Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Jag gillar att EM ligger efter OS. Tycker ofta det är en jobbig avvägning för många svenskar när EM ligger före, för vi är inte Storbritannien eller Tyskland där man skicka ett B-lag som gör bra ifrån sig, och dom allra flesta förväntas helt enkelt att vara med på båda.
Tänker att OS-spekulationerna ännu ligger lite bort, bakom Ståhl och Duplantis är det inte givet än vilka man ska hoppas mest på. Trots VM kan jag känna att det är Roos, men vi får se hur det går framöver helt enkelt.
Rätta mig gärna, men får det till att dessa redan är kvalificerade för Inomhus-VM.
Henrik Larsson och Austin Hamilton, 60m.
Andreas Kramer, 800m.
Kalle Berglund, 1500m.
Armand Duplantis och Melker Svärd, stavhopp.
Thobias Montler, längdhopp.
Irene Ekelund, 60m.
Tilde Johansson, 60mh.
Yolanda Ngramabe, 1500m(genom mile-tid).
Angelica Bengtsson och Michaela Meijer, stavhopp.
Erika Kinsey, höjdhopp.
Fanny Roos, kula.
*Bara 12 stycken platser i höjd- och stavhopp, och 16 platser i längd, tresteg och kula. Det är lite oklart om kvalgräns faktiskt garanterar start, men enligt svenska förbundet är det så. Max två per nation gäller i alla grenar.
Jag tror att din lista stämmer. Sen vet man förstås inte vilka som kommer att ställa upp/vara tillgängliga. En del väljer kanske att prioritera OS och en tidig utomhussäsongsstart för att kvala in/övertyga SOK. Gäller kanske främst löparna som ju inte som hoppare/kulstötare kan förväntas kvala in via inomhusresultat. Apropå din undran så tror jag att kvalgränserna i teknikgrenarna är absoluta, d.v.s även om fler än 12 respektive 16 skulle klara dem så får samtliga vara med.
Ytterligare några kan tänkas kvala in till IVM under 2020. Jag listar de som jag tror kan ha en chans, även om den i vissa av fallen nog inte är så stor. Kvalresultat inom parentes.
1500 Andreas Almgren (3.40.0)
3000 Suldan Hassan (7.50.0)
Tresteg Jesper Hellström (16.90)
Kula Wiktor Petersson (20.95)
Sjukamp Fredrik Samuelsson (inbjudan baserat på resultat 2020. De med bäst tiokampsreultat 2019 får också inbjudan, men Fredrik tillhör knappast dem)
800 Lovisa Lindh (2.01.50)
1500 Meraf Bahta och Hanna Hermansson (4.09.00)
3000 Meraf Bahta och Yolanda Ngarambe (8.49.00)
60 häck Khaddi Sagnia (8.16)
Längd Khaddi Sagnia och Tilde Johansson (6.75)