• 1
  • 2
2020-01-14, 02:32
Medlem
Har under de fyra senaste dagarna dragit en hel del 3-cmc, ca 8g skulle jag uppskatta plus en hel del alkohol. I princip ingen sömn och ingen mat. Är van vid att ta 3-cmc och hanterar alltid avtändningen väldigt bra när jag kliver av. Jag är mindre van att ta tjack och idag valde jag att köpa tre gubbar tjo när jag fick slut på 3-cmc. Jag finfördelade det så bra jag kunde och smetade ut klumpar så bra jag kunde och så började jag snorta, då hade det gått ca 4h sen jag tog den sista linan 3-cmc. Initialt känns det exakt som det ska på tjack och får en väldigt bra kick. Skulle uppskatta att jag mellan 15-16.30 i eftermiddags drog i mig 2 gubbar, det är inte supertjack men det är bättre kvalite än genomsnittet. Det ger den effekt som jag önskade fram tills ca 17.00 då allt totalvänder. Illamående, en känsla av att hjärtat slår saktare och svettningar. Dessa har nu hållit i sig och kan inte bli av med det. Beror det på att jag tog för mycket tjo? Blandningen? Vad tror ni? Att detta skulle leda till en jobbig avtändning förstår alla men detta är något jag aldrig varit med om, det är som att kroppen inte kan ta upp varken tjacket eller alkohol utan jag mår bara illa.

Är runt 25 år, väger 92-3 och är 180 lång. Är van att ta droger och hantera avtändning som gör mig nedstämd, extremt trött, lätt paranoid osv. Det jag önskar hjälp med nu är varför inte tjacket hjälper alls, har jag tagit för mycket? Och hur jag isåfall kan göra det bättre. När jag ställer mig upp får jag blodtrycksfall som aldrig förut och min puls har börjat gå upp mer och mer senaste timmen.
Senast redigerad av triangeltrippaeren 2020-01-14 kl. 02:44. Anledning: Lägga till information
Citera
2020-01-14, 02:36
Medlem
Vad kan jag göra nu för att må bättre? Jag har ätit en halv pizza och druckit vätskeersättning och c-vitamin, uppskattningsvis 2 liter de senaste timmarna. Bör jag sakta ta mer tjack? Har vodka men har inte kunnat få i mig något alls nästan. Någon som har tips?
Citera
2020-01-14, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av triangeltrippaeren
Vad kan jag göra nu för att må bättre? Jag har ätit en halv pizza och druckit vätskeersättning och c-vitamin, uppskattningsvis 2 liter de senaste timmarna. Bör jag sakta ta mer tjack? Har vodka men har inte kunnat få i mig något alls nästan. Någon som har tips?

Ta nån sömntablett och försök sova bara. Känner du att nåt är konstigt med hjärtat på tjo så ska du undvika alkohol.
Citera
2020-01-14, 02:46
Medlem
Har ej sömntabletter och det är helt kört för mig att somna nu, tror inte det kommer gå på många timmar. Tror du inte alkoholen kan lugna och göra att jag kan hantera tjacket bättre? Började må sjukt illa vid 18 tiden och det har börjat släppa lite nu.
Citera
2020-01-14, 02:49
Medlem
Finns det risk för att tjacket skulle leda till en överdos såhär många timmar efter jag intagit. Slutade vid 17 och sen dess har jag bara tagit ett par mindre linor.
Citera
2020-01-14, 02:56
Medlem
11hourss avatar
Kroppen som säger ifrån.
Ta inget mer nu utan vänta tills du lyckas somna även fast det kommer att ta tid.

Hoppas det går över snabbt för dig!
Citera
2020-01-14, 02:58
Medlem
Tyrannosaurus6s avatar
Det låter som för mycket serotonin? Ev en inledning på Serotonerg syndrom.

Tar du någon antidepp?

Ta inte mer grejjer som ökar aktiviteten av Serotonin nu ex tjack, alkohol, nikkotin eller koffein.

Det bästa för dig vore:

1. Bara sluta ta allt som har med medicin och droger att göra i typ 12 h.

2. Ta något som hämmar serotonin receptorerna så att aktiviteten av Serotonin minskar.

Detta e iallafall min hypotes och jag har kört mycket tjack, antidepp och alkohol mm tillsammans...

För mycket av en signalsubstans kan också ge abstinensliknande symtom.
Senast redigerad av Tyrannosaurus6 2020-01-14 kl. 03:01.
Citera
2020-01-14, 03:02
Medlem
Okej, ja kanske. Ja det måste vara det bästa. Nej inga antidepressiva men mycket alkohol. Och såsom jag förstått det ger 3-cmc också endel serotonin jämfört med t.ex. ladd. Kan tillägga att jag under senaste 4-6 veckorna haft ett tryck över bröstet efter jag raceat, eller att det som spänt i huden efteråt, kom och tänka på det i och med att jag upplevde det som att jag fick lägre puls.

Nu under senaste timmen har jag fått som en en känsla av kolsyra i leder och bröstet, det är en rätt skön känsla. Typ som det man får på mdma, så förmodligen har du rätt i det där med serotoninet! Känns som att det lite kokar i kroppen och det ökar.
Senast redigerad av triangeltrippaeren 2020-01-14 kl. 03:05.
Citera
2020-01-14, 03:07
Medlem
Senaste tiden har illamåendet mer och mer försvunnit och den här känslan av trötthet och lägre puls har mer och mer ersatts av den där känslan av kolsyra och kokande energi. Kan det vara så att det först blev för mycket tjack men att nivåerna nu lagt sig i kroppen övergår det till att bli ett sådant rus som man ska få på tjack? Har du upplevt det någon gång?
Citera
2020-01-14, 03:08
Medlem
Tyrannosaurus6s avatar
Ok får du feber och kramper så e de dags att ringa akuten. Då har du fått Serotonerg syndrom och det kan man dö av.

Men chillar du med grejjer nu så e det nog ingen fara.
Citera
2020-01-14, 03:10
Medlem
Okej, nej ingen feber direkt och inga kramper mer ryckiga händer som jag alltid får på ladd. Och har i princip inte intagit varken tjo eller alkohol efter kl 17-18 utan endast vatten, mat, c-vitamin och vätskeersättning.
Citera
2020-01-14, 03:13
Medlem
Men asså ni som har erfarenhet, hur mycket är det egentligen med 2g tjack för mig som är runt 25 år, 92-93 kg och som har stor erfarenhet av andra uppåtgrejer, främst 3-cmc och ladd. För mig framstår det inte som särskilt mycket, men kanske är helt fel här...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in