2023-08-23, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av righteye
Tänkt samma Laxton pratar ju iallafall engelska ibland, men vad jag har förstått så menar dom på att spöken/andar/energier eller vad man nu tror på får typ all knowing powers därför kam dom alla språk och förstår sig på 00-tals teknik

Kollade idag på Jelen-Rynek avsnittet.
Det som talar emot är ju att allting som sker, sker bakom kameran. De fångar aldrig något där man ser att teamet är samlat. De kan ju också ha en annan med i teamet som aldrig har varit med i bild men som jobbar i kulisserna.

Det blir lite för uppenbart på nåt sätt. Och att Danjal alltid råkar ut för massa skit.
Citera
2023-10-01, 20:07
Medlem
Ännu en säsong, dessutom med ännu ett till ”medium” som inte verkar ha nåt att komma med… Inväntar vi Danjals sammanbrott?
Citera
2023-10-01, 23:24
Medlem
Spännande att dom efter fem säsonger för första gången lyckats fånga nåt som rör sig, nån flaska som rullar....
Citera
2023-10-01, 23:57
Medlem
Gillar ändå att de tagit med ett till medium istället för Jonnas kompis i S3-4, får se hur hon passar in i gruppen under kommande avsnitt. I flesta avsnittet i nya säsongen kändes det som att alla var rätt (well allt är relativt) lugna för en gångs skull. Hoppas den lugnare stämningen fortsätter. Utredning med bara Laxton och Andreas hade räckt för min del!
Citera
2023-10-02, 13:36
Medlem
Gojiiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-Cap
Spännande att dom efter fem säsonger för första gången lyckats fånga nåt som rör sig, nån flaska som rullar....
Nej det tror jag inte. Är nog ingen skillnad från tidigare säsonger.
Citera
2023-10-02, 17:42
Medlem
nickeh84s avatar
Att en flaska rullar är ju inget bevis. Detta program är väl trots allt stageat, men det kan vara "spännande" ändå.

Tycker det blivit lite mycket kaka på kaka nu. Väldigt långa avsnitt och det är samma repliker och skeenden i varje avsnitt.

Det är sekvenser och montage hela tiden med t.ex. att man filmar en gungstol som gungar eller läskiga gamla fotografier på människor etc. bara för att bygga upp stämning och fördriva tid. Men det blir lite väl många såna sekvenser till slut.
Citera
2023-10-09, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Candyman666
Vad i hela universum har Andreas visat på för medial kunskap?!? Han säger samma saker fast med olika ord på varje ställe de är på, alltid obehagskänsla och att de inte borde vara där. Till skillnad från andra mer påhittiga medium som i t.ex det okända så har Andreas aldrig kunnat ge adekvat info om vem det är som spökar utan det är oftast generalisering efter generalisering. Han gnuggar händerna likt en förfrusen eskimå sina coola fingervantar till trots och ger gruppen trygghet med sina djupa stämma och tuffa mössa. Jocke ges en alltför stor ledarroll som borde delats mer med Laxton, och som jag skrivit innan... vad tillför Johanna över huvud taget.

I princip har tiden stått still sedan detta inlägg skrevs, "mediumet" Andreas gnuggar fortfarande händerna, säger samma generella saker om och om igen, han vill inte vara kvar på något ställe dom besöker, han vet inte vad det är för "stort" som han känner är det som hemsöker bostäderna.

Jag undrar även därför, hur kan han kalla sig för medium?
Citera
2023-10-10, 12:22
Medlem
Produktionen tycker jag är snygg.
Men det är verkligen inte äkta det här... Danjal blir alltid yr efter 5 min. Varje gång...
Citera
2023-10-14, 08:45
Avslutad
Fejkprogram hela vägen. Det finns dem som vill tro på spöken så in i helvete att man skapar dem i sitt huvud. Sen gör man ett tv-program av det och tjänar pengar på sina hjärnspöken.
Det är så många som varit med i produktionen som säger att det är fejk
Citera
2023-10-15, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anthill
I princip har tiden stått still sedan detta inlägg skrevs, "mediumet" Andreas gnuggar fortfarande händerna, säger samma generella saker om och om igen, han vill inte vara kvar på något ställe dom besöker, han vet inte vad det är för "stort" som han känner är det som hemsöker bostäderna.

Jag undrar även därför, hur kan han kalla sig för medium?

Och hur kan det år 2023 ens vara lagligt att kalla sig för Medium och kunna få betalt för det.
Att gå i spökhus och bli rädd är ju bara kul, men det jag blir mest rädd över att nån kan tro på ett medium som bara har livlig fantasi!!
Citera
2023-10-16, 01:26
Medlem
this isn't mes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goldentie
Fejkprogram hela vägen. Det finns dem som vill tro på spöken så in i helvete att man skapar dem i sitt huvud. Sen gör man ett tv-program av det och tjänar pengar på sina hjärnspöken.
Det är så många som varit med i produktionen som säger att det är fejk

Har du källa på att många i produktionen säger det är fejk? Jag tvivlar absolut inte på det, skulle bara vara intressant att se vad det handlar.om och vilka som säger det.
Citera
2023-10-16, 05:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av this isn't me
Har du källa på att många i produktionen säger det är fejk? Jag tvivlar absolut inte på det, skulle bara vara intressant att se vad det handlar.om och vilka som säger det.

Hänger inte ut någon
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in