2020-01-12, 22:19
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Tror du seriöst att alla som vill starta en tråd kommer att läsa det? Vill man starta en tråd om Seinfeld så öppnar man en bara för att det inte finns några träffar.

Att folk är selektivt blinda, lata eller dumma i huvet är ju knappast ett problem som Flashback kan göra något åt.
Citera
2020-01-12, 22:20
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Visste inte att man tvungen att gå in på avancerade inställningar
Nej du måste inte gå på avancerade inställningar utan bara ända från "Detta ämne" till "Alla forum".
Citera
2020-01-12, 22:20
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strychno
Att folk är selektivt blinda, lata eller dumma i huvet är ju knappast ett problem som Flashback kan göra något åt.

Jo man kan lösa så att sökfunktionen hittar trådar om Seinfeld.
Citera
2020-01-12, 22:31
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Jo man kan lösa så att sökfunktionen hittar trådar om Seinfeld.

Och det kan man: (FB) Vad ska vi göra åt sökfunktionen?
Citera
2020-01-12, 22:35
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Och det kan man: (FB) Vad ska vi göra åt sökfunktionen?

Du länkar till min tråd nu?
Citera
2020-01-12, 22:45
Medlem
Vilken tur att det finns mods då. Hittar man inte en tråd så kan man ju starta en tråd om det. Troligen dröjer det inte längre innan tråden stängs med en hänvisning till tråden man inte hittade från början.
Citera
2020-01-12, 22:47
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ni kan ju lära er att söka ordentligt!
Under alla dessa år jag var moderator(och medlem) hittade jag allt jag sökte efter
jag har aldrig haft problem med Flashbacks sökfunktion.

Kul för dig. Jag hör till dom som tycker sökfunktionen är fullständigt skit. Den hör till den kategori av funktioner eller verktyg som jag slutat försöka lära mig. Vissa saker tär bara och då skall man spara sin energi till andra saker.
Citera
2020-01-12, 22:58
Medlem
Strychnos avatar
Citat:
Du länkar till min tråd nu?

Nej.
Citera
2020-01-13, 00:46
Medlem
henrikos avatar
Citat:
Jaså?
276 sökträffar på "Seinfeld": https://www.flashback.org/sok/Seinfeld

Jag får 274. Vet inte om det betyder något. Men mer än ingen träff eller typ två träffar får jag definitivt.
Citera
2020-01-13, 01:55
Medlem
Reguluss avatar
Citat:
Det klagas ständigt på att det görs nya trådar som redan finns men många har faktiskt sökt innan dom skapar en ny tråd.

Jag själv har varit med om det att man söker efter ett ämne på Flashback och får upp att det finns 0 trådar som matchar. Då tror man ju att det är fritt fram att skapa en ny tråd men likt förbannat så är det nån som säger tråd finns men som inte dyker upp när man söker.

Så hur ska vi göra för att göra det lättare att faktiskt hitta ett ämne?

Sökfunktionon suger, framför allt därför att den nu kräver javascript.

Som redan påpekats finns dock Google, som är mycket bättre och snabbare. Jag har alltid använt Google, även på den tiden sökfunktionen fungerade.
Citera
2020-01-13, 05:28
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Det klagas ständigt på att det görs nya trådar som redan finns men många har faktiskt sökt innan dom skapar en ny tråd.

Jag själv har varit med om det att man söker efter ett ämne på Flashback och får upp att det finns 0 trådar som matchar. Då tror man ju att det är fritt fram att skapa en ny tråd men likt förbannat så är det nån som säger tråd finns men som inte dyker upp när man söker.

Så hur ska vi göra för att göra det lättare att faktiskt hitta ett ämne?

Det är inget som helst fel på sökfunktionen. Det är fel på de som söker för de är okunniga.

Är man inne i en tråd och ska söka på något är "Detta ämne" default. Tro fan inget hittas då. Man måste ju ändra i listan om man vill söka i hela forumet.
Citera
2020-01-13, 06:37
Moderator
MondoBizarros avatar
Sök verkar funka för mig med: 274 trådar där Seinfeld nämns i rubriken.

Sen kan man ju även söka på enskilda inlägg och då hamnar vi på ungefär 20 sidor med resultat.
https://www.flashback.org/sok/seinfeld?sp=1

Dessutom, högst upp till vänster står det "Relevans" och en nedåtpil; ändra den till fallande så får ni de nyaste överst.

Så sök verkar funka som det är tänkt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in