara belysa att åtgärderna i Kina/Wuhan var väldigt långa, kraftfulla och omfattande, när man hör vissa uttala sig märker man att de har uppfattningen att Wuhan stängde ner någon vecka och det sen var bra.
Vet inte vad du menar med det sista, är det så att du faktiskt inte känner till Gestapo och det är detta som skapar förvirring?
Ber om ursäkt i så fall, bara förutsatte att alla kände till detta, kort kan man säga att man hade ett omfattande angiverisystem, om man spionerade lite på sin granne eller fru exempelvis och rapporterade in oegentligheter belönade staten detta.
Liknande system som i Kina nu, mycket effektivt naturligtvis men samtidigt också mycket godtyckligt.