Det klagas ständigt på att det görs nya trådar som redan finns men många har faktiskt sökt innan dom skapar en ny tråd.
Jag själv har varit med om det att man söker efter ett ämne på Flashback och får upp att det finns 0 trådar som matchar. Då tror man ju att det är fritt fram att skapa en ny tråd men likt förbannat så är det nån som säger tråd finns men som inte dyker upp när man söker.
Så hur ska vi göra för att göra det lättare att faktiskt hitta ett ämne?
Jag har oxå tyckt att sökfunktionen varit konstig men upptäckte häromdagen en sak. Exempel när jag är inne i den här tråden hittar jag ingenting, utan jag måste ställa mig på fb's första sida för att sökningen ska gälla hela fb
Ni kan ju lära er att söka ordentligt!
Under alla dessa år jag var moderator(och medlem) hittade jag allt jag sökte efter utan problem, och herrejävlar vad man söker efter trådar och inlägg som moderator.
jag har aldrig haft problem med Flashbacks sökfunktion.
Ni kan ju lära er att söka ordentligt!
Under alla dessa år jag var moderator(och medlem) hittade jag allt jag sökte efter utan problem, och herrejävlar vad man söker efter trådar och inlägg som moderator.
jag har aldrig haft problem med Flashbacks sökfunktion.
Du kan ju börja med att läsa FAQ: (FB) Sökfunktionen (2010-06-06)
Kolla dessutom att rätt sökalternativ är markerade innan du söker.
Tror du seriöst att alla som vill starta en tråd kommer att läsa det? Vill man starta en tråd om Seinfeld så öppnar man en bara för att det inte finns några träffar.
Då har du förmodligen inte alternativet "visa alla ämnen" valt i inställningarna för "Standard för tidsperiod för visning av ämnen" i kontrollpanelen/redigera alternativ: https://www.flashback.org/profile.php?do=editoptions