Citat:
Ursprungligen postat av
TampaBay
Det kommer självklart vara tufft, ingen tvekan om saken men jag känner mig så jävla trött på livsstilen jag har just nu.
Ursäkta mig, men du vet nog inte vad du går från och till tänker jag då.
Det är alldeles för lätt att tro att det inte är så märkvärdigt men jag kan inte veta hur mycket du pallar med och klarar av.
Försök att vara hemlös på prov innan du verkligen är det så att du har ett humm om vad det kommer innebära för dig.
Jag har umgåtts med dom som är hemlösa, dom visar så klart inte ALLT om hur det är att vara hemlös, man mörkar lite så klart inför allt och alla runt omkring.
Men t.ex. en person som jag känner ganska bra, bor i tält, såg rejält sliten ut sist jag såg han. Och han är inte den som har ekonomin till att supa så grovt så att all den slitenheten endast var ifrån krökandet, fiffty fifty kanske kan jag tänka mig.
Och det är inget jag skulle vilja ha själv heller, jag är för bekväm av mig personligen.
Dusch, varm säng när man vill ha det, säkerheten inne i hemmet. TV, kylskåp. Var beredd på att ge upp allt på det, åtminstone i vissa\flesta stunder.
Jag vill direkt avråda dig ifrån det här och nu.
Edit: Och finns inte risken för att du fastnar i hemlöshet TS?
Mest därför tänker jag då.