Jag fr in en del kontanter, skulle vilja ha ett bankfack men det verkar krt, vntelista p swedbank och endast i nynshamn. Finns det ngra alternativ? Har ingen lgenhet eller tillgng till kassaskp liknande, bor i en husbil och vill ha det lite skrare.
Jag fr in en del kontanter, skulle vilja ha ett bankfack men det verkar krt, vntelista p swedbank och endast i nynshamn. Finns det ngra alternativ? Har ingen lgenhet eller tillgng till kassaskp liknande, bor i en husbil och vill ha det lite skrare.
Det finns vrdeskp/kassaskp ven i vldigt sm storlekar (googla!), som kan frankras i golv eller kaross.
Tyvrr ger de kanske bara en falsk trygghet - de gr ju att sprnga loss eller dra loss med en fyrhjuling. Och rkar du ut fr de riktigt stygga gossarna s kommer de att tortera dig tills du ppnar skpet.
Jag fr in en del kontanter, skulle vilja ha ett bankfack...
Man fr inte lngre frvara kontanter i bankfack.
Citat:
Sedan ett par veckor tillbaka tillter bankfreningens medlemmar, bland dem SEB, inte lngre sina kunder att ha kontanter i vrdefacken.
- Bankerna har tagit ett gemensamt beslut om detta och sklet r att vi mste leva upp till lagen om penningtvtt, sger Claes Eliasson, pressansvarig hos SEB.
- En bank mste kunna stlla ett antal frgor till en kund som vill hantera strre kontanta belopp.
- Om kontanterna frvaras i ett vrdefack s kan man helt enkelt inte stlla de frgorna.
Gr som s mnga andra, verg till kontantfri verksamhet!
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!