• 1
  • 2
2020-01-16, 12:31
Medlem
Owlman59s avatar
Jag undrar om det finns någon hemsida där man kan skriva in sin längd och som därefter räknar ut hur storleken på resten av kroppen bör vara. Så som vikt, midjemått, armlängd, benlängd, huvudomkrets och framför allt skostorlek.
Under en lång period har jag alltid hört att jag har små fötter. Alltså att dom är för små i förhållande till min kroppslängd och så kan man ju inte ha det.
Det går ju inte att hålla uppe en jätte stor bro med små lyktstolpar. Det måste ju i så fall vara feta bropelare.
Hur tar jag reda på vilken storlek jag bör ha? Hittade en sida som konvertera kroppslängd till skostorlek men den var bara i barnstorlekar.
Måste få veta mitt ideal, sen är det ju såklart nästa steg hur man går till väga för att lösa det här problemet. Om man nu ska göra fotförstoring eller om man bara kan sätta på sig några speciella skor som gör trampytan större för så här kan man ju inte ha det. Så som jag nämnde med att en bro måste ha riktiga pelare och inte lyktstolpar gäller ju samma sak med mig. Med för liten plattform ramlar jag ju bara.
Citera
2020-01-16, 12:34
Medlem
Belavias avatar
Testa att räkna på BMI. Det ger ett mått på "normal" vikt och massa annat i förhållande till längden.

Formeln är ganska krånglig tror jag, men ger du dig tusan på det så kommer du lyckas med att räkna fram det. Underlättar förstås om du är duktig i matematik.

Lycka till!
Citera
2020-01-16, 12:37
Medlem
Vad
har du för skostorlek ?

Du går väl som vanligt ?
Senast redigerad av PatricHbg 2020-01-16 kl. 12:43.
Citera
2020-01-16, 12:41
Medlem
DURN80s avatar
Om man mår bra, är glad, och inte har medicinska problem. Där är idealstorleken. Kan tyckas.

Men TS vill hitta ändring, hälsokontroll rekommenderas, där kan TS rådslå sin doktor.
Citera
2020-01-16, 12:44
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DURN80
Om man mår bra, är glad, och inte har medicinska problem. Där är idealstorleken.
Tänkte just skriva det. Det viktiga är att man mår bra. Jag är själv lite överviktig men mår bra och kan göra det jag vill utan att hindras av övervikten. Alltså är jag nöjd med min kropp. Sen har jag kanske inte direkt kondis som en maratonlöpare men det klarar jag mig utan.
Citera
2020-01-16, 12:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Owlman59
Jag undrar om det finns någon hemsida där man kan skriva in sin längd och som därefter räknar ut hur storleken på resten av kroppen bör vara. Så som vikt, midjemått, armlängd, benlängd, huvudomkrets och framför allt skostorlek.
Under en lång period har jag alltid hört att jag har små fötter. Alltså att dom är för små i förhållande till min kroppslängd och så kan man ju inte ha det.
Det går ju inte att hålla uppe en jätte stor bro med små lyktstolpar. Det måste ju i så fall vara feta bropelare.
Hur tar jag reda på vilken storlek jag bör ha? Hittade en sida som konvertera kroppslängd till skostorlek men den var bara i barnstorlekar.
Måste få veta mitt ideal, sen är det ju såklart nästa steg hur man går till väga för att lösa det här problemet. Om man nu ska göra fotförstoring eller om man bara kan sätta på sig några speciella skor som gör trampytan större för så här kan man ju inte ha det. Så som jag nämnde med att en bro måste ha riktiga pelare och inte lyktstolpar gäller ju samma sak med mig. Med för liten plattform ramlar jag ju bara.

Som andra skrivit så länge du mår bra så har du rätt storlek.
Sen finns väl nåt geometriskt ideal, men det är väl svårt att nå.
Citera
2020-01-16, 12:53
Medlem
Owlman59s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Vad
har du för skostorlek ?

Du går väl som vanligt ?

Har storlek 42 och en kroppslängd på 188 cm. Har noterat att jag snubblar till lite mer än personer i min omgivning så det måste i så fall bero på det här.
Citera
2020-01-16, 13:28
Medlem
Jag upplever mina fötter vara för stora för min längd och det gör mig klumpig konstig nog. eller så är det något annat som gör det.
Hur som helst som någon sa man ska vara glad o nöjd att kroppen funkar ändå

hade förstoppning i en vecka och tänkte tillbaka på stunderna jag tog tarmen för givet
Citera
2020-01-16, 13:40
Bannlyst
Citat:
Har storlek 42 och en kroppslängd på 188 cm. Har noterat att jag snubblar till lite mer än personer i min omgivning så det måste i så fall bero på det här.

Eller dålig koordination.

Jag är bara 178 lång men har 42 eller t.o.m. ibland 43, men jag tror ju inte att jag är stabilare för att jag har större fötter i förhållande till längden
Citera
2020-01-16, 13:41
Medlem
BMI är väl en rätt bra indikator
Citera
2020-01-16, 15:17
Medlem
DURN80s avatar
Citat:

Balansen sitter i innerörat, inte i fötterna. Dansare har utmärkt balans. Många dansare har små fötter, många klassiskt skolade dansare använder endast främre trampdynan, sällan hälen, andra endast tårna, utmärkt balans.

Relation små fötter + ostadig = icke fötternas fel.

Eller så är det som andra anmärkt, du har helt enkelt dålig koordination.

Denna tråd fick mig att skratta högt förövrigt. Så tack för det.
Citera
2020-01-16, 15:22
Medlem
Soterns avatar
BMI är bara att krångla till det. Är du 1,78 ska du väga 78. Är du 1,80 ska du väga 80 osv. Det kommer BMI fram till också ungefär.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in