• 1
  • 2
2020-01-11, 22:40
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...a-till-sjukhus

En man i 40-årsåldern har blivit knivskuren vid resecentrum i*Motala*under lördagskvällen.

Polisen rubricerar händelsen som försök till mord alternativt dråpförsök.

– Vi jobbar med ärendet nu, därför kan jag inte ge några detaljer om händelsen, säger polisens Peter Ström, vakthavande befäl hos polisen.

Mannen fick föras med ambulans till sjukhuset. Polisen vet inte hur skadad han är.
Senast redigerad av colamange 2020-01-11 kl. 22:41. Anledning: Ändrad rubrik
Citera
2020-01-11, 22:46
Medlem
Ska ha skett vid 20.31. Lite ironiskt att polisstationen ligger intill resecentrum.

Den 26/12 skedde ett knivrån på samma ställe. Samband mellan händelserna känns långsökt, men det är inte direkt ofta saker sker där.
Citera
2020-01-11, 22:49
Medlem
Nyfiken på om det var slumpen eller om 40 åringens höll på med något. Det är allvarligt om slumpvis utvalda personer blir knivskurna.
Citera
2020-01-11, 22:51
Medlem
gurkmajjas avatar
Resecentrum brukar befolkas av allsköns slödder, så föga förvånande att vissa där bär kniv.
Citera
2020-01-11, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colamange
Nyfiken på om det var slumpen eller om 40 åringens höll på med något. Det är allvarligt om slumpvis utvalda personer blir knivskurna.

Slumpvis utvalda personer som blir knivskurna är nästan uteslutande psykisk ohälsa från GM.

Men jag håller med, det är viktigt att ta reda på det är ett rån som spårat ut, om de känner varandra och blivit osams eller om det kommit helt oprovocerat.
Citera
2020-01-11, 22:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Resecentrum brukar befolkas av allsköns slödder, så föga förvånande att vissa där bär kniv.

Nu hänger jag inte där direkt på lördagskvällar, men det är väl rätt folktomt där så länge det inte kommer en buss eller ett tåg?
Citera
2020-01-11, 22:57
Medlem
gurkmajjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben
Nu hänger jag inte där direkt på lördagskvällar, men det är väl rätt folktomt där så länge det inte kommer en buss eller ett tåg?
Det brukar hänga en massa löst folk på de flesta resecentrum. Använder det som någon typ av fritidsgård.
Citera
2020-01-11, 22:58
Medlem
franges avatar
Citat:

Det finns väl en uppvärmd vänthall där - där allsköns löske kan tänkas hänga?
Citera
2020-01-11, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gurkmajja
Det brukar hänga en massa löst folk på de flesta resecentrum. Använder det som någon typ av fritidsgård.

Tveksamt i Motala faktiskt även om jag håller med dig generellt.
Citera
2020-01-11, 22:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Det finns väl en uppvärmd vänthall där - där allsköns löske kan tänkas hänga?

Ja sant, där inne brukar det alltid vara lite folk.

Perrongen vid tåget och busstationen brukar dock vara rätt folktomma.
Citera
2020-01-12, 00:52
Medlem
Delar din bild 400Ben, folktomt liksom på många ställen i Motala. Några äldre brukar sitta i väntrummet kanske. Lördagskväll dock kan innebära mer folk i rörelse, ungdomar tar gärna pendeln till Linköpings uteställen osv.

Har inte hört något om vare sig GM eller BO, vilka det kan tänkas vara. Jag var nere på Coop precis bredvid stationen runt 21, såg ingen märkvärdig aktivitet alls.
Senast redigerad av Olbars 2020-01-12 kl. 00:54.
Citera
2020-01-12, 04:16
Medlem
Citat:
Slumpvis utvalda personer som blir knivskurna är nästan uteslutande psykisk ohälsa från GM.

Jag tvivlar på att den enorma mängden personrån vi har haft senaste åren runt om i Sverige, där offret blir knivskuret av gärningsmännen, endast skulle utföras av gärningsmän med psykisk ohälsa. Speciellt som gärningsmännen ofta är flera stycken. Men kanske menade du specifikt i Motala?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in