Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-01-14, 19:35
  #1
Medlem
Marre1976s avatar
Ännu ett rån i Gävle denna gång i Brynäs:


Citat:
Man rånad i Gävle: Okända hoppade in i hans bil
En man i 45-årsåldern larmade polisen vid 17.58 efter att han blivit rånad i området Brynäs i Gävle. Mannen berättar att flera personer angripit honom och när han flydde till sin bil hoppade även gärningsmännen in i fordonet.

En av dem ska rikta ett vapenliknande föremål mot mannen och säger åt honom att köra, enligt polisen.

Gärningsmännen får med sig mannens datorväska och kontanter. Polisen utreder ärendet som människorov och grovt rån.

https://live.aftonbladet.se/supernyt...155d0011e9b26d


Vad händer i Gävle nu? Rån efter rån..
2020-01-14, 19:38
  #2
Medlem
Finns tråd.
(FB) Människorov: Flera personer tvingade in man i bil och rånade honom, Gävle 14/1-20
2020-01-15, 00:16
  #3
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Detta är ju värre än de tidigare rånen då man gav sig på butiker... att fyra okända män plötsligt invaderar bilen till någon random person och säger: -kör!

Måste varit en mycket obehaglig upplevelse!! Om det nu visar sig vara en person slumpmässigt utvald och inte något annat, då är det läge att hålla bildörrarna låsta i Gävle en tid framöver... just saying
2020-01-15, 02:51
  #4
Medlem
Onanikrems avatar
Hur mycket kontanter bär man omkring med i dagens läge egentligen? Inget jag bär omkring på, har lite hemma uppdelat på dollar, euro, och svenska kronor, minst av det senare ca 1000kr dollar och euro lite mer

På mig har jag ett par kort, vad fan skall jag ha cash på mig för liksom? Ge till ziggetigge?? noway!
2020-01-15, 08:35
  #5
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onanikrem
Hur mycket kontanter bär man omkring med i dagens läge egentligen? Inget jag bär omkring på, har lite hemma uppdelat på dollar, euro, och svenska kronor, minst av det senare ca 1000kr dollar och euro lite mer

På mig har jag ett par kort, vad fan skall jag ha cash på mig för liksom? Ge till ziggetigge?? noway!


Nu framgick det inte hur mkt kontanter han hade.
Om du inte har kontanter så betyder det inte att ingen har kontanter på sig, alla är olika. Du har förmodligen inte en bil som rånare vill ha heller
2020-01-15, 21:50
  #6
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 45Lokar
Finns tråd.
(FB) Människorov: Flera personer tvingade in man i bil och rånade honom, Gävle 14/1-20
Tack. Denna låses.

/Mod

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback