2020-01-15, 00:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Bekämpningen var medveten, frågan är om man visste vad man sköt på.

Om objektet finns kvar i luften efter en robot skickar man iväg en till, den första kan ha missat. Dock märkligt att inte två stycken avfyrades i tät följd då man misstänkte kryssningsrobot.
Självklart att man INTE visste att det var ett passagerarplan, jag fattar inte att ens den frågan ställs, det är militärer och dom skjuter inte på civila med flit!

Sådant är NO NO NO, försök få in det alla, speciellt våra USA troll
Citera
2020-01-15, 01:00
Bannlyst
Citat:
Enligt BBC har Revolutionsgardet gripit en person som lade upp en av filmerna, han skall lagföras såvitt jag förstår, eventuellt brott mot rikets säkerhet, motsvarande.

Har fått för mig att nedanstående är den person som fick filmen av den gripne.

Citat;

🤖Nariman

@NarimanGharib
I'm getting lots of calls.

They have arrested the WRONG person regarding the #Flight752 In Iran. The person who is a source of the video is SAFE and I can assure you IRGC is orchestrating another lie. They killed 176 passengers on commercial plane. Thats the r

Det tycks vara känsligt att visa omvärlden när Revolutionsgardet sänder 176 människor till andra sidan.
Helt klart rätt att gripa honom, gör man inte det då är det illa i detta läge då jag har väldigt svårt att tänka mig att det inte var foto förbud där han stod, men jag reserverar mig jag kan ha fel men hoppas att jag inte har det.
Citera
2020-01-15, 01:10
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Har inte följt tråden det sista.

Har det uppmärksammats här att det finns video på två robotskott på samma video?

https://youtu.be/xeMoXqbqLBA

Datumet är fel men enligt twittrare som verkar haft bra koll beror det på felinställt datum på övervakningsenheten.

Oj. Den här missade jag. Där kan man tala om jackpot får man säga. Vad gäller att få med sakerna på bild av en slump. Mycket mer kan man väl inte begära. Jag ska se den igen. Den kräver lite eftertanke.
Citera
2020-01-15, 01:37
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
Av någon outgrundlig orsak så manipuleras den videon nu av svensk media (Expressen) samtidigt som man går ut med att det var 23sek mellan avfyrningarna av de båda robotarna. Nu har man alltså skärt bort 7sek någonstans i videon, så att det stämmer.. Länken är fortfarande den samma. Varför??

Nu har jag kollat upp.. Expressens journalist har missuppfattat texten i New York Times.. Vad gör man då? Joo, man går in och redigerar videon så att den skall stämma med den egna missuppfattningen.

Vilka ävla idioter. Trettio sekunder blir då tjugotre sekunder.
Citera
2020-01-15, 02:46
Medlem
CalzoneItalias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuluser
Självklart att man INTE visste att det var ett passagerarplan, jag fattar inte att ens den frågan ställs, det är militärer och dom skjuter inte på civila med flit!

Sådant är NO NO NO, försök få in det alla, speciellt våra USA troll

Det skall du nog inte vara så säker på när det gäller regimen i Iran om du bara visste hur många som dödats för att man inte varit regimkramare. Varför har många iranier flytt till tex Kanada och Sverige tror du?
Citera
2020-01-15, 03:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CalzoneItalia
Den som filmat måste ju ha vetat om att det skulle fyras av två robotar kan jag tycka eller filmade han och så oj det skjuts två robotar, det låter ju ganska osannolikt.
Trump han lovade att slå tillbaka mot 52 siter om Iran bombar mot US förläggningar i Iraq.
Iran bombade och därför i Iran väntade man på reprissalier från US.
Den här personen som tog filmen begav sig sannolikt till närheten av den här militärbasen som fanns i närheten av flygplatsen och räknade med att US bombar den.
När nedskjutningen av passagerarplanet skedde fanns han på plats och kunde filma hela förloppet.

När det blev klart att det ukrainska planet Boeing 737 hade kraschat kallade Iran in experter också från Ukraina att undersöka platsen och vraket.
När det framkom att nedskjutningen hade skett av irainer och dess militär, tog Iran på sig skulden för nedskjutningen.
En hög officer som är en brigadier tog på sig hela ansvaret för tragedin och sedan skall det naturligtvis utredas internt vad som brast med informationen.
Det finns ingenting som visar att iranska myndigheter har försökt mörka eller skylla ifrån sig , och som inte hade varit möjligt, när de fick klart för sig hur tragedin gått till, tog de på sig hela ansvaret.
Citera
2020-01-15, 04:26
Medlem
Citat:
Enligt BBC har Revolutionsgardet gripit en person som lade upp en av filmerna, han skall lagföras såvitt jag förstår, eventuellt brott mot rikets säkerhet, motsvarande.

Har fått för mig att nedanstående är den person som fick filmen av den gripne.

Citat;

🤖Nariman

@NarimanGharib
I'm getting lots of calls.

They have arrested the WRONG person regarding the #Flight752 In Iran. The person who is a source of the video is SAFE and I can assure you IRGC is orchestrating another lie. They killed 176 passengers on commercial plane. Thats the r

Det tycks vara känsligt att visa omvärlden när Revolutionsgardet sänder 176 människor till andra sidan.

När det gäller slutna enpartistater är det svårt att avgöra vad makthavarna avser.

Var det hot mot rikets säkerhet att filma eller att förmedla filmen till omvärlden.

Sedan kan undras varför det filmades vid denna tid på dygnet och exakt när attacken skedde.
Citera
2020-01-15, 04:41
Medlem
Sputniknews pekar på om USAs förmåga att störa ut radar och skapa spök missiler flyg för fienders radarsystem och om dem som med stadig hand filmade hela händelsen med mera. Hela den här historien luktar CIA/Mossad/MI6 neocon zioniost PNAC plan av modellen, 5 israeler som står på ett garage tak i NY förort och tjoar och tjimmar när jetplanen flyger in i WTC/911 som sedan blev arresterade av FBI i 7 veckor som undrade varför de var så glada?!

Bör noteras är att på nästintill samma klockslag Suliman och de 8 andra dödades steg Lookheed och ett till militär material bolags aktier up och samma dag som 737 sköts ner steg Boeing aktien. När båda 737 MAX crashade sjönk Boeing aktien, likaså sjönk den när MAX jordades, och aktien sjönk igen när det pös fram hur 737MAX flygsimulatorernas mjukvara är svårt felaktiga.

Så helt klart at nått lurt äre med det hela och ingenting är över fören den feta damen sjunger ut!

https://sputniknews.com/columnists/2...isaster-setup/

But the big question which many people on social media are asking is: why was this “videographer” standing in a derelict industrial area outside Tehran at around six o’clock in the morning with a mobile phone camera training on a fixed angle to the darkened sky? The airliner is barely visible, yet the sky-watching person has the camera pointed and ready to film a most dramatic event, seconds before it happened. That strongly suggests, foreknowledge.

Given that something awful has just been witnessed it is all the more strange that the person holding the camera remains calm and unshaken. There is no audible expression of shock or even the slightest disquiet.

Turns out that Nariman Gharib, the guy who received the video and credited by the NY Times for submitting it, is a vociferous anti-Iranian government dissident who does not live in Iran. He ardently promotes regime change in his social media posts.

Christiaan Triebert, the NY Times’ video expert, who collaborated closely with Gharib to get the story out within hours of the incident, previously worked as a senior investigator at Bellingcat. Bellingcat calls itself an independent online investigative journalism project, but numerous critics accuse it of being a media adjunct to Western military intelligence. Bellingcat has been a big proponent of media narratives smearing the Russian and Syrian governments over the MH17 shoot-down in Ukraine in 2014 and chemical weapons attacks.

However, with the electronic warfare (EW) technology that the United States has developed in recent years it is entirely feasible for enemy military radars to be “spoofed” by phantom objects. One such EW developed by the Pentagon is Miniature Air-Launched Decoy (MALD) which can create deceptive signals on enemy radar systems of incoming warheads.

What we contend therefore is this: the Americans exploited a brink-of-war scenario in which they anticipated Iranian air-defense systems to be on a hair-trigger. Add to this tension an assault by electronic warfare on Iranian military radars in which it would be technically feasible to distort a civilian airliner’s data as an offensive target. The Iranian military has claimed this was the nature of the shoot-down error. It seems plausible given the existing electronic warfare used by the Pentagon.
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-01-15 kl. 05:11.
Citera
2020-01-15, 05:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pazooken
Min farbrors föredetta flickvän omkom i kraschen tillsammans med hennes familj. två söner på 9 och 7 år samt maken. Helt absurt det här!

Inte alls absurt, helt normalt i en värld som styrs och manipuleras av psykopater! och som röstats in av så kallade normala människor.

Vidare video som visar påstådda Syriska(Rysska) missiler som tas över av Israel och krashas:
https://www.sott.net/article/427329-...-last-November

https://www.sott.net/article/427303-...ne-Over-Tehran
Senast redigerad av PutinsPutain 2020-01-15 kl. 06:15.
Citera
2020-01-15, 06:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Inte alls absurt, helt normalt i en värld som styrs och manipuleras av psykopater! och som röstats in av så kallade normala människor.

Vidare video som visar påstådda Syriska(Rysska) missiler som tas över av Israel och krashas:
https://www.sott.net/article/427329-...-last-November

https://www.sott.net/article/427303-...ne-Over-Tehran
Japp, vi är alla medskyldiga i detta experiment från universum som kallas mänskligheten. Vår stora författare Strindberg sade så klart ... det är synd om mänskligheten. Krig förekommer överallt inom skapelsen och idag blir de fler bland människor pga moderna vapen.

Vi behöver inte hota om Armageddon som kan komma om 40 år då det redan är här inom mat, miljö och bemötanden mellan folk och som sagt var det folk som röstade på denna utveckling.

Folket som röstar borde omskolas men av vem då? Jag vet men det passar inte in här. Bara lägg ned ert hat och försök lista ut vad som hänt, ok. Hur som helst är stenen redan kastad för länge sedan och inte i förra veckan.

Tack till de tre vise männen Bladstall, OmedelSvensson, kaluser och ev någon mer som lyft relevanta synpunkter utan att dilla om rätt eller fel för att avlossa fler mentala missiler mot de som tycker annorlunda.
Citera
2020-01-15, 07:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Sputniknews pekar på om USAs förmåga att störa ut radar och skapa spök missiler flyg för fienders radarsystem
Och folk tror att operativa spjutspetsförmågor som dessa är något som man tar risken att använda och därmed röja för fientlig ELINT genom att nyttja mot en skitstat som Iran i fredstid och på så sätt sabba sina chanser i ett skarpt storkrig?

Moskva är pinsamma och det är samma typ av damage control som i Syrien när jänkarna sköt ett hundratal kryssningsrobotar mot Syriska mål som var skyddade av rysktillverkade system.
Senast redigerad av Bladstall 2020-01-15 kl. 07:21.
Citera
2020-01-15, 07:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OmedelSvensson
Nej. Har inte följt denna tråd det sista. Redan igår eller i förrgår fanns det videointervju med Ukrainska utredaren som visade at första roboten tog under cockpit och (enligt utredaren) dödade piloternas omedelbart, samt slog ut transponder och ADS-BI(vilket gjorde att FR24 tappade maskinen).

Dykande svängen är, precis som jag sa mycket tidigt, sannolikt följden av att maskinen och piloterna är utslagna.

OK, tack, har nu fått mer koll, varför två robotar skickades iväg, och att den första "gjorde jobbet", vi får väl se vad som kommer fram mer, frågan är väl hur långt ner på benen kallingarna hänger på den iranska militären och regimen.....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in