2020-01-08, 01:41
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Baserna kan väl omöjligt vara försvarslösa mot raketer. Det bör väl finnas luftvärn som plockar ned majoriteten av dem iaf, någon som vet?

Majoriteten av dem ja. Men skickar man dussintals raketer samtidigt så finns det ju en rimlig chans att någon träffar.
Citera
2020-01-08, 01:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ööööööHH
Baserna kan väl omöjligt vara försvarslösa mot raketer. Det bör väl finnas luftvärn som plockar ned majoriteten av dem iaf, någon som vet?
Beror på vad dom använder men patriot lär man ha men kanske inte tiljängligt och det är rätt lätt och överbelasta anvender du stora mängder ballistiska robotar som iran gör nu är det svårt att ta ner alla
Citera
2020-01-08, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det är omöjligt att avgöra i dagsläget vi kan bara vänta och se hur detta skall eskalera.

Men oavsett vad så lär vi få en ny flyktingvåg i år, en som är betydligt värre än den efter 2003

Jag är beredd att ställa mig på Svenska gränsen och stoppa varenda iranie som försöker passera... Förhoppningsvis har väl Sverige kanske..... lärt sig något efter 2015....
Citera
Medlem
Iran verkar ha börjar hämnden exakt fem dagar, på pricken med tiden, efter amerikanernas missiler mot Soleimani.

https://twitter.com/IraqLiveUpdate/s...06241181831174
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
USA var ju beredda på denna attack. Därav låga antal döda. Missilerns ser väldigt små ut dessutom, det vi fått se hittills.
Citera
2020-01-08, 01:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Jag är beredd att ställa mig på Svenska gränsen och stoppa varenda iranie som försöker passera... Förhoppningsvis har väl Sverige kanske..... lärt sig något efter 2015....
Jag med matar du kulsprutan så pangar jag
Citera
Medlem
There are casualties among the Iraqis at Ain al-Asad airbase following the attack early Wednesday local time, an Iraqi security source tells CNN.

Esper ska ha ringt Iraks premärminister
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Iran kan inte räkna med några. De har signerat sitt eget självmordsbrev.

Även hypotetiskt om Kina och Ryssland skulle alliera sig med Iran så skulle USA med resten av västvärlden förgöra dem inom en månad.

Tack till dig och alla andra som svarade på min fråga. Ungefär som jag misstänkte då
Citera
Medlem
HeroesSilencios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskfarsan
Trump vinner valet för att han inte har en bra motkandidat hos Demokraterna. Men ett krig sliter på hälsan. En dålig hälsa är Trumps största fiende.

Sant! Det är precis så. Vi får se helt enkelt, men Trump har enligt alla jag känner i U.S "make America great again" och de är inga söder vildar eller Hillbillies, de jobbar i New York, San Fran och i Chicago.
Men ett krig som detta kan bli slitsamt för Trumpen. Han får sluta med hamburgarna i vita huset helt enkelt.
Citera
Medlem
Cuckslayers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Inte värt att vara uppe? 7-8 januari 2020 kan bli den nya 1 september 1939.

Du menar alltså att Kina kommer att kasta sin ekonomi åt helvete för Iran?

Om inte Kina ingriper så kommer inte ryssen att göra det heller.
Citera
Medlem
Det ska vara ballistiska Fateh-110 som har avfyrats. Enligt twitter är det mestadels helikoptrar som har förstörts. Träffsäkerhet på 3 meter.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Inte värt att vara uppe? 7-8 januari 2020 kan bli den nya 1 september 1939.

Hahhahahahah sovande folket bäst att han lägger sig problemet är säkert borta imorgon 😆
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in