2020-03-20, 01:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Varför har man inte strävat efter att göra sina barn så motståndskraftiga mot den skit vi lever i som vi bara kan? DET är en förälders uppgift! Har ni missat det?

Med risk för att vara en buzzkill och för att vara allvarlig för en sekund vill jag nog mena att du måste skilja på vad som är rimligt, möjligt och önskvärt.

Det som är rimligt att lära ett barn idag är annorlunda mot på sjuttiotalet på grund av att samhället utvecklats. Vi behöver inte lära barn att slå hippies längre för de finns inte mer. Men det är rimligt att lära knattar att åka i grupp på elscooters för det är modernt numera.

Det är inte möjligt att härda sig imun mot sjukdom ar helt enkelt för att vår organism är muppig. Det är däremot möjligt att få hiv så man får bra mediciner som ordnar alla virus #iland #välfärd #inteiafrika. Så att förmå knattarna att experimentera lite sexuellt i tonåren på språkresan kanske inte enbart är av ondo.

Sen är det ju alltid önskvärt att yngre behandlar äldre som en kejsare om man med yngre menar de som är yngre än mig och äldre menar mig.
Så har du barn vore jag glad om du tränar dom att ge äldre män på soffor vindruvor.

Tillbakakaka

https://youtu.be/Rp6HF7mxTlo
Citera
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Har du belägg för det? Om man är någorlunda tänkande så pratar man ihop sig med grannen till exempel.
Det börjar komma rapporter att det är så många fall löses i grannländerna, orkar inte leta upp det till dig just nu bara. Men kolla i Sydsvenskan så ser du.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lallisen
Våra gamla kostar. Varje person över 70 ska tacka oss när detta är över för vi sprätter 20 miljarder om dan över dom så de ska överleva sex månader extra.
Jag beklagar att du tappades som barn. Har du alls sett att viruset slår hårt mot unga människor i USA?
Citera
2020-03-20, 01:47
Medlem
Revejs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotavos
Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, enligt experten "Fredrik Elgh" så kommer det mest troligt att bli flera tusentals dödsfall i Sverige långsiktigt av detta virus. Det ser jag faktiskt som extremt orimligt med tanke på att vi haft 11 dödsfall nu på ca 1.5 vecka och självklart är inte "det värsta" över ännu men att tro att vi ska få en ökning på så 300x-500x under 1 år ser jag som helt osannolikt. Jag menar, det har legat stabilt på samma antal dödsfall nu i ca 1 vecka och om det nu skulle bli så pass mycket värre så borde rimligen antalet döda per dag att ha ökat i betydligt snabbare takt än det varit.

Jag räknar kallt med att det hela landar i något liknande som influensan 2018 och att det blir runt 1000 dödsfall men det är bara en ren gissning egentligen, är inte det här extremt överhypeat av media?
Hör med italienarna.
Citera
2020-03-20, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slashken
Astmatiker kanske?
astmatiker är inte en riskgrupp.
https://www.youtube.com/watch?v=M3Pvkomjw74
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Vem då " någon"?
Ser inte detta som särskilt sannolikt..

Det nämnder ofta, köksfläktar och torktumlare kopplas på frånluften i hus med självdrag...
Citera
Medlem
revodnebs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gabrielle2
]Jag har varit irriterad på att man inte fått tagit prover.Att ingen får kolla sig vid symtom.[/b]
I andra länder får människor söka upp sjukvården, får diagnos mm
Men i Sverige slår man igen dörren och säger. Stanna hemma. Kom inte till sjukhuset. Åk inte till akuten.
De har vetat hela tiden att många skall drabbas.
Förstår då också varför de inte vill att du skall komma dit. De kan inget göra ändå. Onödigt att ta prover, kostar pengar, tar tid.ska vs
Det enda de kan göra är att ge intensivvård till dem som behöver det och det tycks ju inte hjälpa det heller.
Och att be dig stanna hemma vid symtom för de vet att du kan få det.
Hörde när Tegnell sa "Om du känner dig sjuk på morgonen. Stanna hemma. Känner du dig bättre på eftermiddag. Gå till jobbet, för då är det något annat "
Jag tänkte menar han alltså att man skall avgöra allt på en dag eller menar han att börjar det på morgonen och sitter i på eftermiddagen då har du COVID- 19 och inte "annat"

Du ska inte vara irriterad - du ska vara fly förbannad! Det är en skandal under uppsegling. Jag hoppas du klarar dig och håller tummarna för dig!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Jag beklagar att du tappades som barn. Har du alls sett att viruset slår hårt mot unga människor i USA?

Tjockisar med diabetes har det tufft i ett land utan välfärd.
Citera
2020-03-20, 01:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nån teori om varför så många yngre intensivvårdas i Norge?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO2XbO/coronaviruset-11-personer-under-50-aar-i-intensivbehandling

Hypotese mer enn teori:

Citat:
CONCLUSION People with blood group A have a significantly higher risk for acquiring COVID-19 compared with non-A blood groups, whereas blood group O has a significantly lower risk for the infection compared with non-O blood groups.

https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2020.03.11.20031096v1

Pre print forskningsartikkel. Hvis funnet er solid, er det plausibelt at det også fører til alvorligere forløp.

Så hvilket land her flest av blodtypegruppe A? https://en.wikipedia.org/wiki/Blood_type_distribution_by_country

1. Armenia 50 %
2. Norge 49%

Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Fel. Du ska posta någon källa till dina tokigheter eller posta i konspirationstråden.

Viruset smittar:

Genom utandningsluften, detta vill man inte på i sig. Typiskt från utandningar eller hostningar, nysningar kan vara möjligt i sällsynta fall.

Mellan personer via döda ytor. Man går på offentlig toa, tvättat händerna länge och väl men på vägen ut smittar man handen via dörrhandtaget. Sen kliar det i ögat eller näsan och så är det kört.

Sen kan det naturligtvis smittas via djur också men det är nog marginella risker.
Idiot. Det är snarare du som borde posta i konspirationstråden.

Så många kan inte smittas utan att ha haft kontakt med någon smittad. Du är fri att ha dina egna fantasier.
Citera
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Nån teori om varför så många yngre intensivvårdas i Norge?

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/dO2XbO/coronaviruset-11-personer-under-50-aar-i-intensivbehandling

Norge har en relativt hög andel rökare.. (I sverige är det många som istället snusar). Många idrottar också en hel del och rökning är ingen bra kombination ihop med hård ansträngning.
Citera
2020-03-20, 01:50
Medlem
gabrielle2s avatar
Trump skall ge varje vuxen medborgare 1000 dollar och barn får 500 dollar när de är hemma på grund utav coronaviruset " helikopterpengar"
327, 2 miljoner × 1000 dollar och 500 per barn.
Hur ska det kunna gå.
Nu har han nog tagit i för mycket.
Källa CNN.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in