2020-01-09, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MittMalmoe
Du börjar bra men sedan tappar du min respekt med alla dessa fåniga påhopp.

Jag har uthållighet och tid så vi får väl köra på...

1. Det finns en skala på Fotbollssupporter precis som på allt annat i livet.. de mest inbitna (läs fanatiska, Scania) ser sig själva som de enda "riktiga" supportrarna resten är bara till för att fylla arenan så de kan beskåda och beundra de "riktiga" supportrarnas sång ,tifos och tyvärr bengaler. Många ser sig som sååå viktiga för klubben att utan dem vinner inte laget. Det gäller även alla klubbar och "innersta kretsen".. man hatar varandra men även beundrar kulturen.
Frågar du mig så tycker jag om MFFs klack och stämningen från alla supportrar ... men jag kanske har en sundare distans till det hela.

2. För nivåns skull låt oss undvika vara ekonomiska rådgivare åt ett fotbollsproffs eller någon annan för den delen. Vad han borde eller inte borde göra pga sin förmögenhet har ingen av os någonting att göra med.. precis lika lite som att berätta för grannen hur hen borde agera.

3. Gällande Zlatans språkliga begåvning.. jag tycket att han var en frisk fläkt.. speciellt i början av karriären då han var mer naiv.. nu är han mer utstuderad men håller samma kaxiga profil.
En sak är säker.. döm aldrig en person utifrån hur hen talar Svenska.. jag har hört invandrare tala knackig svenska och det blir svårt att skapa sig en bil av den intellektuella kapaciteten.... tills de växlade över till sitt hemspråk och bokstavligt talat blommade upp framför mig.. jag sågen personen med heeeelt andra ögon. Språk är inte enkelt, han kommer från Rosengård med utländska föräldrar.. ta en titt på våra svenskar i Spanien som vägrar lära sig spanska.. vad tror en spanjor tror om deras intelligens när de försöker säga något på knagglig Spanska?
Jag är övertygad att Zlatan är betydligt mer begåvad än vad har lyckas formulera sig på Svenska (tyvärr flerspråkigas handikapp)

4. Hade han kunna tona ner ägandet av Hammarby.. kanske (jag blev inte heller glad). Hade han kunnat formulera påhoppet på Janne Andersson annorlunda (Jag gillar Janne)... högst sannolikt. Hade jag kunnat säga sagda saker som tagit skruv annorlunda.. absolut.
Jag är ingen robot, väntar mig inte det av någon.. är du?

Vi kan absolut ha olika åsikt om Zlatan.. och du behöver inte alls tycke det minsta om honom.. men här har det tagit skruv utöver normala proportioner och det pyr något annat under ytan (precis som lagkaptenen Hasse Mattissons påhopp på en medspelare i filmen Blådårar)

Om du frågar om min personliga analys så har vi för mycket av den här "foga sig in i ledet" och "jobba för laget" mentaliteten.. vi värdesätter inte individualister. Där är kanske därför Allsvenskan och svensk fotboll håller så låg nivå internationellt.. trots rekordmånga unga som tränar fotboll

Vi borde vara bättre.. eller så gör vi något fel... bara en tanke.

1. Ja du är en latte-supporter som inte bryr dig så mycket och tycker att det handlar om affärer. Men du är ju inte särskilt skarp om du inte kan förstå reaktionen på det som Zlatan gjort. Han gör ju bort sig i parti och minut.

2. Han får väl investera I Hammarby men då får man ju också räkna med att många blir förbannade, många Hammarby-fans vill inte ha med honom att göra heller. Inse att detta med att gå in i Hammarby och äga 25% var en riktigt usel ide.

3. Men herregud det handlar ju inte om språket vilket svammel från din sida. Det handlar om hans beteende och hybris.

4. Du försöker ju förminska och relativisera allting som Zlatan har gjort. Hans påhopp på Janne är ju helt och hållet baserat på en lögn för att han är så barnslig, Sverige gick till kvartsfinal i VM 2018 utan Zlatan och det sved. Det handlar inte om att tona ner det handlar om att inte komma med påhopp baserade på lögner.
De flesta i Sverige gillar inte Zlatans personlighetstyp men det kan inte du acceptera, Sverige är inte det rätta landet för Zlatan om vi säger så.

Ja svensk fotboll borde uppfostra spelare där ett Napoleonkomplex där målet är en så narcissistisk personlighet som möjligt.
Sveriges styrka är lagbygget inte divalater.
Citera
2020-01-09, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Har någon mördat Zlatan, svar nej. Din analogi är helt felaktig däremot så kan du jämföra med att någon slänger och raderar bilder på en före detta flickvän eller slänger något man fått från henne.
Med tanke på IQ nivån på vissa här försökte jag förklara på ett IQ befriande sätt.Bara för att man tycker nån har handlat fel och känner sig sviken ger det inte per automatik dig rätt och börja vandalisera saker och ting.
Citera
2020-01-09, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MinaJagoDu
Fan alltså får Erik Niva vibbar av det du skriver.Fortsätt så snälla.Mer kunskap mindre blådårar.

Haha ja han är ju Zlatans egen PR-byrå, hahaha.
Erik Niva vibbar hahaha eeeh nej.
Citera
2020-01-09, 18:30
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Försöker mitt bästa,Invandrare som man är tycker jag att jag skriver
någorlunda okej.Men ingen är perfekt.Förutom dig då Mr.Perfektionist!

Jodå, det funkar bra. Vill du sitta här och mästra andra, då höjs kraven. Lägg av med ditt inaveltjafs det leder inte till någon bra diskussion.

Jag var ett stort fan av Z fram till Parishistorien, sedan har det bara gått utför för att gå i botten nu.
Citera
2020-01-09, 18:31
Medlem
Citat:
Med tanke på IQ nivån på vissa här försökte jag förklara på ett IQ befriande sätt.Bara för att man tycker nån har handlat fel och känner sig sviken ger det inte per automatik dig rätt och börja vandalisera saker och ting.

dp
Senast redigerad av Hibiscrub 2020-01-09 kl. 18:33.
Citera
2020-01-09, 18:32
Medlem
Citat:

Din IQ måste ju vara väldigt låg då eftersom din analogi var helt och hållet felaktig. Zlatan lever och spelar i Milan.
Jag gillar inte heller vandalisering men jag gör ett undantag för att Zlatan ska lära sig en läxa.
Citera
2020-01-09, 18:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Åh, wow så du är inte anonym Djungelbruno?
Va fan kan du ha haft för föräldrar?
Men snälla lilla du, ta inte i så du skiter på dig nu...
Citera
2020-01-09, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Men snälla lilla du, ta inte i så du skiter på dig nu...

Strunta i honom han är en SD-hatare på höga hästar, dyker alltid upp som en objuden gäst.
Citera
2020-01-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Om du är kurd och invandrare varför kallar du oss för blatte och inavel.
Kusingifte är knappast vanligt bland oss nordbor?
För att jag hatar hur Sverige har blivit jämfört med hur det var när jag kom hitt i början av 90 talet.Den här jävla staten alltså var så mycket bättre för.Släpper in en massa skit,pedofiler och våldtäktsmän.Måste man vara en Ursvensk för att tycka att Sverige har blivit lila Mogadishu?
Citera
2020-01-09, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VanDog
Jaså vi är inavel och babbe här nere i södra Sverige.
HaHa Du verkar lida av identitetsproblem.
I den här tråden är du kurd.
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Det är klart att han är, haha.
Citera
2020-01-09, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hibiscrub
Strunta i honom han är en SD-hatare på höga hästar, dyker alltid upp som en objuden gäst.
Haha, ja, jag hade mina misstankar. Media kanske delvis har rätt i att det hänger en och annan idiot här på fb ändå.
Citera
2020-01-09, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Svarar du på dina egna frågor?
Svar ja!
Är du dum i huvudet och rasist?
Svar ja!
Är det mer troligt att fotbollshuliganer och Sverigedemokrater sabbar statyn av en andra generationens invandrare än invandrarna själva?
Svar JA!

Är du en efterbliven SD-hatare, svar ja.
Är du en idiot som enbart springer omkring och gnäller om SD på forumet, svar ja.
Är Sd största parti i opinionsundersökningar medans du gråter, svar ja.
Som sagt det finns flera indikationer på att invandrare har vandaliserat statyn men du och alla andra pk-idioter vill att det ska vara sverigedemokrater, ni är patetiska.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in