2020-01-09, 10:48
Medlem
Nej, ni behöver ej säga att han är judisk har inget med saken att göra- men samma idiot som pratar om vit rasism 24/7 men aldrig annat och hur vita män är ett problem har nu åkt fast för barnporr.
Han hävdar, (herregud) att någon hackat hans pc och tankat hem barnporr på hans dator.

https://twitter.com/MrAndyNgo/status...52887518113792

Jag läste själv Paul Krugmans första twitterinlägg (som han tog bort efter alla hån kommentarer i repliker) där han skrev att blivit kontaktad för barnporr och att en it tjänsteman som övervakat honom sade att det kanske var någon som tankat barnporr på hans pc?!

Jag menar, herregud, tror ni att ni hade kommit undan med samma saker? Om ni inte var en vänsteraktivist som jobbade på new york times (som hamna nyligen i blåsvädret då de printa en artikel som sade att Judar har högre iq än andra etniska grupper, skriven av en judisk journalist) ?

Nej, den där jävla blaskan har riktigt creepiga anställda, barnporr och rasism?

ps! OM det otroliga hänt, och någon faktiskt tankat barnporr på hans pc (...............) så är det förjävligt givetvis. Det är inte helt "omöjligt" antar jag. Men inte fasiken skulle det vara någon kristen person som sitter och tankar hem barnporr för att sätta dit en vänsteraktivist som pratar om högern jämt? Isåfall kanske någon rasist/högervriden anti-semitisk dåre som vill sätta dit honom för att han är judisk och pratar om vita män så ofta och problematiken med hur de är ett hot mot samhället- det är inte omöjligt.
Senast redigerad av quezen 2020-01-09 kl. 10:53.
Citera
2020-01-09, 10:54
Medlem
TheJackets avatar
Att han är judisk har allt med saken att göra.
Citera
2020-01-09, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
Att han är judisk har allt med saken att göra.

Enda anledningen att jag tog upp det, var för att han pratar om hur farliga vita män kan bli under en dålig ekonomi och annat rasistiskt trams, så satt och spekulerade att kanske någon 4chan/pol hacker tankat barnporr på hans pc.

Men jag är ju sjuk med, för vad är mest troligt? att denna man tittar på barnporr, än att någon datanörd som är antisemitisk och rasist fick spelet av hans artiklar och vill hämnas med barnporr på hans pc?

Jag menar, du kan ju bli arg över vad som helst, men att börja tanka barnporr i hämnd är ju sinnessjukt?

obs! det mest troliga är att denna nobel pristagare och ekonom faktiskt.... tankade barnporr på sin pc och åkte dit.
alla andra sm "åkt dit" har ju också hävda att det var ej dem som tanka det.
Alla är ju oskyldiga kring barnporr. men nu besöker jag ej sjuka porrsidor där det finns virus titt som tätt eller skriver rasistiska artiklar emot vita som kan trigga någon.
Citera
2020-01-09, 11:15
Medlem
Det är alltid människor som ska försöka framstå så jävla goda som är dom värsta förövarna.
Citera
2020-01-09, 11:33
Medlem
Belavias avatar
Haha, svaren på Twitter är lite roliga. De ger inte mycket för Pauls försök att slingra sig när han uppenbart är busted.

"Mayby you got hacked by a fax machine from the future. Don't rule it out Paul.."
Citera
2020-01-09, 11:36
Medlem
Zaedrewss avatar
Frågan är ju vad som hänt? Är det någon som bara ringt upp honom och påstått att de jobbar för hans ISP och lurat honom? Inte så vanligt att de ringer upp och de skulle väl vända sig till FBI i så fall.

Sedan har han i panik tweetrat. För han kanske just har laddat ner BP och ville på sätt sätt komma före stormen. Han verkar ju inte vara under åtal åtminstone.
Citera
2020-01-09, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Frågan är ju vad som hänt? Är det någon som bara ringt upp honom och påstått att de jobbar för hans ISP och lurat honom? Inte så vanligt att de ringer upp och de skulle väl vända sig till FBI i så fall.

Sedan har han i panik tweetrat. För han kanske just har laddat ner BP och ville på sätt sätt komma före stormen. Han verkar ju inte vara under åtal åtminstone.

Nej det var en IT-tekniker på NYT som jag förstått det.
Men kom ihåg nu att 99% av de som åker fast för barnporr tittar på barnporr.
Citera
2020-01-09, 18:29
Medlem
S-hund temporärs avatar
ABoK?

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews

Krugman har antagligen fått någon ransomware eller dylikt på sin dator. "Meddelande från FBI: Din dator är låst p.g.a. barnporr, hackning och allehanda kriminell aktivitet. Betala $200 i böter på följande sätt..."

Krugman kan ingenting om datorer, flippar ut och börjar yra på twatter om den ryska världshackarkonspirationen.

Önsketänkande foliehattar flippar ut och tror att Krugman sitter på twatter och erkänner barnporrinnehav.

Anledningen till att han säger att "the Times is on it" är väl helt enkelt att det var en jobbdator eller dator ansluten till NYT:s nätverk. IT-supporten får ta hand om det.
Senast redigerad av S-hund temporär 2020-01-09 kl. 18:32.
Citera
2020-01-10, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
ABoK?

Krugman har antagligen fått någon ransomware eller dylikt på sin dator. "Meddelande från FBI: Din dator är låst p.g.a. barnporr, hackning och allehanda kriminell aktivitet. Betala $200 i böter på följande sätt..."

Krugman kan ingenting om datorer, flippar ut och börjar yra på twatter om den ryska världshackarkonspirationen.

Önsketänkande foliehattar flippar ut och tror att Krugman sitter på twatter och erkänner barnporrinnehav.

Anledningen till att han säger att "the Times is on it" är väl helt enkelt att det var en jobbdator eller dator ansluten till NYT:s nätverk. IT-supporten får ta hand om det.

Är ej helt omöjligt- likaså är det ej helt omöjligt att krugman porrsurfar på extremt sjuka sidor under jobbet som har virus på sig som hans kollega Kurt Eichenwald

https://nypost.com/2017/06/08/report...n-his-browser/

Kurt som jämt hånade och förlöjligade högern på twitter råkade glömma att stänga ned sin porr tab i ett inlägg. Kurt förklarade att han och sin son porrsurfade för att visa sin fru om allt det sjuka som finns på nätet (sjukaste förklaringen jag hört) vem fan porrsurfar med barnen för att visa frugan?
Jag tittade själv på porren han tittade, var bara perversa saker kan ej ens citera vad jag såg.
Citera
2020-01-10, 14:54
Medlem
Daniel501s avatar
Är det inte samma Jude som sa att om Trump blev president skulle Amerikanska börsen falla?

Att han skulle bli tagen för innehav av barnporr gör mig inte de minsta chockad dock, perversioner sitter i blodet på Judar, 5000 år av inavel och barnaoffrande sätter sina spår.
Citera
2020-01-10, 15:00
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
Är det inte samma Jude som sa att om Trump blev president skulle Amerikanska börsen falla?
Jepp.
New York Times opinion writer and economist Paul Krugman predicted early Wednesday morning that the stock market will “never” recover from Donald Trump’s presidential victory
https://dailycaller.com/2016/11/09/p...s-record-high/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in