2020-01-05, 20:27
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Djungelbruno
Vad det är för människor som har sågat ner den kan vi vara rätt säkra på. Hade de inte sågat ned den här, så hade de eldat ner ett soprum.
Lol så sant. Djävla slödder.
Citera
2020-01-05, 20:33
Medlem
Vem var det som pröjsa!? Vem var det!? Vem var det som fucking pröjsa!?
Jag hoppas verkligen det inte använts skattepengar till detta projekt. Vore ju helt barockt. En staty av en otrevlig, illojal och livs levande bollspelare!?
Citera
2020-01-05, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Lol så sant. Djävla slödder.
Tror inte de var intresserade av något jävla soprum. Däremot var de intresserade att eliminera hågkomsten av en självgod sopa som heter Zlatan Ibrahimowich!
Citera
2020-01-05, 20:41
Medlem
AndersM79s avatar
Zlatan visar varför man förr i världen väntade tills folk var döda innan man reste statyer av dem.
Citera
2020-01-05, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas
Han är för skön, den där konstnären Linde. Helt oförstående, äregirig, ilsken och rätt korkad som inte fattar att statyn inte kan stå kvar vid arenan i Malmö.

Men frågan om vart den ska flyttas är verkligen inte enkel:

• Stå kvar där den är. Detta är uteslutet, supportrarna i Malmö kommer aldrig tolerera att behöva se den där hånfulla nunan på helig MFF-mark utan man kommer behöva bevaka och laga statyn för all framtid. Ingen hållbar lösning.

• flytta tillbaka till Svff:s kontor? Nej, man flyttade den ju bort från Friends på grund av ”marken” men alla förstod att det också var gnagarnas motvilja och avsky som bidrog till beslutet. Den blir inte långlivad i Solna.

• flytt till Tele2 arena? Nej, då får man bara samma problem igen. Han är ju verkligen ingen bajenprofil så inte ens bajarna vill nog se honom stå staty utanför arenan, och även om de tolererar det så kommer DIF definitivt inte se det så den kommer rivas ned och vandaliseras även där.

• Rosengård? Visst, det finns säkert Enstaka MFF-folk där som kommer ogilla det men det borde bli mindre stök än nu då Rosengård inte direkt är helig MFF-mark. Och jag misstänker starkt att de opatriotiska rosengårdborna skiter rätt hårt i allsvenskan. Däremot kan det säkert finnas folk som vill vandalisera ”av kaosskäl” såklart...

Kan man åka till stadion och vandalisera så kan man åka till Rosengård. Som du säger så skiter de flesta babbar på Rosengård i sport. Enda sport de känner till är prickskjutning och kasta bangers.

Dock tror jag MFF fansen nöjer sig med att den inte står vid fotbollsarenan. Men jag kan ha fel......
Citera
2020-01-05, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 744glx
Vem var det som pröjsa!? Vem var det!? Vem var det som fucking pröjsa!?
Jag hoppas verkligen det inte använts skattepengar till detta projekt. Vore ju helt barockt. En staty av en otrevlig, illojal och livs levande bollspelare!?

Svenska fotbollsförbundet. Så det det finns en risk att det var skattepengar, om det inte var andra intäkter. Men de går ju upp i vandra i samma budget, så det kan diskuteras. Bevakningen av statyn däremot var 100% kommunala skattepengar.
Citera
2020-01-05, 20:48
Medlem
Zlatan är i "gott" sällskap med de gamla kommuniststatyerna som ständigt vandaliseras i Östeuropa. Stalin, et al.
Citera
2020-01-05, 20:48
Medlem
TacoKryddmixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stopplykta
Jag är av samma åsikt. Och jag menar allvar. Ett konstverk ska påverka människor! Här har vi ett konstverk som många människor har åsikter om! Varför ska inte vanligt folk få uttrycka vad de känner i det offentliga rummet? Det är synd att de sågade ner den...

Men nedsågningen är ju ett uttryck av folket. Om du verkligen är allvarlig med tanken om fri konst borde du inte värdera uttrycken för konsten. Om den står eller ligger ändrar verkets ramar men inte den inneboende konsten! De som sågade ner den är lika mycket delaktiga och skapande i verket som skulptören. Nästan mer då de får verket att blir större än skulptören någonsin hade kunnat.
Citera
2020-01-05, 20:49
Medlem
Man förstår inte vad folk har för skit i huvudet när de säger "han har gjort så mycket för Malmö". Vad? Några matcher i Allsvenskan och sen en runda Superettan när Malmö trillade ner. Sen lämnar han Sverige. Samtidigt som han säger att han tänker göra Hammarby till nordens bästa lag.

Hur fan tänker ni? Tänker ni?
Citera
2020-01-05, 20:53
Medlem
Det är någon idiot som föreslår att den där fula statyn borde uppföras i Stockholm. Bevare mig väl! Vi vill absolut inte ha den skiten i Sth. Det räcker med att sopan Zlatan köpt en fastighet på Östermalm (gammal kyrka) för 110 miljoner och renoverat för minst lika mycket. Ca 1000 kvm bostadsyta. Vi vill inte ha honom här. Och absolut inte på Södermalm (=Bajenland). Han borde hålla sig här ifrån - han är inte välkommen, vilket han kommer att erfara om han är så jävla dum att han funderar på det. Jag är övertygad om att den satans fula statyn kommer att kontinuerligt sabbas varhelst den kommer att uppföras. Hur i hela friden tänkte man när man beställde och lät uppföra en så fruktansvärd dålig staty av en nu levande person och som inte har gjort särdeles mycket för mänskligheten?
USELT!!!
Citera
2020-01-05, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Kan man åka till stadion och vandalisera så kan man åka till Rosengård. Som du säger så skiter de flesta babbar på Rosengård i sport. Enda sport de känner till är prickskjutning och kasta bangers.

Dock tror jag MFF fansen nöjer sig med att den inte står vid fotbollsarenan. Men jag kan ha fel......

Om statyn placeras i Rosengård och rosengårdsborna får för sig att statyn är en symbol för dem, och att den är hotad av vita huliganvandaler, då skulle vi få en intressant situation av motsättningar. Skulle blattegängen kunna få för sig att statyn är deras och vilja försvara den mot vandaler?
Citera
2020-01-05, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ninja4Life
Om statyn placeras i Rosengård och rosengårdsborna får för sig att statyn är en symbol för dem, och att den är hotad av vita huliganvandaler, då skulle vi få en intressant situation av motsättningar. Skulle blattegängen kunna få för sig att statyn är deras och vilja försvara den mot vandaler?

Vad du inbillar dig. De skiter fullständigt i Zlatan. Men fortsätt drömma.

Edit: Flesta Rosengårdsbo är araber. Zlatans familj är från Balkan. Dessutom bodde de i det "finare" området öster om Rosengård i villaområdet. Jag skulle inte kalla det området Rosengård i den bemärkelsen. Även om de tekniskt sett tillhör Rosengård.
Senast redigerad av batteridrift 2020-01-05 kl. 21:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in