Citat:
Ursprungligen postat av
DansbandsDanne
Fast det betyder ju knappast att hans köpare/säljare skriver i whatsapp....
De pratar ju om wickr och att någon skrivit till vks wickr.
De har även gjort reklam för sin egen wickr på drogforum...
På vilken sida står detta?
WICKR
Appen Wickr har varit installerad i mobiltelefonen men sedan avinstallerats. Det har inte anträffats något i mobiltelefonen som tyder på att Wickr har varit installerad efter 2019-12-28. Eventuella meddelanden från när Wickr var installerad har inte gått att återskapa.
CÖ erkänner här att han har kontaktat Christian via wickr:
Citat:
FL2: Okej. Och ditt Wickr lösenord, kan vi få det?
H: Nej.
FL2: Hur ofta har du träffat den här Christian då?
H: Eh… det är upp och ned. Lite… titt som tätt emellanåt och ibland lite mindre.
FL2: Och du säger att ni på något vis kommunicerat på Wickr?
H: Stämmer.
Det står på sidan 4848 och fortsättningen är ta mig fan helt galet speciellt när man vet att Christian är han själv.
Vet ni vem Christian är?
Det är CÖ själv.
Forts:
Citat:
FL2: För vi har ju inte i utredningen i det material vi har, förhör eller telefonanalys eller annat
material kunnat se, hittat något liksom riktigt belägg för dom här personerna. Nu säger du att
ni har kommunicerat i andra former. Men ibland har du refererat till att du har pratat och haft
kontakt eller haft möte där vi tycker oss kunna se att du inte har varit på något möte eller på
den plats. Kanske varit hemma fast du säger till Victor att du har varit på ett möte. Vad säger
du om det?
H: Nej, jag kan inte kommentera det vidare. Kommer inte ihåg.
FL2: Okej. För, för vi är ju i ett skede i utredningen där vi… skulle behöva få reda på om det
kanske är så att det flera av dom här personerna, Teo Arkas, som är på hittade eller fiktiva för
att användas på något vis. Det här är ju också för att kunna göra en så bra belysning som
möjligt kring det här som har hänt. Men du säger att det är bara Teo Arkas som är en fiktiv
person?
H: Ja. Vad jag kommer ihåg. Och sedan dom andra finns. Men skulle det vara något annat så
säger jag till direkt såklart.
FL2: Okej. Nej för i förhör så har ju Victor berättat för oss om sin relation.
H: Mm.
FL2: … till Teo Arkas och Christian och Göransson och S. Och han säger ju då att han har
inte träffat någon av dom personerna. Han har inte haft direkt kontakt med dom. Vad är din
kommentar till det?
H: Ja, det får väl stå för honom. Jag har ju berättat att han har träffat Göransson i alla fall så
att ja.
FL2: Men det är Göransson som han har träffat och då vid hur många tillfällen säger du att
det har hänt?
H: Nej, jag vet faktiskt inte. En handfull kanske.
FL2: Vad han säger är ju att dom här personerna har varit en del av en upplevelse för honom
att hans familj och även han själv har svävat i någon form av fara.
H: Hur menar du då?
FL2: Att hans upplevelse…
H: Mm?
FL2: … är att Teo Arkas och Christian, Göransson och S tillsammans och var för sig utgör en
fara för hans familj.
H: Okej.
Blir nog dårhuset för denne: