Citat:
Ursprungligen postat av
CliviaMiniata
Ja, jag också. Imorgon får jag pensionen och ska handla. Ska få hjälp med att passa hunden och få hem tunga varor. Men vissa saker måste jag köpa själv. Har redan en hel del varor hemma. Men att släpa hem allting har kostat på för mycket och nu ska min yngsta hjälpa mig. Vi har ingen bil någon av oss.
Konstig och kuslig stämning ute. Mycket tyst sedan lastbilarna nästan helt har slutat köra på motortrafikleden nära min lägenhet. Vet någon varför det inte åker lastbilar längre? Dessutom, de jag ser är lastade med metall saker, husmoduler, de är tankbilar av olika slag eller dumpers. Ytters få ser ut att innehålla dagligvaror.
Är det en strejk? Eller finns det inga varor att leverera? Eftersom jag bor vid en internationell rutt så tänker jag att färjetrafiken kanske har upphört. Vet ej.
Jag vet inte hur jag skall agera. Jag behöver hämta min medicin i morgon mm. Ingen av de mina har en fullmakt. Vet inte om det räcker att de har mitt körkort och deras körkort
Har hosta, ont i bröstet allmänt hängig.
Funderar ändå att smita ut, hålla mig på avstånd, fixa allt jag behöver ihop med min familj , de kan köpa det jag behöver, de som inte har symtom utav dem Osv. Så mycket som möjligt hålla mig på avstånd. Sedan sätta mig helt och hållet i karantän.
Skulle ha träffat min gamla chef och min nya chef i morgon. Avbokat, dels för mina symtom och dels för att den nya chefen har insjuknat.
Helt j....a galet allt.