Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Ericsson verlevde 5 ssonger i F1 - ven om egentligen frtjnade bara 1 ssong, och nu s har hans sponsorer kpt en styrning t honom i Ganassi`s Indycar team s att han fr fortstta karriren i Indy trots att resultaten har har uteblivit ven i Indycar. Jag undrar egentligen vad MEs sponsorer har fr ngt ml med Ericsson, det kan iaf inte vara talang och resultat. Redan i GP2 s insg man tidigt att ME inte har vad som behvs och att han inte r F1 material ocks har man inte "otur" i varje rejs. S frgan r fljande, varfr fortstter MEs sponsorer att spotta in flera hundra miljoner r efter r p en talangls racingfrare? ME mste verkligen ha ett speciellt frhllande till bde Rausing och Persson.
Sjlv tror jag att Marcus kommer att bli rejlt ifrn kt av bde Dixon och Felix i CGR under den kommande Indycar ssongen och att han slutndan kommer att g samma vg som Max Chilton.
Tycker jag r jvligt orttvist. Med dina argument skulle bara den som vinner f en chans att tvla. Kul. Det finns tusentals frare som vntar p en chans vilket gr ME till en mer n tillrckligt bra chauffr.
Sen tror jag inte du frstr hur toppfrarnas team fungerar.
Frarna fr visserligen bra betalt av teamen men de mste faktiskt se till att de gr runt sjlva med sponsorer och whatnot. Teamen fixar hrdvaran, frarna r sjlvgende med sponsorer. INGEN grnis plockas upp frn gatan bara fr att han rkar vara hur duktig som helst p att kra bil. Det handlar om en livstid av kmpande frn gokartniv uppt och toppteamen har gonen p en nda frn brjan.
Dessutom r INDY mer som en franchise. OM du gr p det hr och det hr sttet, spelar det ingen roll om du vinner loppen. Det gr runt ekonomiskt iallafall. Som McDonalds eller vilken som helst. Vinst mer mereffekter men r inte ndvndigt fr existens.
Du tnker skert att du som r s duktig p ratta bil skert kunde gra bttre n ME, glm det. Du kan inte ens kra ifrn en snut.
Jag nskar ME och FR en lysande ssong 2020. Det ska bli riktigt kul att heja fram vra svenska hjltar i rets INDY.