• 1
  • 2
2020-01-09, 21:06
Bannlyst
Svenska och norska skidåkare som Charlotte Kalla och Petter Northug tävlar mot varandra i olika grenar i Rhodos.

Kan detta vara något?
Citera
2020-01-09, 21:18
Medlem
Sooks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znoppe
Svenska och norska skidåkare som Charlotte Kalla och Petter Northug tävlar mot varandra i olika grenar i Rhodos.

Kan detta vara något?
Tja, varför inte. De fick ju bra betalt av norsk tv ivart fall.
Citera
2020-01-09, 21:29
Medlem
Johaug fick 1 miljon kronor för en veckas deltagande, helt okej.

Dom andra hade ett arvode på 200-300K.
Citera
2020-01-09, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tank77
Johaug fick 1 miljon kronor för en veckas deltagande, helt okej.

Dom andra hade ett arvode på 200-300K.

Shit! Allvarligt?
Varför fick hon mycket mer än de övriga? Skaplig veckolön...
Citera
2020-01-09, 21:35
Medlem
Citat:
Shit! Allvarligt?
Varför fick hon mycket mer än de övriga? Skaplig veckolön...

– Produktionsteamet ville från start ha tre veckor till inspelningarna av de åtta programmen - men Therese Johaug sa nej. Hon hade bara en vecka, säger Petter Northug.

– Så vi filmade från sju på morgonen till närmare midnatt varje dag. Jag var helt slut när jag åkte därifrån.

Men en av deltagarna verkade mindre plågad av schemat än de andra: Norska skidstjärnan Therese Johaug, 31.

– Therese? Hon gick ju fan upp vid halv fem-fem varje morgon och körde ett träningspass innan allt började, säger Northug.

Sedan säger norrmannen:

– Det roliga var att Calle (Halfvarsson) och Sebbe (Samuelsson) bestämde sig för att göra samma sak - och ställde väckarklockan för att gå upp och hinna träna. Men de bara snoozade fram till frukost varje dag. (skratt)

https://www.expressen.se/sport/langd...ara-med-i-tv4/
Citera
2020-01-09, 21:49
Bannlyst
Therese Johaug, vilken jävla monsterkvinna hon är och snygg dessutom.
Citera
2020-01-09, 21:50
Medlem
Skidåkare är lite för välkammade och artiga för att det ska hetta till i tävlingarna.
Lite väl budgetgrenar också jämfört med MM till exempel, nästa gren kan typ bli att studsa en pingisboll längst tid, känns lite på den nivån.
Middagen är kul dock.
Citera
2020-01-09, 21:57
Medlem
seadog678s avatar
Serien gick på norsk tv i höstas.
Citera
Moderator
Dr Kings avatar
Man kan inte annat än att tycka synd om Klants-Calle som framstår som en ännu större loser än vanligt när han tvingas se på klipp efter klipp av hur Petter har lekstuga med honom följt av frågor från programledaren om hur det kändes och där Calle mer eller mindre svarar att han var helt knäckt.
Citera
Medlem
Straff att sjunga nationalsången...
Det borde varit att Calle tvingats skicka en offentlig dickpick på instagram eller nåt.
Lite..välkammat som sagt
Citera
2020-01-09, 22:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Vimes76
Skidåkare är lite för välkammade och artiga för att det ska hetta till i tävlingarna.
Lite väl budgetgrenar också jämfört med MM till exempel, nästa gren kan typ bli att studsa en pingisboll längst tid, känns lite på den nivån.
Middagen är kul dock.

Det är därför en som Petter behövs i skidvärlden. Det dog lite när han slutade.
Citera
2020-01-09, 22:11
Medlem
Addhocs avatar
Citat:

Kan detta vara något?

Mjaaejjoo jag vet inte, jag kollade och tyckte det var lite töntigt. Men jag blev dock ungefär lika taggad på svensk vinst som när jag tittar på skidlopp
Svenskarna hade ju helt fel taktik. Självklart skulle de inte haft en pygmé med noll räckvidd på första sträckan där i stranden. Hon kunde istället paddlat kanot. Bättre med en lättviktare än en tung jäkel på vattnet också. Duellen var ju given på förhand när det var Johaug i sandbacke...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in