Citat:
Ursprungligen postat av
revodneb
Varför har man inte strävat efter att göra sina barn så motståndskraftiga mot den skit vi lever i som vi bara kan? DET är en förälders uppgift! Har ni missat det?
Med risk för att vara en buzzkill och för att vara allvarlig för en sekund vill jag nog mena att du måste skilja på vad som är rimligt, möjligt och önskvärt.
Det som är rimligt att lära ett barn idag är annorlunda mot på sjuttiotalet på grund av att samhället utvecklats. Vi behöver inte lära barn att slå hippies längre för de finns inte mer. Men det är rimligt att lära knattar att åka i grupp på elscooters för det är modernt numera.
Det är inte möjligt att härda sig imun mot sjukdom ar helt enkelt för att vår organism är muppig. Det är däremot möjligt att få hiv så man får bra mediciner som ordnar alla virus #iland #välfärd #inteiafrika. Så att förmå knattarna att experimentera lite sexuellt i tonåren på språkresan kanske inte enbart är av ondo.
Sen är det ju alltid önskvärt att yngre behandlar äldre som en kejsare om man med yngre menar de som är yngre än mig och äldre menar mig.
Så har du barn vore jag glad om du tränar dom att ge äldre män på soffor vindruvor.
Tillbakakaka
https://youtu.be/Rp6HF7mxTlo