• 1
  • 2
2020-01-12, 07:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Delar din bild 400Ben, folktomt liksom på många ställen i Motala. Några äldre brukar sitta i väntrummet kanske. Lördagskväll dock kan innebära mer folk i rörelse, ungdomar tar gärna pendeln till Linköpings uteställen osv.

Har inte hört något om vare sig GM eller BO, vilka det kan tänkas vara. Jag var nere på Coop precis bredvid stationen runt 21, såg ingen märkvärdig aktivitet alls.

Jag har nog inte vart nere där en fredags eller lördagskväll nu på 2 år men jag är nere vid Coop nu när det öppnat ibland vid 21-tiden på vardagar och det är rätt dött. Jag ser ingen större anledning till att det skulle blivit mer livat där sista åren. Jag gymmade mycket 2017-2018 inne i stan på fredags och lördagskvällar och cyklade sedan hem via Resecentrum och bort mot Sporthallen. Då var aktiviteten alltid väldigt liten. Jag tror inte öppnandet av Coop har dragit till sej massa folk som hänger där på helgkvällarna

Jag är sällan i det där väntrummet men man kollar in ibland och lite aktivitet brukar det vara, men jag vet inte vad för folk.

Citat:
Ursprungligen postat av Inte-nog-PK
Jag tvivlar på att den enorma mängden personrån vi har haft senaste åren runt om i Sverige, där offret blir knivskuret av gärningsmännen, endast skulle utföras av gärningsmän med psykisk ohälsa. Speciellt som gärningsmännen ofta är flera stycken. Men kanske menade du specifikt i Motala?

Nej, personrån är en egen kategori. Att slumpmässigt attackera någon med kniv, utan syfta att råna, är nästan uteslutande psykisk ohälsa. Personrån som slutar med knivskurning är rån som spårar ut.
Citera
2020-01-12, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Jag har nog inte vart nere där en fredags eller lördagskväll nu på 2 år men jag är nere vid Coop nu när det öppnat ibland vid 21-tiden på vardagar och det är rätt dött. Jag ser ingen större anledning till att det skulle blivit mer livat där sista åren. Jag gymmade mycket 2017-2018 inne i stan på fredags och lördagskvällar och cyklade sedan hem via Resecentrum och bort mot Sporthallen. Då var aktiviteten alltid väldigt liten. Jag tror inte öppnandet av Coop har dragit till sej massa folk som hänger där på helgkvällarna

Jag är sällan i det där väntrummet men man kollar in ibland och lite aktivitet brukar det vara, men jag vet inte vad för folk.

Nej, personrån är en egen kategori. Att slumpmässigt attackera någon med kniv, utan syfta att råna, är nästan uteslutande psykisk ohälsa. Personrån som slutar med knivskurning är rån som spårar ut.
Ja, Motala är överlag dött känns det som. Springer på relativt lite folk utomhus. I stort sett inget som förändrats pga Coop, om du frågar mig.

Nä, tänkte mer på att jag inte såg eller hörde något pådrag trots att jag var i närheten bara en stund efter att brottet begicks. Allt var som vanligt. Är mest glad att jag slapp stöta på GM haha, man vet ju aldrig i så fall.

Kan försöka luska lite idag, man tycker ju att nån bör känna nån, om nu de inblandade var Motalabor.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-12 kl. 07:45.
Citera
2020-01-12, 07:57
Medlem
Lite info från MVT:

Inte några livshotande skador.
Mannen, hemmahörande i Motala kommun, har fått lindriga skador. Tillståndet bedömdes som stabilt och mannen har fått lämna sjukhuset.
Polisen har hört flera vittnen och uppmanar eventuella vittnen som ännu inte pratat med polisen att höra av sig.
Omständigheter kring händelsen är i nuläget okänt.
Varför det här har hänt har man inte någon uppgift om i nuläget,
Ingen person har gripits.
Citera
2020-01-12, 12:19
Medlem
Brottinators avatar
Hört att det är Motala Mufflers(MC-gäng) som är i farten igen. Obetald skuld.
Citera
2020-01-15, 19:21
Medlem
"– Vi har en misstänkt person men han är inte gripen än, vi söker efter honom nu, säger Thomas Agnevik, presstalesperson vid polisregion Öst."

"Det är en specifik person vi söker som är anhållen i sin frånvaro. Han är känd av oss sedan tidigare, säger hon."

Källa: MVT
Senast redigerad av 400Ben 2020-01-15 kl. 19:34.
Citera
2020-03-17, 19:05
Medlem
vinpetrols avatar
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/os...vhugg-i-motala

Citat:
En 36-årig Motalabo döms av Linköpings tingsrätt till två års fängelse för grov misshandel. Han högg en annan man med kniv i ryggen i januari i år. 36-åringen döms också för stöld, häleri och några andra brott.

Knivdramat utspelade sig vid 20.30-tiden lördagen 11 januari nära järnvägsstationen i Motala. Den dömde och målsäganden hade sedan tidigare en konflikt angående en försvunnen gitarr.

Två knivhugg
Målsäganden, påverkad av alkohol och Tramadol, kom med tåg till Motala och fick se 36-åringen. Han sprang då över spåren för att konfrontera 36-åringen. Bråk uppstod och gärningsmannen högg målsäganden två gånger i ryggen med kniv.
Citera
2020-04-02, 20:38
Medlem
Jag har tagit del av domen och GM är rätt känd i Motala och det är inte av positiva saker. Det är knark, alkohol, hemlöshet osv. Han har levt ett rätt vilt liv i snart 20 år trots att han inte är 40 år ännu. Hans släkt är känd i staden. BO har jag mindre koll på, men jag vet vem det är. Också lite speciell.

Det som hänt är att BO lånat en gitarr av GM, när GM hört av sig flera gånger har BO inte svarat, BO gick av tåget i Motala med sitt sällskap och såg på perrongen GM och började skrika på honom. Det slutade med att de bråkade, då tog GM upp en kniv och högg honom. Sedan sprang han därifrån. Han hävdar självförsvar. GM greps en tid senare när han var inne på Förskolan Lustigkulle och snodde tekniska prylar.

Båda är svenskar.
Citera
2020-04-08, 00:09
Medlem
Kan du tänka dig att pixla GMs namn eller lägga upp FUP?
/TraskaP
Citera
2020-04-08, 07:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TraskaPaska
Kan du tänka dig att pixla GMs namn eller lägga upp FUP?
/TraskaP

Fr*drik Ull*an, * = e, v.

Jag har domen men inte FUP.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in