2020-01-17, 19:04
Medlem
Smerchs avatar
Verkar inte finnas ngon trd hr om herrarna i Tyngre och deras podcasts.
Har inte hittat mycket kommentarer ngon annanstans heller, sjlv har jag varit ganska trogen lyssnare sedan starten.

Det r allts Alex Danielsson och Andreas Guiance som bjuder in folk frn trningssverige p intervjuer tv gnger i veckan. De r rtt breda och har till exempel haft profiler som HeatoN, Nicklas Lidstrm och Jonas Jerebko dr, utver de vanliga gsterna som ofta sysslar med att lyfta eller bygga p ett eller annat stt.

Sen har de en del systerpodcasts, t.ex en kallad tyngre trningssnack dr Jacob Gudiol och Wille Valkeajoa oftast samtalar med forskare eller trnare om trningsfysiologi.

r det ngon hr som lyssnar? Knner en del som lyssnar trots att de inte r intresserade av trning...
Finns en del kul p deras youtubekanal, kolla t.ex minidokumentren "Vgen till 20000 kcal p 24 timmar"

https://tyngre.se/
https://www.youtube.com/user/tyngrese/videos
Citera
2020-01-17, 21:32
Medlem
Har prenumeration gende men om det inte r en speciellt intressant gst s brukar jag hoppa de flesta avsnitt, allt med Anki Sundin / Gudiol / Wallengren etc r alla bra dock
Citera
2020-01-20, 22:26
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Har prenumeration gende men om det inte r en speciellt intressant gst s brukar jag hoppa de flesta avsnitt, allt med Anki Sundin / Gudiol / Wallengren etc r alla bra dock

Jas, Anki r en av de gster jag har svrt fr. En duktig skolflicka som repeterar det hon tror ger en klapp p huvudet, t.ex att vi mste brja ta insekter.

Gudiol r bra i sm doser men blir rtt snabbt rtt enerverande att lyssna p. Han har haft en hel del intressanta gster i sin pod hur som helst, och r bra som gst i huvudpoden. Wallengren r en favoritgst, som inte varit med p ett tag nu... Han och Berkhan borde de se till att f med snart.

Starkaste gonblicket i tyngre-historien mste vara d Andreas berttar att han ska bli pappa och Alex reaktion. Eller vad sgs?
Citera
2020-01-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Jas, Anki r en av de gster jag har svrt fr. En duktig skolflicka som repeterar det hon tror ger en klapp p huvudet, t.ex att vi mste brja ta insekter.

Gudiol r bra i sm doser men blir rtt snabbt rtt enerverande att lyssna p. Han har haft en hel del intressanta gster i sin pod hur som helst, och r bra som gst i huvudpoden. Wallengren r en favoritgst, som inte varit med p ett tag nu... Han och Berkhan borde de se till att f med snart.

Starkaste gonblicket i tyngre-historien mste vara d Andreas berttar att han ska bli pappa och Alex reaktion. Eller vad sgs?

en klar hjdpunkt absolut
Citera
2020-04-08, 22:27
Medlem
Smerchs avatar
De har hunnit bli 'persona non grata' och sedan 'persona grata' i fitness-Sverige...
Ikvll lade de ut en film om Distansmsterskapen i styrkelyft och bnkpress, som de snabbt sg till att anordna efter corona-utbrottet. Jag har inte sett den n men ser fram emot att kolla. Hr r den:
https://www.youtube.com/watch?v=JumWwn3xSWQ
Citera
2020-04-30, 23:18
Medlem
Smerchs avatar
Ibland har de ftt frgan om vilka gster som varit olidliga, och d har de naturligtvis inte nmnt namn men de har nd sagt att det varit ngra gster som ftt dem att vilja sga ifrn och verkligen undra vad de hller p med. r det ngon hr som har ngon tanke om vilka gster och vilka avsnitt det skulle kunna vara?

Jag har faktiskt lyssnat p de flesta avsnitt, och mnga gster r rtt ointressanta fr mig men A&A verkar tycka att de r "superhrliga"... Jag har sjlv ingen kandidat p rak arm, jag har mrkt att tminstone Alex har mycket svrt fr Martin Berkhan!? Eller om han nd gillar honom trots att han egentligen avskyr hans stt. Kan inte tnka mig att det r honom de tnker p dock, de har ju lovat att han ska vara med igen i ngot r nu...
Citera
2020-04-30, 23:58
Medlem
bfjs avatar
Jag var vl en av dom som lyssnade i flera r utan att trna sjlv, men de hade bra tugg och det var intressant. Men sen kom det s mycket poddar att jag fick prioritera bort.

Frgan kvarstr dock: Har de lyckats f till intervjuen med Hoa-Hoa n?
Citera
2020-05-01, 00:17
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bfj
Jag var vl en av dom som lyssnade i flera r utan att trna sjlv, men de hade bra tugg och det var intressant. Men sen kom det s mycket poddar att jag fick prioritera bort.

Frgan kvarstr dock: Har de lyckats f till intervjuen med Hoa-Hoa n?

Nej, men frgan kom upp fr ngon vecka sedan nr de gstades av - vem det nu var - som hade en "konkurrerande" podcast som dremot lyckats f dit Hoa-Hoa. Det var inte styrkelabbet som gstade, ven om jag vet att ocks de haft med honom som gst...

Hur som helst s gick snacket s att Tyngre varit i mycket kontakt med Hoa-Hoa men att det skitit sig i sista stund flera gnger, eftersom han saknar bde egen telefon och dator och att det drfr krvts att de trffats p en viss plats vid en viss tid fr att spela in. Ngon gng har de avtalat tid men d har Hoa-hoa glmt... Han r ju ocks mycket upptagen. Gsten som hade lyckats f till en intervju till slut hade avtalat tid p ett gym dit Hoa-hoa inte kommit och d chansat p att han missuppfattat och tnkt p ett annat gym, kt dit och haft rtt, och drmed kunnat genomfra intervjun
Citera
2020-05-01, 01:53
Medlem
bfjs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smerch
Nej, men frgan kom upp fr ngon vecka sedan nr de gstades av - vem det nu var - som hade en "konkurrerande" podcast som dremot lyckats f dit Hoa-Hoa. Det var inte styrkelabbet som gstade, ven om jag vet att ocks de haft med honom som gst...

Hur som helst s gick snacket s att Tyngre varit i mycket kontakt med Hoa-Hoa men att det skitit sig i sista stund flera gnger, eftersom han saknar bde egen telefon och dator och att det drfr krvts att de trffats p en viss plats vid en viss tid fr att spela in. Ngon gng har de avtalat tid men d har Hoa-hoa glmt... Han r ju ocks mycket upptagen. Gsten som hade lyckats f till en intervju till slut hade avtalat tid p ett gym dit Hoa-hoa inte kommit och d chansat p att han missuppfattat och tnkt p ett annat gym, kt dit och haft rtt, och drmed kunnat genomfra intervjun

Haha, herregud. Tyckte jag hrt
Dom tjata om det dr nd frn tiden de krde
Som Body Radio, mste snart vara uppe i 8 r eller ngot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in