Flashback bygger pepparkakshus!
2020-01-03, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Exxus
Ledare för terroristorganisation, legat bakom amerikanska soldaters död i flera år etc etc

Var bara en tidsfråga

Okej, hade jag ingen aning om, oftast känner man ju igen männen som blivit dödade och var terrorister, men denna gången har jag aldrig hört talas om gubben.
Citera
2020-01-03, 21:18
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luzern
Nej Ingen komplott lär dig fakta först. Sunni kommer aldrig acceptera detta, vi vet att man förnedrades i Arsuf, det är sa klar ett tag Sedan men nu när Jemen dykt upp sa kann man säga att Turkarnas inträde i Syrien var droppen.

Först efter fred i Libyen kann vi uppna frid i mellanöstern. och den dagen kommer tack vare Religionen som ju förklarar allt.
Om du har "lärt dig fakta" så tror jag att vi alla bör avstå från att göra något sådant.
Citera
2020-01-03, 21:18
Medlem
ganglere2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AntiFlag
Har det framgott varifrån robotarna sköts ifrån ? Medelhavet eller Persiska viken är väl ett tips.

Drönare läste jag någonstans. Vet inte om det stämmer dock.
Citera
2020-01-03, 21:19
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bckash
Finns det information om varför han dödades? Har bara sett massvis om att han blivit dödad och att han varit i Baghdad.

Men jag har missat varför han blev dödad?

Han har varit ett mål länge och har senaste tiden legat bakom en rad attacker mot amerikansk personal i Irak bl.a.
Citera
2020-01-03, 21:20
Medlem
Peyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
Du ställer dig alltså hellre bakom Kina och Ryssland? Jag antar det eftersom du ironiskt kallar usa "good", vilket innebär att den andra parten måste vara "bad".

Måste man välja sida bara för man konstaterar fakta?
Citera
2020-01-03, 21:21
Medlem
DirtyDiggerNicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilsson24
Jävlar i helvete! Sjukt om det stämmer. Då är det öppet krig på gång. Sjukt klipp.

Klippet ser helt ut att stämma överens med övning på ett skjutfält där man övar mörkerstrid eller någon eldfest på Knobs Range.

(alla projektiler går åt ett enda håll och lyset är uppskjutet downrange som ett skolboksexempel)

Fake news.
Senast redigerad av DirtyDiggerNick 2020-01-03 kl. 21:24.
Citera
Medlem
Lyckligagatandens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Shahen avsattes inte alls. Här kan man se en bra video som förklarar situationen. Shahen stödde först nationaliseringen. USA stödde först också det avtal som Iran ville ha med England. USA blev inblandad i det hela för man behövde Englands stöd i Korea.

https://www.youtube.com/watch?v=RbEKMMtfujc

Jag har bara sett 2min av videon och är du säker på vilka årtal vi pratar om? Shahen införde västerländskt leverne under sin tid och det var därför att US som satt han där gav han nästan fria händer så länge landet var stabilt. Stabilt innebär givetvis olja men även hotet från Sovjetunionen som var det viktigaste hotet just då, oljan var billig.
Citera
Medlem
Mikojans avatar
Kommunistiska Partiet (Proletären), NMR (Nordfront) och Göran Greider står enade i fronten för den muslimska diktaturen Iran, sörjer chefsterroristen Soleimani och kaskadhatar ständige vinnaren Trump.
Skönt att vara på den rätta sidan...
Citera
2020-01-03, 21:22
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ArgusOne
Netanyahus blodtryck just nu måste vara skyhögt. Får han inte fler attacker inom kort kommer han behöva läggas in på intensivvård.

Risken är stor ja

Citat:
Ursprungligen postat av LavezziLrey
Nä, det här började 1979 när blöjhuvudet Khomeini valde att göra Iran till en terroriststat, mördade amerikaner och startade oprovocerade attacker mot Saudiarabien.

Och 1979-revolutionen var ett svar på detta:
Citat:
1951 blev Mohammed Mossadeq regeringschef och landets första demokratiskt valda ledare. Han genomdrev samma år en lag om förstatligande av det brittiskägda Anglo-Iranian Oil Company, vilket ledde till konflikt med Storbritannien. Shahen tvingades fly Iran 1953 men återvände inom några dagar. Mossadeq avsattes samma år genom en statskupp kallad Operation Ajax, ledd av den amerikanska underrättelsetjänsten CIA och brittiska MI 6 i samarbete med iranska monarkister under ledning av generalen Fazlollah Zahedi. Shahen återinsattes som statschef och tog full kontroll över regeringen.

Citat:
Iran är roten till allt ont som vi ser i världen idag.

Ingen köper det där. Ingen. Ge upp! Nu tillhör inte Iran mina favoritländer men det där är bara larvigt.

Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Med detta klavertramp så visar Trump att han är precis likadan som alla andra presidenter. Mellanöstern politiken är helt och hållet kontrollerad av Israel.
Vad USA anger som skäl är väldigt arrogant minst sagt. USA har förlorat några hundra soldater i Irak vilket USA inte gillar. Därför mördar man en av Irans högst uppsatta militärer. Att USA helt har sig själv att skylla för att de har invaderat Irak talar man inte om. Eller att det dog hundratusentals irakier i kriget. USA har enormt mycket blod på sina händer men, det är bara amerikanska soldater som räknas tydligen.

Så är det.
Citera
2020-01-03, 21:23
Medlem
mvagrippas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vindpinad
Det behövs inte mycket nu för att ett storkrig ska bryta ut. En liten false flag attack med några döda amerikaner räcker. Finns bara tre länder som vill ha detta krig. Saudiarabien, Israel och den sionistiska delen av USA. Om Iran beslutar att inte svara kommer det reta gallfeber på många krigshökar. Netanyahu kommer slita sitt hår av ilska, som matadoren i Ferdinand.

Allt detta började när USA drog sig ur atomavtalet med Iran (mot omvärldens vilja) och införde nya sanktioner.

Nej , det började långt tidigare än så. En mellanstation var när Khomeinis vidriga islamregim kom till makten. Detta möjliggjordes av USA genom störtandet av Mossadegh 1953. Mullorna mutades CIA och en tvehågsen Sha Reza Pahlevi kom till makten.

Det var från början Storbritannien som ville störta antiislamisten och antikommunisten Mossadegh. President Harry Truman la in sitt veto mot detta med hänvisning till att USA inte ska störta demokratiskt valda ledare. Men så avgick han och Ike kom istället med sin hök till utrikesminister John Foster Dulles och därmed var Mossadeghs öde beseglat.

Mohammed Mossadegh var den bäste och mest demokratiska ledare det Iranska folket någonsin haft. USAs störtande av honom är det största strategiska misstag landet gjort efter andra världskriget . Iran var på väg att utvecklas bort från Islamism och trångsynthet.

Dom som nu bölar över att terroristen Solemain bitit i gräset var helt tysta när det islamistiska slöddret som styr Iran begick massmord på sin egen befolkning för några månader sedan. Talande för var dessa människor står politiskt.
Citera
2020-01-03, 21:23
Medlem
mycket krigsskrammel här.

Iran är ett litet skitland med mediokra militära resurser (haft sanktioner i många år).

Knappt några allierade heller. Kommer såklart blir lite terrordåd här och var, men inget krig.

Vågar lova att USA & Europas börser står högre än vad dom stängde på idag nästa fredag. Allt kommer nästan vara glömt.
Citera
2020-01-03, 21:24
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I-van-Toer
Du är en total idiot om du tar Trumps parti i detta. Det är antingen det eller så trollar du bara för att få lite reaktioner. Dra åt helvete!

Jag tror inte du kan uppskatta vikten av att Soleimani togs ut. Även Obama ville ta död på honom. Iran har blivit mycket försvagat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in