2020-01-05, 20:09
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Jag är varken för vandalisering eller någon extrem MFF supporter. Men jag känner de som är och förstår hur kränkta de blev när Zlatan sa han skulle göra Hammarby till nordens bästa lag.

Den ska inte upp igen i Malmö. Den är en skymf mot alla MFF fans om den står där vid första hemmaallsvenskanpremiären.

Tyckte det var en bra idé som någon sa att "ställ den i Milano". Det är ju uppenbart där han känner sig hemma. Den gör sig inte varken i Malmö eller Stockholm.

Kan du berätta för mig om Zlatan representerar Sverige i huvudsak eller Malmö först och främst?

Vilken koppling har han till staden förutom dem påstådda rötterna under hans uppväxt?
Han fick barn med en lokal skånsk Höllviken tjej?
Bor hans familj och släkt kvar i Malmö eller bor dem i Balkan?
Har han sagt att han älskar och representerar smutsiga Malmö?
Han sålde sin Fridhemsvilla och han har i princip haft hela sin proffs karriär ute i andra Europeiska städer
Vem har rätt att "claim" Z som sin hjälte? Folk i Balkan, Malmö, Sverige, Amsterdam eller Milano?
Vart är han "city hero"?

Som du antyder så känner han sig kanske hemma någon helt annanstans? Har han sagt att Milano är hans favoritstad?
Citera
2020-01-05, 20:13
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glorkas

• Rosengård? Visst, det finns säkert Enstaka MFF-folk där som kommer ogilla det men det borde bli mindre stök än nu då Rosengård inte direkt är helig MFF-mark. Och jag misstänker starkt att de opatriotiska rosengårdborna skiter rätt hårt i allsvenskan. Däremot kan det säkert finnas folk som vill vandalisera ”av kaosskäl” såklart...

Här tror jag faktiskt den hade fått stå ifred, uppställd vid planen han sett till å bygga. Nog många unga blivande fotbollsspelare som tom hade uppskattat att ha en förebild som vakar över dom när dom spelar.
Citera
2020-01-05, 20:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whitfields
Inte ett enda SM-guld hade MFF vunnit utan de pengar som Zlatans försäljningar inbringat till föreningen. Han har personligen dragit in i storleksordningen ca 200 milj kronor till MFF, till detta skall läggas synergieffekten att tex ha råd att ta sig till Champions League och där dra in ännu mer pengar. Allt hänger ihop.

Personligen spyr jag på MFF och har alltid gjort det, men jag ser solklart sammanhangen och Zlatans extremt viktiga roll i föreningen. Att vandalisera en staty över den ensklida person som betytt mest för laget i ens hjärta måste anses som märkligt oavsett om han köpt aktier i en annan förening. Otacksamma idioter helt klart.
Vad det är för människor som har sågat ner den kan vi vara rätt säkra på. Hade de inte sågat ned den här, så hade de eldat ner ett soprum.
Citera
2020-01-05, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peyz
Jävligt pinsamt hur Malmöborna beter sig.
Barnsligt, löjligt, töntigt... You name it.
Ryggradslöst beteende.
Det är ju ett helt utmärkt beteende. Varför sätta upp en staty över en levande person? Har aldrig hänt tidigare. Och dessutom av världens självgodaste sopa!
Citera
2020-01-05, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Bosnisk skånska då förlåt, Cevapi-skånska

Cevapi eller Rosengårdska möjligtvis, men blanda inte in Skånska i det.
Citera
2020-01-05, 20:15
Medlem
ShlomoMoskowitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra gjort att såga ner statyn. Mff är bästa laget! Statyn var ändå värdelöst ful, såg ut som Zlatan hade blöta shorts. Ditt lag kanske kan köpa den?

Bästa var? i Skåne? Bor Z ens i skåne?

Sist jag kollade så spelade Z fotboll i Los Angeles och innan det var karriären i dem större Europeiska städerna
Citera
2020-01-05, 20:16
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stark-Senap
Finns fler måttstockar än lönekuvertet.
Det faktum att någon sågar ner en staty eller kommentarerna i denna tråden är bevis nog på den totala avsaknaden av vett, förnuft, intellekt och tankekraft bland bolljagar-dårar.
Ha det så kul med bollen! Voff voff. 🐕

Vafan har du emot fotboll, är du rullstolsbunden och avundsjuk? Jag är inget fotbollsfreak men jag kan både uppskatta och ha förståelse för den största jävla sporten i världen. Du verkar lite efterbliven med dina nedlåtande kommentarer om fotboll.
Citera
2020-01-05, 20:18
Medlem
cateatdogs avatar
Jag har inget intresse för sport ...har tre barn varav 2 spelar i högsta ligan i SSL (innebandy). Det är min frus gener till 200% ...jag har aldrig förstått varför man jagar en boll.

Jag har skjutsar runt kidsen i hela Sverige men när mina barn är på plan höjs min puls ...men det jag begriper med idrott är att på läktaren så sitter vuxna män(niskor) och trivs ihop med att svära och hata.
Det började faktiskt när kidsen var väldigt unga.

När män kommer ihop så startar det igång något. Den där statyn ska nog aldrig upp igen för Zlatan är en idrottsman och entrpenör, ingen känslomänniska. Han ger fan i sin staty. Han lägger sin energi i cashback ...précis som mina söner. Det är ett jobb och dom har det roligt på vägen. Lagkänsla? ....njaaaaa
Citera
2020-01-05, 20:24
Medlem
Whitfieldss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Däremot är jag för att man randar upp skitfolket som förpestar fotboll för vanligt folk och personligen tycker jag att det dödats för få huliganer i Sverige. Jag skulle gärna se att någon kastade in en handgranat ibland den sortens smutsfolk.

Res en staty över de snabbknullare ni haft i MFF istället. Det är mer den nivå ni bör ligga på

Hur babianerna agerar och resonerar kring Zlatan är bara ytterligare ett indicium över att Malmö är en förlorad stad. Malmös babianer, snabbknullare, socialbidragsknarkare, tredje världen rövhål bör snarast smaka på drönare som utplånar dem. Eller varför inte droppa en neutronbomb över slöddret för att spara byggnationen. Det finns flera städer utöver Malmö i Skåne som måste återerövras och befrias från muselmaner och annat avskräde. Att svenskar skulle få sätta livet till är ingen ursäkt för att inte utplåna slöddret. I inbördeskrig får man räkna med förluster.
Senast redigerad av Whitfields 2020-01-05 kl. 20:26.
Citera
2020-01-05, 20:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ps870
Att man inte vill förknippas med en kriminell skitstad som Malmö fullt förståeligt. Handlar inte om förräderi utan sunt förnuft.
Det är nog första gången jag hör ”sunt förnuft” nämnas i samband med Zlatan.
Citera
2020-01-05, 20:26
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShlomoMoskowitz
Är det någon som kan berätta för mig om Zlatan representerar Sverige i huvudsak eller Malmö först och främst?

Vilken koppling har han till staden förutom dem påstådda rötterna under hans uppväxt?
Han fick barn med en lokal skånsk Höllviken tjej?
Bor hans familj och släkt kvar i Malmö eller bor dem i Balkan?
Har han sagt att han älskar och representerar smutsiga Malmö?
Han sålde sin Fridhemsvilla och han har i princip haft hela sin proffs karriär ute i andra Europeiska städer

Har Malmö supportrarna någon som helst rätt i att utföra denna totalvandaliseringen?
Vad har Zlatan gemensamt med en MFF supporter som bor i Malmö eller Staffanstorp? Förutom skånskan?

Jag skulle säga att han representerar sig själv och därefter Sverige, han är väl uppväxt där och hans föräldrar bor fortf kvar tror jag iaf.
Ingen har väl rätt att förstöra någon annans saker och Zlatan har väl absolut ingenting gemensamt med någon i Skåne, förutom att dom pratar svenska.
Citera
2020-01-05, 20:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ze123
Bra gjort att såga ner statyn. Mff är bästa laget! Statyn var ändå värdelöst ful, såg ut som Zlatan hade blöta shorts. Ditt lag kanske kan köpa den?

Du tycker alltså att det är helt okey att vandalisera andras egendom ?
Zlatan har ingenting med statyn att göra, mer än att den föreställer honom. Så den något missriktade vandaliseringen drabbar bara din egen kommun (Malmö)

Eftersom du tydligen tycker att det är okey att ge sig på sådant som andra inte gillar, så borde det ju också vara helt okey för folk som inte gillar Malmö att lägga en rejäl sprängladdning under eller i en folktom Malmö arena ?

För min del får Malmö kommun gärna sätta, ställa eller lägga statyn inne i arenan. Där står den, sitter eller ligger säkert.
Senast redigerad av zebop 2020-01-05 kl. 20:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in