• 1
  • 2
2021-03-19, 10:05
Medlem
Tråden måste hållas vid liv
Citera
2021-03-19, 10:14
Medlem
ReiseReises avatar
S: 28%
MP: 4.5%
V: 6%
C: 9.5%

KD:5.5%
M: 23%
SD: 19.5%

L: 2.5%

Övriga: 1.5

Sammanfattning: Media kommer pusha stenhårt för att MP ska klara spärren. SD tror jag tyvärr har nått sin peak bland väljarstödet. Sossarna har solidifierat sin ställning permanent som Sveriges största parti tack vare den importerade röstboskapet som inte syns på opinionsmätningarna. L är totalt rökta.
Senast redigerad av ReiseReise 2021-03-19 kl. 10:19.
Citera
2021-03-19, 12:47
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
V: 6%

KD:5.5%
SD: 19.5%

L: 2.5%

Sammanfattning: Media kommer pusha stenhårt för att MP ska klara spärren. SD tror jag tyvärr har nått sin peak bland väljarstödet. Sossarna har solidifierat sin ställning permanent som Sveriges största parti tack vare den importerade röstboskapet som inte syns på opinionsmätningarna. L är totalt rökta.

Sannolikt resultat. Och ja, MSM kommer gå all in för att rädda de totalt världsfrånvända MP.
Vill dock ändra lite, lite.
V: 7%

KD:5%
SD: 18.5%

L: 3%

Som det ser ut nu så får vi Löfven som statsminister i ytterligare 4 år. Gud hjälpe oss.
Citera
2021-03-19, 21:30
Medlem
Tror att de två skribenterna ovan gissat väldigt väl. Jag tror att C kommer gå bra, dels fångar de upp uppgivna liberaler och dels lockar Annie Lööf unga kvinnor till valurnorna. Vi kommer att få ett regeringsunderlag identiskt med nuvarande, men troligtvis kommer C kräva platser i regeringen. Min gissning är att vår justitieminister kommer heta just Annie Lööf. Hualigen.

V 9%
S 28%
Mp 4%
C 10%
L 2%
Kd 6%
M 21%
SD 19%
Övriga 1%

Situationen kommer att se väldigt annorlunda ut om ett mirakel skulle inträffa vad gäller L väljarstöd. Jag kan inte för mitt liv begripa hur de skulle hinna vända sina bottennoteringar innan valet. Det partiet tycks stå med snart bägge benen i graven.
Citera
2021-03-20, 08:32
Medlem
Lillarapunzels avatar
Tror precis som flera tidigare skribenter att det kommer bli ganska likt tidigare val, och att inget block kommer få majoritet.
Ska jag dra till med en gissning tror jag att det kommer se ut ungefär såhär:

V - 8%

MP - 4%
S - 32%
= 44% totalt

C - 12%
L - 4%
KD - 4%
M - 24%
= 44% totalt

SD - 12% tyvärr...

Närmare kommentar till ovanstående:
Tror att alla 4%-partier kommer att klara spärren. På grund av pandemin tror jag att de båda statsbärande partierna (S och M) kommer att kunna gå bättre i nästa val, dock inget sensationellt, men ändå lite bättre än tidigare. C kommer att fortsätta öka, främst pga. att man tar från L, men även för att politiken uppskattas av såväl unga kvinnor i städer, som folk på landsbygden. Nu med pandemin och många som flyttat ut på landet tror jag att det kan göra att folk som inte tidigare sympatiserat med C nu får upp ögonen för dem.
SD har varit väldigt marginaliserade i debatterna under corona-åren, vilket jag tror gör att det blir svårt för dem att spurta i valrörelsen. Tyvärr lär de nog ändå komma upp över 10%.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in