2020-03-21, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av berenpxx
Ja, jag har själv använt mig av faktorn x100 när jag tittat på de svenska siffrorna. Just nu uppskattar jag att vi har ca 164 000 smittade.

Vid tidigare epidemier har det inte varit konstigt 5-20 gånger högre siffror men även 100 gånger finns. Så finns det säkert länder med 1000 gånger fler smittade.

Sverige ska ju eller har börjat testa som Island -slumpmässigt. Då får vi en mycket bättre bild av läget. Fallen rapporteras in ger inte så mycket och det är svårt att jmf med andra länder. Ingen i världen kan få mig att tro att Burma och Laos har 0 fall. Det är inte sant.
Citera
2020-03-21, 09:40
Medlem
abo142s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorAgge
Stäng ner allt, sa Björn Olsén nyss i Helgstudion.

https://www.svtplay.se/video/26042928/helgstudion/helgstudion-21-mars-09-00

Läste nyss att den kinesiska expertgruppen som är/var i Italien häpnade när de insåg att folk fortfarande festar på hotellen. Det görs för lite!

Är Sverige det enda landet i Europa nu som inte tar social distansering på allvar? Gamla som unga går till ICA samtidigt, sitter på bussar, går i köpcentrum och fikar. Viruset sprids som en löpeld.

Detta kommer visa sig i de olika smittspridningskurvorna mellan Sverige och Norge, Danmark samt de som har uppmanat folk att hålla sig hemma!
Citera
2020-03-21, 09:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fittelkjell
På fartyget Diamomd Princess fanns 3700 passagerare. 700 blev smittade. 1% dog. De flesta passagerarna var äldre personer.

Lars Bern: "Forskare har projicerat dödligheten på fartyget på USA:s åldersstruktur, och har kommer fram till en förväntad dödlighet i hela populationen på 0,125%."

Alltså ungefär samma dödlighet som en vanlig säsongsinfluensa.

https://anthropocene.live/2020/03/20/finns-det-ett-samband-mellan-overmedicinering-och-coronadoden/

Dessutom verkar det från Wuhan, att inte någon alls under 20 år dött av viruset!

Kan mycket väl tänka att majoriteten döda varit storrökare, och därigenom fått bestående skador på lungor och hjärta.
Citera
Medlem
Inflammation och infektion är inte samma sak. Infektioner orsakar ofta inflammationer. Raffinerade kolhydrater ökar risken för inflammation inte infektion.

https://www.1177.se/Skane/sjukdomar--besvar/infektioner/infektion-och-inflammation/

Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Klicka på länken nedan och läs.

https://www.google.se/search?source=hp&ei=zM51XrOWJ83ZrgT126yIBQ&q=refin ed+carbs+and+sugar+cause+inflammation&oq=refined+c arbs+and+sugar+cause+in&gs_l=psy-ab.3.0.33i22i29i30.155.7220..8457...0.0..0.116.234 1.22j7......0....1..gws-wiz.......0j0i22i 30j0i19j0i22i30i19j0i13i5i30i19j0i8i13i30i19j0i13i 30i19..26%3A66j27%3A3j28%3A3j29%3A25.CMksK4s7HOU

Alla bör minska kolhydratingaget för att minska risken att drabbas av coronaviruset.
Citera
Medlem
Lugnochros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vasniqueztamere
Har också pratat med flera och dom är fullt med etna. Äldre dör dessutom av vanliga förkylningar och influensor också, 400 dog i Sverige av influensa förra säsongen, så att en äldre person säger ”bara en förkylning” eller ”bara en influensa” låter lite korkat.
Regimtrogenheten kommer med ett pris. Får se hur högt?
Citera
2020-03-21, 09:42
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Här i Ryssland har man kämpat hårt för att bromsa inflödet av coronasmittade. Gränsen mot Kina stängdes redan i januari, sedan började man noggrant kontrollera alla anländande från högriskländer. Nu börjar de första fallen av intern smitta dyka upp, och det första dödsfallet, men förloppet har i alla fall bromsats med 2-3 veckor jämfört med Sverige (som lät smittade välla in helt okontrollerat från Alperna och Iran).

Den här veckan har åtgärder internt börjat dra igång, som att stänga universitet och en del skolor, begränsa folksamlingar, osv. Folk har börjat hamstra en del, men mindre än i Sverige än så länge. Här en rapport från Moskva från 17 mars som kollar situationen angående toalettpapper

https://www.youtube.com/watch?v=MTr0UwVijUQ

Jag är så gott som övertygad om att alla länder får sitt Kina eller Italien. Hur mycket de än lyckas bromsa upp det inledningsvis. Ni har nu Italien och övriga Europa att se hur det blir hos er om några veckor.
Citera
2020-03-21, 09:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Man behöver inte gå till personangrepp även när man tycker olika!

Jag rekommenderar att du tittar på något klipp från sjukhusen från norra Italien. Det är fullständigt kaos där enligt läkarna och kaoset spelas nog inte inne i läkarnas huvud.
Dom visade klipp därifrån på nyheterna igår kväll.

Så dom sanningsenliga siffrorna att 99% hade underliggande sjukdomar, samt att 96% var över 60 år stämmer inte?
Citera
2020-03-21, 09:43
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FejkEmran
Såklart vill jag leva. Men jag har varit mycket sjuk många gånger om och bara klarat mig. Det har börjat forsa blod ur mig i tre dagar. Hade svåra magsmärtor i flera år innan det. Fattar givetvis att det inte hänger ihop utan antagligen var bukspottkörtelinflammationer eller liknande och blodet något simpelt. Får allergiska reaktioner på mediciner. Får cystor lite varstans i kroppen och har bröstsmärtor ibland. Sedan lungorna med periodvis hosta, andfåddhet etc. Astma möjligt. Jag är inte helt säker på att min kropp kommer orka i all evighet trots att jag alltid haft en suverän kropp att vara tacksam över, när folk aldrig förstått hur dålig jag varit när väl jag blivit det. Så jag upplever inte att jag har fördelar pga kön. Jag tar det med ro bara. Eftersom jag inte har barn behöver jag inte oroa mig för att dö. Det handlar inte om att jag tycker män är lättare att offra eller tror kvinnor är överlägsna. Bara att det är naturligt att kvinnor ska klara sjukdomar bättre. Överlever de graviditet och förlossning, är man viktigare än mannen för barnet. Vi ammar och bygger barns immunförsvar.

Klart det är så. Kvinnor är viktigare. Så det är bara. Kvinnor är det som för livet vidare. De ska skyddas till sista man. Är ombord på det. Även om det är tråkigt att dö. Så om för att beskydda en kvinna så ok. Jag dör.

Men hoppas inte det sker nu. Har besegrat cancer. Så kan nog besegra den här skiten också. Mer orolig för mina päron.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hobbybonde
Ok. Så deras sjukhus ser ut så där varje influensasäsong?

Det undrar jag med. Hur fan ser det ut i vanliga fall? 20 000 dog ju som sagt sist för dom. Fick dom ingen vård då eller?! Vi gör en stor grej här av att 16 dött i Corona. 400 dog för oss i vår förra influensasäsong. Antingen brukar äldre få ligga och självdö eller så brukar mycket större mängder kunna lösas i vanliga fall och det är själva skräcken inför just denna pandemi som gör att man säger att vården inte pallar. En influensasäsong är ju 4 månader så för Italiens del dog i snitt 5000 pers i månaden av det förra säsongen. Men dom kanske dog i hemmet och att det är så det brukar vara. Äsch, morfar har bara influensa. Oj, nu dog han, jaja, han var ju ändå 83...
Citera
Medlem
nobbenss avatar
Uteserveringar sägs vara ett bättre alternativ än inomhus. Hur tänker dessa sk experter? Vad med blåsten (vinden) 6-8 m/s så måste restaurangbesökarna ha 6-8 meters avstånd MINST och det är bara en måttlig vind/bris! Eller hur experter? Överlever viruset längre tid än en sekund så måste avståndet ökas ytterligen för att vara på den säkra sidan!!!
Citera
2020-03-21, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luddewolsson
Läkare borde börja behandla Coronasmittade-patienter med Plaquenil/Klorokinfosfat i öppenvården. Alltså inte bara de svårast sjuka som är inlagda på sjukhus. Kanske även sjukhuspersonal ska behandlas i förebyggande syfte?

Läs summering av studierna själv:

https://www.connexionfrance.com/French-news/French-researcher-in-Marseille-posts-successful-Covid-19-coronavirus-drug-trial-results
Som icke varandes ett malarialand, hur många doser tror du Sverige förfogar över? Av samma anledning testar man inte alla med symptom heller. Resurserna finns helt enkelt inte.
Citera
2020-03-21, 09:46
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det hela börjar påminna om chernobyl-scenen, där den ledande i kärnkraftverket (Dyatlov) skall med allt våld köra sitt test, med nervösa medarbetare som undrar över vad man egentligen sysslar med.

De här kommer att sluta illa.

Verkligen.

Speciellt när man innan sett alla andra världsexperter runt om i världen rekommenderar att inte köra testet.

Många svenskar är snart arbetarna på Chernobyl.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in