Citat:
Ursprungligen postat av
kuluser
Inte jag heller, men jag hoppas det. Dom har världens chans att visa upp sig nu, sköter dom detta snyggt så plockar dom en jäkla massa poäng internationellt och dessa poäng dras av från USA som startade detta.
Jag är rätt övertygad redan sen jag hörde om det, att det inte är en vanlig olycka.
Att Iran gick ut med motorfel osv omedelbart efter olyckan tyder på ett försök att släta över och mörka händelsens verkliga bakgrund.
Att man nu tjafsar om flight recorders är löjligt. Ingen bryr sig egentligen om själva inspelaren. Det är datat man vill åt, när man fått det och sett att det lästs ut korrekt ( tex hos BEA med representanter från Iran, Ukraina osv) så är egter den tidpunkten flight recorders= skrotvärde.
I min värld vet redan Irans ledning om att det sket sig( tex som någon så bra beskrev att eldförbudet missades att nå alla innan trafik släpptes på). Allt tjafs om flight recorders är rökridåer, för att slippa ställa sig upp och berätta att ”Det sket sig, det var vi”.
Jag är inte jättesäker att man tänker släppa linjen med ”vi kommer gå till botten med det här och utreda enligt konstens alla regler”, fast man egentligen sitter och vet exakt vad som hänt.