2020-01-03, 22:57
Medlem
Sommarvikingens avatar
Har en velocity white som jag kpte p XXL fr 1 r sedan. Problem har brjat uppst fr cirka 2 mnader sedan. Varje gng jag ska brja trampa s r det precis som att kedjan har hoppat men egentligen inte. Jag kan rotera pedalerna med hnderna ca 20 varv sen s funkar det igen. Jag kan trampa fr evigt och el-assistansen fungerar men s fort jag slutar trampa igen s uppstr det samma problem. Hoppad kedja effekt.

Tror samma problem sker oavsett om jag har el-assistans p eller inte. Det r precis som att det r nt glapp eller nt. Tror inte garantin gller lngre. r vl 1 r fattar jag det som. Den har gtt ca 900 km.
Senast redigerad av Sommarvikingen 2020-01-03 kl. 23:01.
Citera
2020-01-04, 12:23
Medlem
killawifes avatar
Detta har nog inget med elen att gra utan det verkar som att vxelnavet i bakhjulet har havererat. Nu vet jag inte om din cykel har eldrift p fram eller bakhjulet och detta r ganska viktigt d hjulen r totalt olika.
ven om du inte har garanti s kan du vnda dig till XXL fr reparation och service. Hjulen r vldigt dyra dock. Men r det bara vxeln som pajat s kan man kanske reparera den.
Citera
2020-01-04, 15:37
Medlem
Sommarvikingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av killawife
Detta har nog inget med elen att gra utan det verkar som att vxelnavet i bakhjulet har havererat. Nu vet jag inte om din cykel har eldrift p fram eller bakhjulet och detta r ganska viktigt d hjulen r totalt olika.
ven om du inte har garanti s kan du vnda dig till XXL fr reparation och service. Hjulen r vldigt dyra dock. Men r det bara vxeln som pajat s kan man kanske reparera den.
Har mitt-motor. Fr vl hra med XXL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in