2020-01-15, 23:25
Bannlyst
Nån här som varit i Jordanien, som kan berätta lite om matkulturen där? Hur är den jämfört med de andra länderna i mellanöstern?

https://www.youtube.com/watch?v=poOsW_mhDIM

Såg denna video från Jordanien, verkar vara bra mat. Och trevligt folk.

Som sagt, skulle va kul om nån kunde berätta lite här
Citera
2020-01-16, 01:01
Medlem
Nu var det några år sedan jag var där, men den var ok, inte så mycket mer.
Gillade inte riktigt hummusen förrän vi åt på en libanesisk restaurang. Hummus ska tydligen vara libanesisk .

På en utflykt åt vi lamm som tillagats i en grop i marken. Var riktigt gott.
Håll dig bara till kött. Hade en vegetarian i sällskapet som blev dålig. Troligen för att den sista restaurangen vi åt på hade sköljt grönsakerna i kranvatten. Som tur var var det i slutet av resan.
Citera
2020-01-16, 01:34
Medlem
Ryggradsluss avatar
Jag skulle nog lägga på mig lite där. Gillar nog deras mat..
Senast redigerad av Ryggradslus 2020-01-16 kl. 01:52.
Citera
2020-01-19, 12:14
Medlem
Shakespeareares avatar
Vet inte, men om du skulle dit någon gång så se till att du äter det hemma hos en familj i en liten by. Det är där du kan äta äkta traditionella rätter, precis som Mark gjorde.

Det jag värdesätter högt hos Mark är hur han bemöter alla länders kulturer och maträtter med respekt. Kommer ihåg hur kronprinsessan Victoria var i ett land i Mellanöstern där de bjöd på det bästa, enligt de själva, och lunchen avslutades med att kronprinsessan stod framför kameran och berättade att deras sätt att göra lunch är inte lika fint som vårt sätt. Man kan tycka att en kronprinsessa bör ha läst massor om kultur, historia och psykologi, men tydligen inte.

Ska du dit så se till att du har en öppen inställning, annars kan du lika gärna leva ett stängt liv så även människorna i Jordanien slipper ha dig där och känna förnedring.
Citera
2020-01-19, 12:42
Medlem
MeanMEs avatar
Det var i och för sig länge sedan jag var där men jag håller med Piggypigglet den var ok, inget speciellt. Fanns givetvis god mat där men någon kullinarisk upplevelse det hittar du inte där imho.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in