2020-01-03, 19:20
Medlem
Hej, nu innan nyår så såg jag ett par skor på prisjakt som reades ut på jd Sports ( där jag aldrig handlat innan) så jag slog till, betalade och nu sitter jag och väntar. Från första början så skulle jah fått skorna den 2a Jan, sen blev det försening men ingen anledning eller uppdatering.

Dom har ingen tel man kan ringa och kolla utan bara mail och en jävla robot som heter becky som svarar i chatten. Känns riktigt oseriöst att inte ha tel nr utan bara mail, Facebook eller automatiserad chatt. Det jag undrar över är om nån här haft något o göra med dom, positiva eller negativa erfarenheter. Tack på förhand
Citera
2020-01-03, 19:44
Medlem
fekknoos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Hej, nu innan nyår så såg jag ett par skor på prisjakt som reades ut på jd Sports ( där jag aldrig handlat innan) så jag slog till, betalade och nu sitter jag och väntar. Från första början så skulle jah fått skorna den 2a Jan, sen blev det försening men ingen anledning eller uppdatering.

Dom har ingen tel man kan ringa och kolla utan bara mail och en jävla robot som heter becky som svarar i chatten. Känns riktigt oseriöst att inte ha tel nr utan bara mail, Facebook eller automatiserad chatt. Det jag undrar över är om nån här haft något o göra med dom, positiva eller negativa erfarenheter. Tack på förhand

Jag har handlat skor från dom ett flertal gånger, aldrig vart något strul utom en gång och det var pga postnord.
Tänk på att det är ganska högt tryck vid den här tiden mycket rea många som köper varor, så korgarna är nog ganska fulla på postnord man får helt enkelt räkna med 1-2dagar extra, så du ska nog inte vara så orolig du lär få dina skor på måndag!
Citera
2020-01-03, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fekknoo
Jag har handlat skor från dom ett flertal gånger, aldrig vart något strul utom en gång och det var pga postnord.
Tänk på att det är ganska högt tryck vid den här tiden mycket rea många som köper varor, så korgarna är nog ganska fulla på postnord man får helt enkelt räkna med 1-2dagar extra, så du ska nog inte vara så orolig du lär få dina skor på måndag!

Så du skulle rekommendera dem för framtida köp?
Citera
2020-01-03, 22:40
Medlem
endymions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aki04
Så du skulle rekommendera dem för framtida köp?

Ja.
JDsports har bas i UK.

Du kan handla och vara lugn.
Citera
2021-03-27, 12:36
Medlem
trasmattans avatar
Skulle inte rekommendera jd till någon. Både jag och folk jag känner har haft problem med dom. Polarn la en beställning som markerades som mottagen men sen får han ett sms där dom skriver att dom tyvärr inte kan skicka ordern, någon förklaring till varför fick han inte. Detta trots att varan fortfarande fanns i lager. Själv har jag nu väntat i över en månad på mitt paket, har krävt pengarna tillbaka. Läs omdömen här https://se.trustpilot.com/review/www.jdsports.se Inte många positiva inlägg direkt.
Citera
2021-07-12, 15:53
Medlem
TheCryptKeepers avatar
Väntar fortfarande på min beställning som jag gjorde för en månad sen. Har kontaktat deras kundtjänst men man får bara något genererat svar om att det är "längre leveranstider" nu.
Vad jag kan se utifrån spårdatan för paketet så har det inte ens lämnat england, där dom har sitt lager.
Aldrig varit med om att det tagit så här lång tid för något som jag beställt via nätet.

Kikade in på trustpilot som länkades här i tråden för att kolla vad JD sports får för omdömen.
Det verkar ju som att i princip ALLA har samma problem.
Paket som inte dykt upp efter en månad, eller paket som dykt upp men med fel saker i som sen kund måste betala för att returnera.
Inga positiva omdömen överhuvudtaget och många recensioner var gjorda dom senaste dagarna så det verkar ju som detta problem har dem haft i ett halvår utan att ha löst det.
Inte en enda nöjd kund!!!?

Får se om det dyker upp något paket..
Men för min del har jag gett upp hoppet och ser det som förlorade pengar.
Stor varning för detta företag med andra ord!!
Citera
2022-05-04, 17:27
Medlem
173,25 SEK för att returnera ngt som kostade 49:- att få hem. Totalt orimligt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in