2023-10-29, 23:46
Medlem
auruns avatar
Varför vill tråkmånsen Andreas lämna varje ställe den här säsongen? De ska ju fånga bevis men den här säsongen vill han baila hela tiden. Ofta tidigt.

Senaste avsnittet frågar dom ”spöket” om dom ska gå flera gånger som ”visar” ja och då säger de ”oj vi måste gå”. Eller bara stanna och se vad som hände så får ni väl det ni försöker fånga?!
Citera
2023-10-31, 01:33
Medlem
kompjuters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
Antar att dom flesta ser på det för underhållningen och inte för att dom tror på det?

Vad är underhållning kan man tycka?
Att de skojar om spöken?
Vad vet jag men det verkar hjärndöd underhållning.
Citera
2023-11-01, 20:17
Medlem
Jag tycker det är coolt att spöken numera använder sig av google translate så dom kan förstå alla språk.
Bra dom hänger med i utvecklingen
Citera
2023-11-01, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aurun
Antar det finns amerikanska, engelska, nordiska (eller andra såklart) produktioner som är lika bra producerade och mer spännande. Fast inte heller med massa redigeringar och fejkningar. Tips? Gärna något som går att streama.

Med andra ord något som Spökjakt fast värre ställen.

Jag gillar Destination fear på dplay. Zac bagans (skitprogrammet ghost adventures) producerade men blev väl typ sur när de blev för populära så serien lades ner, så nu kör de på youtube istället (project fear, kreativt namnbyte!). Det ör inte så mycket gapande efter demoner som jockeboi och zac B ägnar sig åt, utan lite mer utforskande av den egna rädslan osv.
Citera
2023-11-05, 05:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ryssfemm
Tror också att Danjal ligger bakom mycket av spökeriet. Det är alltid han som råkar ut för skit, mår illa, fick ett ”rivmärke” i Ancient Ram Inn osv osv. Mycket är nog stageat, men inte allt. Jag har börjat kolla lite på Laxton utredningar på youtube och det händer absolut inte lika mkt som i Spökjakt.

Oavsett om spökerierna är sanna eller inte, så tycker jag att det är ett program med underhållningsvärde, och det är trist att detta blir sista säsongen. MEN i senaste avsnittet är de i nån frimurarlokal och jag kan inte fatta hur några som kallar sig för paranormala utredare inte hade nån koll öht på de ritualer som utförs av frimurare. Vafan jag har bättre koll enbart genom att ha kollat på andra utredningar/program på youtube/tv.

Ja men precis, håller med dig fullständigt, sen är det nog så också "nu släcker vi ner" det är logiskt och förmodligen bevisat att människor reagerar och ser/missuppfattar saker i mörker i en större skala än om det vore dagsljus. Varje sinne påverkas förmodligen. Dock detta som i tex senaste avsnittet, en person mår lite illa och då börjar flera må illa, en person känner en tyngd på sina axlar och då börjar andra också känna av det. Men Andreas flickvän är väl mest koko, så fort någon känner något så hör man "ja jag också" nästan hela tiden haha, hon verkar lika knasig som Andreas med sina gnuggande händer Men i slutet av dagen så JA det är trots allt detta ett underhållande program att titta på.
Citera
2023-11-05, 11:49
Medlem
Det går inte att ta ett spökjaktprogram på allvar som lägger på så mycket stämningsladdad musik och suggestiva ljudeffekter som värsta skräckfilmen. De gör sig själva en björntjänst i och med detta. Det blir för mycket fiktion över det hela.
Citera
2023-11-05, 14:00
Medlem
Avsnittet från prästgården i Sharon är så skumt, varför har familjen låtit dom komma på en utredning om dom inte vill att man söker kontakt med andarna där?😂
Citera
2023-11-06, 06:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av User1945
Avsnittet från prästgården i Sharon är så skumt, varför har familjen låtit dom komma på en utredning om dom inte vill att man söker kontakt med andarna där?😂

Dem är är underhållare, familjen som bor där gör mängder av program. Den har gjort fler program med Discovery.
Citera
2023-11-06, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av toalettdykare
Dem är är underhållare, familjen som bor där gör mängder av program. Den har gjort fler program med Discovery.
Okej men skulle väl inte kalla det underhållande, ungefär som Andreas som vill avbryta varenda utredning innan dom ens börjat.
Citera
2023-11-10, 04:42
Medlem
StrikingArmadillos avatar
Jag vet inte varesig det är äkta eller inte, kan tycka att mycket av det hela verkar en aning färgat, och vissa saker tror jag nog på främst pga att jag vill tro på en s.k "andevärld".

Oavsett så gillar jag programmet och har följt det sedan start. Sedan senaste avsnittet har jag gått tillbaka till de främsta avsnitten, som borgvattnets prästgård, frammegården, ancient ram inn osv. Det jag har märkt genom att gå tillbaka några säsonger, tänker främst på avsnittet Houska Castle... Är att Andreas är väldigt annorlunda gentemot senare avsnitt, där han hellre vill avbryta så fort dom har kommit igång. I Houska-avsnittet vet han att det är en illasinnad energi i deras omgivning men låter och uppmanar istället Jocke till att sitta med ett ouijaboard uppe på de som tycks vara "the gate to hell". Mycket märkligt.
Citera
2023-11-10, 06:16
Medlem
nickeh84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StrikingArmadillo
Jag vet inte varesig det är äkta eller inte, kan tycka att mycket av det hela verkar en aning färgat, och vissa saker tror jag nog på främst pga att jag vill tro på en s.k "andevärld".

Oavsett så gillar jag programmet och har följt det sedan start. Sedan senaste avsnittet har jag gått tillbaka till de främsta avsnitten, som borgvattnets prästgård, frammegården, ancient ram inn osv. Det jag har märkt genom att gå tillbaka några säsonger, tänker främst på avsnittet Houska Castle... Är att Andreas är väldigt annorlunda gentemot senare avsnitt, där han hellre vill avbryta så fort dom har kommit igång. I Houska-avsnittet vet han att det är en illasinnad energi i deras omgivning men låter och uppmanar istället Jocke till att sitta med ett ouijaboard uppe på de som tycks vara "the gate to hell". Mycket märkligt.

Kanske var dåligt för hans fortsatta karriär som medium att uppmana till sådant. Svårare att ta honom seriöst då kanske.
Citera
2023-11-16, 20:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fejkprogram hela vägen. Det finns dem som vill tro på spöken så in i helvete att man skapar dem i sitt huvud. Sen gör man ett tv-program av det och tjänar pengar på sina hjärnspöken.
Det är så många som varit med i produktionen som säger att det är fejk

hehe ja. De som tror på spöken har oftast andra diagnoser😏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in