Citat:
Ursprungligen postat av
5549
Ja men det där är överkurs. I det fallet har du en grundlig förundersökning som underlag och i det här en eller två tidningsartiklar. Vi famlar i ett visst mörker och vet inte riktigt vad som har hänt här annat än att ett äldre par har mördats och troligtvis bestulits. Det är inte samma GM (uppenbarligen), och kanske inte samma motivbild, men varför det fallet och dubbelmordet i Långared togs upp är ju inte superotydligt, även fast detaljerna vi har här inte är identiska.
Nä, Edvin är det inte

.
Vi vet alltför lite för att kunna dra några stora slutsatser.
Vi vet ju inte ens om det saknas något.
Det enda vi har att gå på är vårt sunda förnuft och försöka dra paralleller mellan det lilla vi vet och jämföra med fall som vi känner till. Vi har inte ens tillgång till statistik på det vis GW har...
Jag håller som mest troligt ändå att det har något med miljonvinsten att göra, förmodligen ryktesvägen. Tror att gm inte är i Sverige längre, då de lämnat vapen, cyklar och bil kvar. De har troligen varit flera (vilket gör att jag inte tror lika mycket på ett brott i hämnd eller lustmord). Finns tecken på planering och tecken till försök att fördröja upptäckt. Det visar på brottslingar som har viss erfarenhet.
Har de lyckats undvika uppkopplingar genom planläggning kan det vara svårt att få fast dom om de inte finns i register i något annat land. Tvivlar inte på att skyddsutrustning har använts, typ handskar.
Men hur fick de tag på Gerts (vad han nu hette) mördare? Klarade polisen av dom, kanske de kan lösa det här också?