Citat:
Ursprungligen postat av
lifeinplastic
Ja, men en del verkar få det i skov också. Dvs de blir bättre och sen sämre igen. Jag jobbar i vården men har inte träffat ngn med covid än, så det är alltid intressant att höra sånt här (även om det inte skulle vara Covid). Saturationsmätare brukar vara en liten grej man tex sätter över fingret för att se hur bra lungorna mår (hur mycket syre som tas upp i blodet).
Mitt har gått i skov.Men mellan varje skov blir det bättre med hostan. Det som är är att det känns som att lungkapaciteten blivit sämre.
Sprungit mycket så jag vet hur det känns efter ett längre lopp. Ibland känns det som jag sprungit ett lopp. Är väl inte okej ännu då.
Glad att den hemska torrhostan börjat försvinna i allafall den gör ont i hela bröst och rygg och inget lossnar när du hostar.
När du hör någon börjar torrhosta hela tiden, blir hes och skrovlig, inte snorig eller nått sådant, utan endast torrhosta med stickning och klia i halsen då kan det vara covid-19.
Det är ju så sjukt nu så man måste sätta diagnos på sig själv när ingen annan gör det.
De borde kunna skicka hem ett testkit till alla. Då kan man stanna hemma om det visar utslag osv. Sprider inte smittan vidare mm.