2020-01-08, 01:39
Medlem
substitutes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MaxVobiscum
He he har du sett effekterna av dem än he he

Vilken effekt?? Idiot, sandnegrer som hämnas stort??
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av karldenelfte
Får helt enkelt ställa om sig till en ny värld.

Trots att jag ska till jobbet imorgon kommer jag vara vaken hela natten.

Om du ändå ska vara vaken och ställa om till en ny värld så kan du lika väl passa på att åka o tanka bilen. Vem vet, kanske höjs priset med 0,50 redan imorgon.
Citera
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Till er lite mer insatta som är kapabla till att ge ett seriöst svar.

Iran har som bekant när relationer till Kina och Ryssland. Men Kina är även allierade med Saudi som sedan tidigare behövt utstå attacker från Iran.

Vilka allierade kan egentligen Iran räkna med i detta läge? Och vilka intressen har Kina och Ryssland i Iran?

Iran kan inte räkna med några. De har signerat sitt eget självmordsbrev.

Även hypotetiskt om Kina och Ryssland skulle alliera sig med Iran så skulle USA med resten av västvärlden förgöra dem inom en månad.
Citera
Medlem
Browndawgs avatar
Ni kan glömma kärnvapen. Ingen kommer smälla av något av den skalan. Det blir lite sådana här grejer och sedan kommer Iran backa. Dom var ju tvungna göra detta för sitt "anseende".

Däremot är det ett helvete för oljepriset för oss som är så oskyddade mot denna marknadsmanipulation.
Citera
2020-01-08, 01:40
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Creatur
Och jag förutsätter att du inte bara är pk-befriad utan också befriad från något annat so börjar på i och slutar på q.
En av ljugmedias trogna följare ser jag.
Citera
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Till er lite mer insatta som är kapabla till att ge ett seriöst svar.

Iran har som bekant när relationer till Kina och Ryssland. Men Kina är även allierade med Saudi som sedan tidigare behövt utstå attacker från Iran.

Vilka allierade kan egentligen Iran räkna med i detta läge? Och vilka intressen har Kina och Ryssland i Iran?

Det är omöjligt att avgöra i dagsläget vi kan bara vänta och se hur detta skall eskalera.

Men oavsett vad så lär vi få en ny flyktingvåg i år, en som är betydligt värre än den efter 2003
Citera
Medlem
TheAlamos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jimmie7997
Trump ska komma med ett uttalande inom tjugo minuter enligt Twitter.
Har du nån länk på det där eller? Orkar inte vara uppe 20 min om det inte är bekräftat.
Citera
Medlem
Dilzoss avatar
Amerika har säkerligen möjlighet att se vartifrån missilerna sköts, lär vara rätt svettigt att vara i tjänst på den flygplatsen 🙄

Om vi tar på oss foliehattarna, rent logiskt känns detta som nån typ av skenmanöver, att flytta fokus då det är något mycket större på gång, de har ju offantligt mer än ett dussin missiler. Sista kortet är kanske inte lagt ännu.
Citera
Medlem
SveaBaners avatar
Det påstås nu att förluster har tagits av de irakiska styrkorna i basen.

Källa: https://edition.cnn.com/middleeast/l...-20/index.html
Citera
Medlem
https://twitter.com/Joyce_Karam/stat...206868995?s=20
Latest: There are casualties among the Iraqis at Ain al-Asad airbase following the attack early Wednesday local time, an Iraqi security source tells CNN.
Citera
2020-01-08, 01:41
Medlem
Hursomhelstings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PK-befriad
Jag förutsätter tills vidare att den påstådda attacken nu inatt är någon slags false flag som skylls på Iran av diverse krigshökar med dubiösa motiv. Jag vet bättre än att tro på något media säger.

Ja missilerna verkade inte värst imponerande och baserna verkar i princip tömda, såg inget LV heller.

I morgon så får vi nog mer klarhet.
Citera
2020-01-08, 01:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av TheAlamo
Har du nån länk på det där eller? Orkar inte vara uppe 20 min om det inte är bekräftat.
Inte värt att vara uppe? 7-8 januari 2020 kan bli den nya 1 september 1939.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in