2020-03-19, 15:54
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jeanclaudevandamme
Skräpundersökning som inte säger någonting.

Du lyssnar bara på Dr. Tegnell gissar jag?
Citera
2020-03-19, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realtesto
Skulle Spanien och Italien vara hälsosamma?? De lever på bröd och vin och ingen tränar. Aja- det kan jag inte säga emot och det var ändå inte hur hälsosynpunkt jag menade.

Med kulturskillnaderna menar jag att generationsboenden är extremt utbrett runt medelhavet, man pussar varandra i ansiktet hela dagarna och de äldre är ofantigt mycket mer aktiva i alla slags sociala sammanhang tillsammans med unga(caféer, stan, allt!)

Sådant ser man inte i Sverige. Här är det tvärtom- våra gamla sitter ju redan naturligt i karantän... Vi har flest singelhushåll i världen och är till stora delar glesbefolkat utav helvete.

Vår vedervärdiga kultur kommer helt enkelt rädda oss.

Har du hört talas om medelhavskost? Det sägs vara världens mest hälsosamma kost med mycket grönsaker, olivolja, nötter, havsmat, ljust kött och vin till det.
Citera
2020-03-19, 15:56
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katten37
Var kan man se en lista över alla länder som är drabbade och antal smittade?
Här har du min vän
https://www.worldometers.info/coronavirus/#countries
Citera
Medlem
Aspsusas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvfestligt
Citat:
Ursprungligen postat av chloemm
Jag är 30 år och har högt blodtryck, Utan medicin runt 150/85 med medicin 130/70

Kan få tryck upp till 230/120 uppmät 4 olika tillfällen, Vid stress/ oro

Bör jag anse mig själv vara i riskzon?
Jag är i en liknande sits, så om du får reda på fakta kring detta så vill jag gärna veta. Tills jag vet säkert vad som gäller, anser jag att vi tillhör riskgruppen.

Om era blodtryck är väl kontrollerade (150/85 är ju inte heller extremt ens det) och ni inte har andra vidhäftande sjukdomar, främst hjärt- eller lung- dylika (möjligen njurar, men det är mera teoretiskt), så är allt jag hört de senaste fyra veckorna (har av olika skäl följt det hela sedan början av februari, främst via medicinska youtubers inkl. JAMA och JohnsHopkins Public Health) att det *högst antagligt* inte är en betydande riskfaktor.

Säkrare än så kan ingen i dagsläget säga, materialet är inte analyserat i sådan detalj ännu.

Bra om detta får er att vara litet extra noggranna och förstå att "vafan, de' är ju bara 90åringar som dör" kanske inte är en så vettig attityd.
Illa om det får er stressade och oroliga - kom ihåg att sannolikheten 4 av 5 får ett lindrigt (nåja, här ingår ju nog de som känner sig rejält sjuka också) förlopp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyDR
Andra länder testar alla misstänkta, det gör inte Sverige.

Nej, det gör de inte. Det är däremot säkert många som vill få det att framstå så. Man vinner politiska pluspoäng på det.
Citera
2020-03-19, 15:57
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:

https://gisanddata.maps.arcgis.com/apps/opsdashboard/index.html#/bda7594740fd40299423467b48e9ecf6
Citera
Medlem
JeffreyEpsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
17 åring död i lunginflammation i Sydkorea.

http://english.chosun.com/site/data/html_dir/2020/03/19/2020031904959.html

Även unga kan råka illa ut så var försiktiga där ute.

Försökt säga detta i dagar, men motståndet är hårt FORTSÄTT SPRIDA SANNINGEN!

Kommer komma.mycket fler sådana här videos och info under dagarna, sanningen börjar komma fram. ALLA är i riskzonen!
Citera
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:

På första sidan på den här tråden.
Citera
Medlem
Soterns avatar
Hur gammal var den elfte som dog idag?
Citera
2020-03-19, 15:58
Medlem
Dr.skalmanskis avatar
Tegnells kommentar om att män skulle vara svagare än kvinnor visar återigen att han är ditsatt p.g.a värdegrund snarare än kompetens.
Citera
Medlem
remixutoheavens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazzamo
Även Kina och Ryssland gick ut hårt tidigt med masstestning och isolering av människor för att bemästra smittspridningen. Det gav effekt till slut. Nu har de kontroll över situationen i sina respektive länder.

Ja, vi ser resultatet med än gång nästan. Detta är lösningen på att få ner smittan markant och hålla det på en rimlig nivå. Att försöka skapa folkimmunitet är att skjuta bort hela foten, det kommer skapa betydligt mer konsekvenser för hela samhället än om man masstestar och isolerar de smittade.
Citera
Medlem
severustheemperors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
Regeringen och FHM är helt efterblivna.

WHO: Testa allt och alla samt isolera de smittade.
UK: Först tänkt ha flockimmunitet insåg snabbt att det är fel åtgärd.
Sverige: Löper amok och förstår ingenting.
Sydkorea: Masstestar alla och isolera de smittade, fungerar smärtfritt och fått ner kurvan.

Sverige har ju förolämpat skiten ur nästan alla på siståne,
vi står knappast högt hos varken kina el. usa som tillverkar flest test kit....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in