2020-03-19, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Angelripper4
Tegnell?

Haha! Personligen har jag faktiskt ingen åsikt om Regnell. Jag var en av dem som gapade om stängda gränser redan i Januari, men vad vet jag liksom? Man får hoppas att han vet vad han gör och är beredd att lämna över stafettpinnen den dagen han känner att han tappat kontrollen. Allt jag vet är att jag gör allt jag kan för att hålla mina nära och kära friska och krya, så får Anders ta hand om resten av befolkningen
Citera
2020-03-19, 23:13
Medlem
Rad-i-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Recept för KATASTROF. Hoppas de inser allvaret och sätter stopp på det. Trots att det innebär mycket förlorad cash. Det är ju ändå bara pengar.
Pengar kommer att brännas hur man än gör ...
Citera
2020-03-19, 23:14
Medlem
Karlxgustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Kina valde alternativ 2, och det tog slut efter 3 månader. Idag får de bara nya infekterade ifrån Inresor från andra länder. Även dessa tar de hand om fort via obligatorisk karantän i 2 veckor.

Att sitta inne och spela tv-spel ett par månader kanske är bättre än att offra en stor del av landets befolkning, eller?

Jag tycker att vi alla kan sitta inne i två månader och spela tv spel.
Öppna dörren sen och se vad som finns kvar.
Jag lovar att du inte kommer gilla vad du ser.
Citera
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robocop999
http://gamapserver.who.int/gho/interactive_charts/tobacco/use/atlas.html

Ang relationen mellan italienare/corona/dödsfall. Tyskland har högre procent rökare och extremt mindre dödsfall.

Jag kan tycka att varje förgrening av det här viruset beter sig olika. Det kanske inte är så konstigt då det sker ständiga mutationer, men som bara kan påverka inom respektive förgrening.

Det finns ju inget kollektivt medvetande hos viruset.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rad-i-Kalle
Du får A-kassa som alla andra - om du gjort som alla andra och betala avgiften. Utöver A-kassan kan man teckna en inkomstförsäkring.
Har du inte gjort det så får du pengar från Försäkringskassan, men mycket mindre.
Allt detta förutsätter att du anmäler dig som arbetssökande hos AF - om du inte är för fin i kanten det - och vara aktivt i ditt sökande efter jobb.
Det gäller att se om sitt hus.

Är fucked, gick ur skiten för 3 år sedan för jag pluggade sen har jag fått jobb och dragit in bra med cash. Nu står jag här fuck a kassa, det hade jag ju glömt. Men har jobbat med att köra truck och packa matvaror innan jag bröjade plugga får väl ta ett sånt kneg tills det lugnar ner sig antar jag.
Citera
Medlem
Taskpungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DikT
Frågan är vad man menar - konkret - att Sverige gör rätt?
Är teorin alltså att vi lyckas bättre med att stoppa spridningen genom att göra minst av alla?!
Förmodligen är personen som skrev artikeln bara dåligt påläst. Hade han vetat att Sverige inte testar i närheten så mycket som andra länder, hade han inte dragit den korkade slutsatsen.
Citera
Bannlyst
Håll er hemma, tvätta händerna, sitt inte jämte folk på bussen. Stäng ner skolor, stäng ner detta och detta.

Så läser man detta???? snacka om respektlöst mot alla som anstränger sig för att minska spridningen

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/K39wPM/coronalarmet-fran-fjallen-kan-bli-som-i-italien

Ser nu att man måste betala. 17.000 pers om dagen. 499 personer på afterski för det är ju nr 500 som smittar så 499 är lugnt.
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kolesterol
Nej det behöver det inte göra med tanke på att det var en 21 åring som dog i Spanien häromdagen.

Han hade leukemi.
Citera
2020-03-19, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IAmAMisanthropic
Aha. De kanske börjar i liten skala för och se om det får fäste igen. Skulle iofs jag också göra.

De är optimistiska och har samma info som vi - dvs att smittan har drastiskt tappat kraft i Kina. Så är vi lurade är även de lurade, men det återstår att se!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Trots det har Norge något fler döda per capita än Sverige, källa Worldometer, hur kommer det si

De som dör nu smittades för 2-3 veckor sedan, innan åtgärder och tester inleddes.

Vad som fungerar kommer vi att se de närmaste veckorna, ingen vet det ännu?

Vad man säkert vet, är att testning, smittspårning, och isolering fungerar.
Om Sveriges taktik, vilket är att göra ingenting, fungerar ännu bättre, så är det jättebra, även bättre.
Citera
Medlem
Roskorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonerBatman
Ja, respiratorer verkar vara en sista anhalt innan döden med denna sjukdom. Hamnar man där är man så gott som död om det inte sker ett mirakel. På ett sjukhus i Italien hade de inte lyckats rädda någon med hjälp av respirator. Mer än 100 personer hade dött. Personalen var helt förstörd över att inget hjälpte vad de än försökte.
Jag har också tänkt på detta. När man väl hamnar i ett kritiskt läge är det så gott som kört, i synnerhet om man tillhör en riskgrupp. Den 38-årige mannen i Italien som var en av deras första fall, låg nedsövd i 3 veckor (har jag för mig, lång tid iaf) med respirator och allt. Det positiva med detta är väl att dödstalen inte blir så värst mycket högre när intensivvården kollapsar för det verkar inte finnas så mycket att de kan göra ändå.
Citera
Medlem
Vasterass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idiotsverige
Kina valde alternativ 2, och det tog slut efter 3 månader. Idag får de bara nya infekterade ifrån Inresor från andra länder. Även dessa tar de hand om fort via obligatorisk karantän i 2 veckor.

Att sitta inne och spela tv-spel ett par månader kanske är bättre än att offra en stor del av landets befolkning, eller?

Hela snacket här är helt sjukt i mina öron men samtidigt ligger det i klang med det som komma skall.
Det är bedrövligt vad som sker men samtidigt så får vi gilla läget även om vi hatar det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in